9 ایده برای داشتن محیط کار پر بازده در خانه

9 ایده برای داشتن محیط کار پر بازده در خانه

محیط کار پر بازده در خانه ؛ این روزها با توجه به دورکاری‌ها و انعطاف‌پذیری کارفرمایان تعداد بیش‌تری از افراد از خانه کار می‌کنند. کاهش موارد حواس‌پرتی در سرکار، شلوغی، و زمان رفت‌وآمد باعث می‌شود که آن‌هایی که می‌توانند در خانه آنلاین شوند و کار‌ها را انجام دهند، عموماً خوشحال‌تر باشند.

ولی برای پربازده بودن کار، نیاز به محیط مناسب آن نیز هست، بنابراین دکوراسیون فضای کار یا محیط کار اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند.

1

در ذیل روش‌های داشتن محیطی مناسب برای کار در خانه آورده شده است:

مکان مناسب را انتخاب کنید.

شاید بنظر برسد که انتخاب محیط مناسب آسان‌ است ولی باید همه مکان‌ها را بررسی کنید. شاید بنظر برسد کوچکترین اتاقی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، گزینه‌ی مناسبی است. ولی نظرتون راجع به اتاق بزرگ‌تر و پرنورتر که برای مهمان در نظرگرفته‌اید چیست؟

اگر خانه‌ی بزرگی دارید نکته‌ی مهم این است که اتاقتان در جای پر رفت و آمد خانه نباشد. اتاقی که ازسالن نشیمن فاصله دارد مناسب است. برای کسانیکه به سکوت برای تمرکز نیاز دارند می‌توانند اتاق ته راهرو را انتخاب می‌کنند.

همه‌چیز را آماده قرار دهید.

اتاق کار شما باید با خودکار، برگه و انواع شارژها تجهیز شده باشد تا وقت شما برای پیدا کردن این‌ها صرف نشود. ولی مسلماً نیاز به استراحت هم دارید. لازم نیست با خودتان در اتاق نهار ببرید.

2 محیط کار پر بازده در خانه
محیط کار پر بازده در خانه

استفاده بهینه از نور طبیعی

بدن انسان به گونه‌ای طراحی شده است که در نورطبیعی خوشحال‌تر است و بازدهی بیش‌تری دارد. اگر می‌توانید میز خود را در نزدیکی پنجره قرار دهید اینگونه ازمنظره هم لذت می‌برید.

استفاده از نور مصنوعی

وقتی بیرون تاریک است مجبور هستید از نور مصنوعی استفاده کنید. می‌توانید از این نورها برای طراحی استفاده کنید. چراغ مطالعه و ترکیب روشنایی های دیگر می‌تواند طراحی بسیار خوبی از  حس و حال‌های مختلف را ایجاد کند.

چیدمان وسایل به شکلی که دوست دارید.

یکی از بهترین قسمت‌های کار این است که با مدل چیدمان خشک و اداری محل کار خود روبرو نیستید. ولی به مکانی برای نگهداری برگه‌های مهم نیاز دارید. میتوانید از قفسه برای عمودی نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید و یا از سطل‌هایی برای قرار دادن آن‌ها بصورت مرتب و تپه‌ای استفاده کنید.

محیط کار پر بازده در خانه ، دفتر کار ، اتاق کار
محیط کار پر بازده در خانه ، دفتر کار ، اتاق کار

شرایط کاری مناسب داشته باشید

در انتخاب میز و صندلی کار خود دقت کنید. لازم نیست یک صندلی چرم مشکی انتخاب کنید ولی صندلی‌ای داشته باشید که به شما کمک کند راحت بنشینید و کمر شما خسته نشود. برای نگه داشتن گردن خود در موقعیت مناسب، بالای صفحه نمایش را همتراز چشمان خود قرار دهید. گاهی لپ‌تاپ خود را ببندید و استراحت کنید. توصیه‌های زیادی درمورد نحوه کار با لپ‌تاپ وموقعیت گردن وجود دارد که می بایست رعایت کنید.

در اتاق گیاه بگذارید.

کاملاً واضح است که حضور گیاهان در اتاق تفاوت زیادی را در ایجاد هوای تازه به وجود می‌آورد. اگر گل‌های زیبایی خریداری می‌کنید آن‌ها را در گلدان قرار داده و بر روی میز کارتان بگذارید.

4 محیط کار پر بازده در خانه
محیط کار پر بازده در خانه

راحت باشید

لباس راحت فقط بخشی از احساس راحت داشتن برای کارکردن از خانه است. می‌توانید صندلی راحتی و یا تخت در اتاق داشته باشید برای مواقعی که تلفن جواب می‌دهید و یا نیاز به استراحت دارید. اگر قرار است شخص دیگری به محیط کار شما سر بزند امکانات لازم را برای حضور و راحتی او فراهم کنید.

احساس تعلق به محیط کار خود داشته باشید.

در اتاق کار خود از عکس‌های خانوادگی استفاده کنید و یا کارهای هنری مربوط به کارتان و یا هر چیز دیگری که باعث بشود شما محیط را متعلق به خودتان بدانید.

 

منبع: freshome

 

تحریریه پویانو| نزاکتی