محوطه سازی ویلا و منزل : با این ایده ها فضای حیاط را زیباتر کنید!

محوطه سازی ویلا و منزل : با این ایده ها فضای حیاط را زیباتر کنید!

محوطه سازی ویلا و منزل: برای طراحی یک بهشت شخصی در حیاط منزل تان آماده هستید؟ اگر این طور است، ایده های مطلب ما را تا آخر دنبال کنید! بسیاری از افراد دوست دارند در حیاط ویلا خود فضای زیبایی داشته باشند. این موضوع فقط به طراحی فضای سبز برنمی گردد. اگر به دنبال ایجاد بهترین محیط برای گذران وقت در هوای آزاد هستید، باید به خیلی چیزها توجه داشته باشید. خوشبختانه طراحی محوطه با وجود این که موضوعی گسترده به نظر می رسد، آن قدرها هم سخت نیست. حیاط منزل شما هر اندازه ای که داشته باشد، پتاسنیل اجرای بسیاری از ایده ها را خواهد داشت. با این حساب می توان گفت که همه ی شما از پس این کار برخواهید آمد.

برای داشتن یک محوطه ی جذاب و دلپذیر در حیاط منزل تان باید همه چیز را در کنترل داشته باشید. شما باید به وضع چمن، باغچه ها و درختان رسیدگی کنید؛ فضای نشیمن تعریف کنید؛ نحوه ی نورپردازی را مشخص کنید و هر چیزی که به زیباتر شدن فضا کمک می کند را در نظر بگیرید تا به نتیجه ی دلخواه برسید. در این مطلب با چندین ایده به شما خواهیم گفت که چطور می توانید از حیاط ویلای خود یک بهشت بسازید. همراه پویانو باشید.

باغچه ها را از گل و گیاه پر کنید

اولین قدم برای یک محوطه سازی زیبا رسیدگی به باغچه هاست. اگر باغچه های تان زیبا نباشند، هر چقدر هم که برای قسمت های دیگر هزینه کنید، باز هم چیزی کم خواهد بود. سعی کنید تا جایی که امکان دارد باغچه ها را پرپشت و سرسبز کرده و گل های مورد علاقه تان را داخل آن ها بکارید تا ظاهر حیاط را جذاب نشان دهند.

به چمن ها رسیدگی کنید

قدم دیگر برای رسیدن به یک نتیجه ی بی عیب و نقص، این است که دست از سر چمن ها برندارید! چمن ها را همین طور به حال خودشان نگذارید و به آن ها برسید. اگر چمن زرد و نامرتب باشند، حیاط شما ظاهر خیلی بدی پیدا خواهد کرد. در صورتی که باغبان دارید، کار را به صورت پیوسته دنبال کنید و در غی این صورت، خودتان به چمن ها برسید.

کف سازی را به سنگ ها بسپارید

کف سازی زیبا از مواردی است که در محوطه سازی ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است. یک کف سازی خوب به فضا زیبایی می دهد. اگر می خواهید فضای حیاط خود را شکیل و مرتب جلوه دهید، بهتر است مسیر رفت و آمد را تعریف کرده و به کمک سنگ کف سازی کنید. سنگ به خاطر ظاهر طبیعی خود می تواند شکل جالبی به حیاط تان بدهد.

برای باغچه ها فرم تعیین کنید

باغچه ها را به حالت ساده و بی شکل رها نکنید. اگر قرار است محوطه ی منزل شما زیبا و خیره کننده باشد، باید به همه چیز دقت کنید. طراحی باغچه ها را با دقت انجام دهید و آن ها را به زیبایی شکل دهید. می توانید روی بدنه ی باغچه هایی که از سطح زمین بالاتر هستند، جعبه های کوچکی داشته باشید که گل ها را دربرمی گیرند.

چشم انداز استخر را تجربه کنید

استخر یکی از عناصری است که معمولا در محوطه سازی ویلا و منازل بزرگ دیده می شود. استخرهای امروزی با طراحی های بی نظیر و فرم های زیبا و جذابی که دارند، می توانند گزینه های جالبی برای یک محوطه سازی فوق العاده باشند. اگر یک استخر در حیاط خود داشته باشید، می توانید با پر کردن آن، چشم انداز زیبایی به حیاط بدهید و وقت خود را در کنار آن بگذرانید.

یک آب نما در فضا نصب نمایید

اگر جای کافی برای ساخت استخر را ندارید، چرا به سراغ آب نما نمی روید؟ آب نماها با این که خیلی کوچک تر از استخر هستند، می توانند حس حضور آب را به خوبی در حیاط منزل شما ایجاد کنند. این روزها در نظر گرفتن آبنما در حیاط همه ی منازل مرسوم است و هیچ کس از خیر زیبایی بی نظیر این عناصر خاص فضای حیاط نمی گذرد.

طاقچه های سبز اجرا کنید

تقریبا هر حیاطی با هر اندازه ای که داشته باشد، برای پیاده کردن این ایده مناسب است. طاقچه های کوچک و سبز که این روزها محبوبیت عجیبی برای طراحی محوطه پیدا کرده اند، گزینه های ساده ولی جالبی هستند که می توانید از آن ها برای زیبایی بخشیدن به دیوارهای حیاط استفاده کنید. شما می توانید این ظاقچه ها را دقیقا مثل گلدان برای کاشت گیاه، مورد استفاده قرار دهید.

از استندهای زیبا کمک بگیرید

های چوبی هم از دیگر مواردی هستند که در طراحی فضای سبز خیلی پر طرفدارند. استندهای مختلفی با شکل های گوناگون وجود دارند که می توانید به دلخواه خود از آن ها برای زیبا کردن بخش های مختلف حیاط استفاده کنید. این استندها فضای مناسبی برای قرار دادن گلدان های شما هستند و در میان نمونه های دکوراتیو مشابه خود از زیبایی بیش تری برخوردارند.

گلدان ها را به مهمانی دعوت کنید

حتی اگر از طاقچه و استند استفاده نمی کنید، باز هم می توانید گلدان های زیبای خود را به دورهمی های گرم در حیاط منزل دعوت کنید. هر جایی که برای نشستن خود در نظر گرفته اید، فضای خوبی برای قرار دادن گلدان های زیبا و محبوب شما خواهد بود. گلدان ها به این خاطر که قابل جابه جایی هستند، می توانند به سادگی از قسمتی به قسمت دیگر انتقال پیدا کنند.

یک فضای دورهمی درست کنید

حیف است که در حیاط منزل خود جایی برای نشستن و لذت بردن از زیبایی فضای سبز و هوای آزاد نداشته باشید. اگر در حال حاضر چنین جایی ندارید، همین حالا دست به کار شوید و یک محل کوچک برای دورهمی های خود در نظر بگیرید. برای این کار کافی است تعدادی صندلی و یک میز را دور هم بچینید و از وقت گذراندن در فضای باز لذت ببرید.

در محوطه سازی ویلا بزرگ ، قسمتی را به آلاچیق اختصاص دهید

اگر حیاط ویلای شما حسابی بزرگ است و احساس می کنید یک فضای دورهمی کوچک برای جمع خانواده و دوستان تان پاسخگو نخواهد بود، بهتر است یک ایده ی بزرگ تر را به اجرا در بیاورید. حیاط منزل و ویلای شما می تواند فضای مناسبی برای برپا کردن یک آلاچیق باشد. آلاچیق ها فضای بهتری برای دور هم جمع شدن هستند و حریم تعریف شده ای نیز دارند.

باربیکیو را از قلم نیندازید

یک دورهمی فوق العاده به باربیکیو نیاز خواهد داشت. من به شما پیشنهاد می کنم در صورت وجود فضای کافی از خیر این یک مورد نگذرید. باربیکیو در کنار فضای نشیمن شما نعمتی است که می تواند خانواده و آشنایان را در کنار هم جمع کنید. با داشتن یک باربیکیو می توانید مطمئن باشید که از لحظات خود در فضای حیاط لذت خواهید برد.

در محوطه سازی ویلا حتما از نورپردازی استفاه کنید

حیاط ویلای شما بدون نورپردازی نمی تواند در طول شب زیبا و فریبنده باشد. اگر می خواهید زیبایی های فضای سبز و دیگر قسمت های محوطه را در طول شب نیز تجربه کنید، حتما به نورپردازی حرفه ای فکر کنید. نورپردازی باعث می شود فضای حیاط شما در هنگام تاریکی زیباتر به نظر رسیده و امکان استفاده از فضای نشیمن حیاط در ساعات شب نیز برای شما فراهم شود.

 

 

 

محوطه سازی ویلا

تحریریه پویانو