محل مناسب تخت در اتاق خواب ؛ اصول انتخاب مکان مناسب تخت خواب در اتاق

محل مناسب تخت در اتاق خواب ؛ اصول انتخاب مکان مناسب تخت خواب در اتاق

محل مناسب تخت در اتاق خواب ؛ یکی از نکات مهم در چیدمان وسایل هر اتاق، محل قرار گرفتن تخت خواب است. تخت خواب مهم ترین وسیله اتاق شماست و از آن جا که قسمت زیادی از عمر هر فرد در خواب می گذرد، کیفیت خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب یک محل مناسب برای تخت خواب می تواند بر چیدمان کلی اتاق و ظاهر آن تاثیر زیادی بگذارد و مهم تر از آن، تاثیرات روانشناسانه ای بر نحوه استراحت کردن شما اعمال می نماید.

انتخاب بهترین محل برای قرار دادن تخت در یک اتاق، بستگی به معیارهای مختلفی دارد. بسیاری از اوقات کوچک بودن اتاق خواب یا مسائلی مثل قرار گرفتن درب ورودی، درب حمام و درب کمد یا حتی نکاتی مثل محل پنجره و بسیاری از موارد دیگر بر محل قرارگیری تخت تاثیر می گذارند. به طور کلی، بهترین محل برای قرار دادن تخت جایی است که بتوان بدون دردسر به آن رفت و آمد داشت و جدا از این، در نظر گرفتن فضایی برای تخت که آسایش و اطمینان شما را فراهم کند، دیگر نکته ای است که می تواند نقش تعیین کننده ای در این انتخاب داشته باشد.

محل مناسب تخت در اتاق خواباصول تعیین کننده در انتخاب بهترین محل برای قرار دادن تخت معمولا شامل موارد مشخص و معینی هستند که در این جا به چند مورد از مهم ترین نکات آن ها اشاره خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید.

تخت باید به درب ورودی اشراف داشته باشد

اگر می خواهید به فضای اتاق خود اشراف داشته باشید و هیچ وقت غافلگیر نشوید، بهتر است تخت خود را در محلی قرار دهید که درب اتاق از آن جا به خوبی قابل مشاهده باشد. در این حالت شما به ورودی اتاق تسلط خواهید داشت و ورود افراد به صورت ناگهانی غافلگیرتان نخواهد کرد.

راستای تخت نباید در امتداد درب قرار گیرد

یکی از نکات مهم در ارتباط با محل قرارگیری تخت که به تکنیک های فنگ شویی وابسته است، به این وضوع می پردازد که باید از قرار گرفتن تخت در هر وضعیتی که منجر به هم راستا شدن امتداد آن و درب ورودی می شود، جلوگیری کرد. این بدان معناست که تخت خود را نباید در حالتی قرار دهید که سر یا پاهایتان در راستای درب اتاق قرار گیرد، چرا که انرژی شما در حیت استراحت از دست می رود.

تخت باید دور از محل حمام قرار داده شود

یکی از اشتباهاتی که افراد در چیدمان اتاق های مستر مرتکب می شوند، گذاشتن تخت در محلی است که پشت به فضای حمام قرار می گیرد. در این وضعیت همان مشکل از درست رفتن انرژی به وجود می آید. همین مشکل در مواقعی که دیوار مابین سینک آشپزخانه و تخت خواب مشترک است، نیز به وجود خواهد آمد. پس سعی کنید تخت را به دیواری تکیه دهید که پشت آن حمام یا آشپزخانه نباشد.

تکیه گاه تخت نباید دیوار محل درب باشد

یکی از بدترین وضعیت ها برای قرار دادن تخت، حالتی است که در آن تخت به دیواری تکیه داده می شود که درب ورودی در آن تعبیه شده است. چنین محلی به این خاطر مناسب نیست که شما به هیچ عنوان ورود کسی را که از درب به داخل می آید، متوجه نخواهید شد و هر لحظه ممکن است سورپرایز شوید. این وضعیت احساس امنیت را از شما خواهد گرفت.

تخت نباید زیر فضای پنجره قرار بگیرد

یکی دیگر از فضاهایی که برای قرار دادن تخت مناسب نیست، فضای زیر پنجره است. فضای زیر پنجره جدا از این که در فصل زمستان بسیار سرد خواهد بود، احساس امنیت ندارد. در صورت وقوع زلزله یا هر اتفاق دیگر که منجر به خرد شدن شیشه پنجره شود، شما در معرض خطر خواهید بود و به همین خاطر است که تخت خواب شما نباید زیر پنجره قرار گیرد. همین وضعیت در شرایطی که تابلو یا وسایل دیگر را بالای تخت خود آویزان کنید، نیز حاکم است.

 

 

 

محل مناسب تخت در اتاق خواب

تحریریه پویانو