مبل چرم قهوه ای : بهترین ترکیب رنگی با مبلمان چرم قهوه‌ای

مبل چرم قهوه ای : بهترین ترکیب رنگی با مبلمان چرم قهوه‌ای

مبل چرم قهوه ای از لوازم و اسباب کلاسیک در مبلمان منزل است که به خوبی با رنگ‌های مختلف ترکیب زیبا و مجللی ایجاد میکند. مبل چرم قهوه‌ای در مدل‌ها و استایل‌ها و قیمت‌های مختلف موجود است و همواره یکی از محبوب‌ترین لوازم منزل به ویژه در سبک کلاسیک است. اما طرفداران این نوع مبل شاید نگران این باشند که چگونه و چه رنگی را میتوان با آن ست کرد. پس ببینیم چه راه‌های برای ترکیب رنگی وجود دارد تا مبل قهوه‌ای را حرفه‌ای در دکوراسیون منزل داشته باشیم:

قهوه‌ای با سفید و لاجوردی . نکته‌ای که درباره این ترکیب رنگ سفید و آبی وجود دارد این است که کاملا حس و حال ساحلی دارد. این دکوراسیون غیر رسمی و شامل طرح و نقوش ، دیوارهای سفید و تعداد زیادی عناصر طبیعی مثل چوب ، سبد حصیری ، فرش الیافی و غیره است. همچنان در دعوت کردن رنگ‌های دیگر در این ترکیب تردیدی نشده است و رنگ‌های دیگر را مثل کوسن‌های سبز رنگ ، برگ‌های موز و تابلوهای رنگارنگ نصب شده روی دیوار در طراحی فضا میبینیم.  این تنوع رنگ و طرح از یکنواختی خسته کننده قهوه‌ای که ممکن است در نشیمن به وجود بیاورد جلوگیری میکند.

قهوه ای به همراه طلایی . کار کردن با این ترکیب رنگ کمی نیاز به مهارت بیشتری دارد چرا که ممکن است به دکوری قدیمی و از مد افتاده تبدیل شود. اما اگر خوب اجرا شود بسیار شیک و آرامش بخش خواهد بود. برای الهام گرفتن به تابلو نقاشی دقت کنید. دکوراسیون قهوه‌ای و طلایی در اتاقی که نور طبیعی خوبی میگیرد زیبا خواهد بود به ویژه زمانی که کمی سفید وارد این ترکیب رنگی شود. مبل چرم قهوه‌ای روشن مناسب‌تر از قهوه‌ای تیره برای این ترکیب است اما تیره هم نا متناسب نخواهد بود.

قهوه‌ای با مشکی و سفید . این طراحی کلاسیک هیچگاه از مد نمیفتد. این شیوه دکوراسیون تند و تیز ، شیک و تا حد زیادی مردانه است. طراحی با این ترکیب رنگ هم برای فضاهای روشن و هم تاریک مناسب است. اما بهتر است برای اتاق تاریک آیینه‌ای که در قسمت مناسبی قرار گرفته باشد در نظر گرفته شود و نور اضافه‌تری استفاده شود.

در این طراحی تک رنگ بیشتر روی بافت و نقوش تمرکز شده است. سقف تیر چوبی ، کاغذدیواری بافت‌دار ، فرش الیافی تیره یا روشن ، تابلو با تصویر شاخص مشکی و سفید و غیره. در کنار مبل چرم قهوه‌ای روشن از زیاد به کار بردن رنگ مشکی هراسی نداشته باشید. در کنار مبل قهوه‌ای شکلاتی بیشتر رنگ‌های قهوه‌ای روشن و شیری و کرم استفاده کنید و مشکی را تنها در بخش‌هایی کوچک در سراسر اتاق به کار ببرید.

مبل چرم قهوه ایقهوه ای ، قرمز و مشکی . این ترکیب رنگی جذاب به ویژه برای دکوری ایرانی با فرش و گلیم قرمز کاربردی است. بافت‌های زیاد ، گلیم فرش ، چوب ، آن تابلو با تصویر جمجمه و عناصر قدیمی و راستیک. این چیدمان مطابق ترندهای امروزی است. اگر میخواهید طراحی بیش از حد شلوغ نباشد خطوط راست و صاف را برای لوازم بزرگ منزل انتخاب کنید. مثل این مبل به سبک معاصر و صندلی‌های مدرن. شلوغی بافت‌ها و تضاد رنگ‌ها را با دیوارها و کفپوش رنگ خنثی متعادل کنید.

رنگ های خنثی . گاهی بهترین ترکیب رنگی خیلی شامل رنگ‌های زیاد نیست. ترکیب رنگ‌های خنثی اتمسفری آرام و دعوت کننده به وجود می‌آورد و باعث میشود اتاق بزرگتر و پر نور‌تر به نظر برسد. اگر دیوارها سفید یا بژ است از به کار بردن همان رنگ در مبلمان اجتناب کنید. آبی کمرنگ ، گلبهی روشن ، صورتی کالباسی ، بنفش یاسی ، سبز کمرنگ ، قهوه‌ای و خاکستری  روشن مناسب است. با چوب ، پارچه ، مخمل و فلز بافت و متریال را وارد فضاها کنید. روی دیوار یک تابلو یا اثر هنری بزرگ نصب کنید.

 

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz