چرا دکوراسیون اتاق شما نیاز به یک جفت مبل راحتی وینتیج دارد

چرا دکوراسیون اتاق شما نیاز به یک جفت مبل راحتی وینتیج دارد

مبل راحتی وینتیج ؛ با این ترفند طراحی داخلی مقدار دوبرابری از سبک و استایل را دریافت می‌کنید. عدد سه ممکن است عدد جادویی باشد زمانی که بحث طراحی مطرح می‌گردد، اما عدد دو قطعا برای زمانی است که بحث مبل و صندلی های راحتی پیش بیاید. یک جفت صندلی موتیف‌های شیک کلاسیکی محسوب می‌شوند چه آن ها روبروی مبل اصلی باشند یا در کنار هم و دور یک میز عسلی برای داشتن مکالمه و محاوره دو نفره قرار گرفته باشند.

زمانی که در مورد قدمت و دوره صندلی‌ها صبحت می‌کنیم در واقع در مورد طراحی های سبک وینتیج صحبت می‌کنیم که اغلب کم ارتفاع بوده، خوش نما هستند و ظرافت مستقل دارند و در عین حال کاربردی نیز هستند.

چه شما آن را وینتیج، دست دو یا قبلا محبوب بنامید جای تعجبی نیست که مبلمان قدیمی(اما نه آنتیک) جایگاه جدیدی به عنوان مد روز، مطلوب و دست یافتنی پیدا کرده‌اند.

مبلمان های پارچه ای را می‌توان با روکش جدیدی پوشاند که این بدین معناست که نتیجه می‌تواند مبلی  زیبا و منحصربه فرد باشد.

طراحان داخلی از یک جفت صندلی راحتی برای اضافه کردن جذابیت و کنتراست به یک اتاق استفاده کرده و لوازم جدید و قدیم را در کنار یک دیگر می‌آورند تا جلوه ای خاص پدید بیاورند.

نگاهی به این مثال های جذاب بیندازید تا ببینید چطور این کار را انجام می‌دهند، سپس این ترفند طراحی ساده را در خانه خود پیاده سازی کنید.

زیبا کردن یک پنجره هلالی

از فضای فراهم شده توسط یک پنجره هلالی بزرگ استفاده کنید تا یک جفت صندلی زیبای انحنادار راحتی را به نمایش بگذارید.

این صندلی های راحتی مربوط به دهه 1960 میلادی می‌باشند و با پارچه سبز کم رنگ پوشانده شده اند که جایگاهی رسمی و شیک برای نشستن فراهم کرده اند و به طور ظریفی کانون توجه فضا شده اند.

گرایش به سمت دکوراسیون دریایی

پارچه چیت راه راه شطرنجی را با راه راه های ساده ترکیب کنید تا نمای دریایی و پر روح داشته باشید که در برابر آزمون زمان تاب بیاورد.

این صندلی‌های وینتیج به دقت انتخاب شده اند. دسته ها و پایه های چوبی این ها گرما را به فضای تماما سفید این جا به ارمغان می‌آورند.

مبل راحتی وینتیج

باریک کردن

این شگفتی‌های اواسط قرن بیستم پایه های زیبا و مقیاس بندی کوچکی دارند که بدین معناست که حتی در فضاهای بسیار کوچک نیز نمای جذابی خواهند داشت.

مخمل کتانی خاکستری انتخابی تطبیق پذیر است بنابراین منجر به جلوه ظریف و کم رنگی می‌شود که با رنگ های برجسته اتاق در رقابت نیست.

پیدا کردن بهترین متریال

پارچه مبلی های نقش و نگار دار به فضاهای خنثی روح می‌بخشند. این صندلی ها نمونه مرسوم طرح‌های ایتالیایی مربوط به دهه 1960 هستند که دارای مخمل صورتی ساده ای در قسمت جلویی و پارچه ابریشمی طرحدار روی جوانب و پشت خود می‌باشند. این ترکیب به همان اندازه که زیباست کاربرد هم دارد چرا که متریال های ظریف تر در قسمت هایی از صندلی به کار رفته اند که کمتر در معرض پارگی و ساییده شدن هستند.

مبل راحتی وینتیج

جلوه صندلی های وینتیج را بی‌تکلف نگهدارید

تاکیدی های سبز رنگ پالت رنگی آرامش بخش و انگیزشی در این فضای مطالعه ایجاد می‌کنند. نصب آباژورهای ایستاده در کنار هر کدام از این صندلی ها باعث می‌شود که همیشه برای اندکی مطالعه کردن آماده باشند.

اثر هنری نارنجی رنگ کوچک روی دیوار جلوه زیبایی در کنار این صندلی ها فراهم کرده است.

تجملی

مبلمان وینتیج پر از کاراکتر هستند که می‌توانند نمای لوازم مرسوم موجود در بازار را خاص تر نشان دهد. چرا رنگ ها و طرح هایی که درباره آن ها مردد هستید را روی مبلمان بزرگتر امتحان نمی‌کنید؟ زیرا اکسسوری‌ها همیشه می توانند برای پیوند زدن سبک های متفاوت استفاده شوند.

مبل راحتی وینتیج
مبل راحتی وینتیج

ترکیب و هماهنگ کردن

از ترکیب سه تکه ای دست بردارید و به جای آن دو صندلی راحتی را در رنگ مکمل مبلمان تان انتخاب کنید. در این جا مخمل آبی تیره رنگ سرگرم کننده در کنار رنگ خنثای خاکستری مایل به قهوه ای آمده است. به علاوه این صندلی های مخملی به فضا بافت اضافه کرده اند. یک فرش گلیمی هم بخش های روشن و هم بخش های خنثایی را به پالت رنگی کلی این فضا اضافه می‌کند و کل اجزای آن را به یکدیگر گره می‌زند.

در مورد خطوط صاف فکر کنید

این دو صندلی رترو نمای زیبایی روی این فرش هندسی دارند و تکه دومی از طراحی گرافیک را به فضا اضافه می‌کنند. صندلی های مربوط به دهه 1950 میلادی را به سادگی می‌توانید در سمساری ها پیدا کنید که گاهی می‌توانید مدل های ارزشمندی نیز در بین آن ها بیابید.

این صندلی های شیک دانمارکی سافاری توسط Kaare Klint در دهه 1930 میلادی طراحی شده اند اما به سادگی می توان آن ها را در فضاهای معاصر استفاده کرد. آیا به دنبال آوردن صندلی هایی ارگانیک تکیه دار هستید که از زیادی پخته نشان دادن ظاهر فضای تان جلوگیری کنید؟ پس این نوع صندلی ها انتخاب خوبی برای شما هستند.

مبل راحتی وینتیج
مبل راحتی وینتیج

کمی سرگرمی داشته باشید

پاگردها معمولا فضاهای بی‌کاربردی هستند اما اگر برای شما به اندازه کافی بزرگ است یک جفت صندلی راحتی وینتیج می تواند آن را به گوشه دنجی برای نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح یا غروب تبدیل کند یا این که به فضایی ساکت و مناسب برای مطالعه شما تبدیل شود که به دور از فضاهای شلوغ و پرسروصدای منزل تان است. صندلی های وینتیج مخصوصا آن هایی که اندازه کوچکی دارند برای ایجاد چنین فضایی عالی هستند. از فضای پاگردها همانند حمام ها می توان برای انرژی گرفتن و آرامش گرفتن استفاده کرد. این صندلی های صورتی گرم با خطوط زیبا و رنگ جان بخش شان به هر گوشه ساده و بی پیرایه‌ای جذابیت می‌بخشند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz