مبلمان و لوازم منحصر به فرد برای دکوراسیون خلاقانه و متفاوت

مبلمان و لوازم منحصر به فرد برای دکوراسیون خلاقانه و متفاوت

مبلمان و لوازم منحصر به فرد : اگر شما از آن افرادی هستید که دکوراسیون ایده آل را چیزی فراتر از یک چیدمان ساده با مبلمان و وسایل عادی می دانند، به خواندن این مطلب ادامه دهید. همیشه خاص ترین فرم ها از ایده هایی الهام می گیرند که شاید اصلا به ذهن ما خطور نکرده یا حتی جذاب به نظر نرسند. اکثر این ایده ها فقط زمانی به جذابیت واقعی خود می رسند که خلاقانه به اجرا گذاشته شوند.

اگر با طراحی صنعتی و جذابیت های این رشته آشنا باشید، احتمالا می توانید فرم های متنوعی که یک وسیله می تواند داشته باشد را در ذهن خود تجسم کنید. طراحی وسایلی که ما روزانه از آن ها استفاده می کنیم، می تواند از محدوده ی تعیین شده فراتر رفته و خلاقانه تر انجام شود. در این مطلب، شما را با مبلمان و وسایل منحصر به فردی آشنا خواهیم کرد که طراحی آن ها بر مبنای ابتکار صورت گرفته است.

اولین نمونه ی مبلمان که برای داشتن یک دکور زیبا و جذاب پیشنهاد می شود، مبل تک و پایه کوتاهی است که علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب و راحت برای نشستن، قسمت های مجزایی نیز دارد که در دیگر مبل ها دیده نمی شوند. این مبل، همان طور که خودتان در تصویر می بینید، دارای چند شلف کوچک است که در فضای دسته اش تعبیه شده اند. همچنین، سطح همین شلف ها محل خوبی برای قرار دادن وسایل و فنجان قهوه ی شماست. این مبل برای کسانی که می خواهند یک فضای مطالعه ی شخصی و جمع و جور داشته باشند، خیلی مناسب است و می توان از قفسه های آن به عنوان جایی برای قرار دادن کتاب استفاده کرد.

وسیله ی بعدی که به شما معرفی می شود، یک جاکفشی اکسپوز و زیباست. این جاکفشی که از یک صفحه ی فلزی خم شده روی یک پایه تشکیل شده است، به شما امکان می دهد کفش های خود را به راحتی در فضاهای خالی و فرو رفته ی حاصل از این پیچ و خم ها قرار دهید. با وجود این که این جاکفشی چندان بزرگ به نظر نمی رسد، می تواند کفش های زیادی را در فضاهای خالی خود جای دهد. این مدل جاکفشی علاوه بر عملکرد جالبش، فرم بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و از آن جایی که کوچک و جمع و جور است، برای ورودی منازل کوچک نیز مناسب خواهد بود.

تصویر بعدی یک شلف را نشان می دهد. ممکن است این شلف در نگاه اول بسیار ساده و معمولی به نظر برسد، اما اگر دقت کنید، می توانید راز جذابیت آن را کشف کنید. این شلف، دارای چندین قفسه ی کوچک و بزرگ در فرم هیا مشابه است که همگی در دو لبه ی پایین و بالای خود دارای دندانه هستند. خاصیت این دنده ها این است که وقتی می خواهید قفسه ها را روی هم قرار دهید و به شلف خود شکل دهید، در یکدیگر قفل شده و قفسه ها را در حالت ثابت نگه می دارند. در واقع، این شلف از انواعی به شمار می رود که می توانید طبق سلیقه ی خود آن را فرم داده و حالت قرار گیری قفسه های آن را انتخاب کنید.

مبلی که در تصویر بعدی می بینید، از مدل های خاص و حتی عجیب است که در هر فضایی دیده نمی شود. این مبل که فرم آن کاملا دکوری و خارج از عملکرد است، به شکلی طراحی شده که نیمی از پایه های آن به جای ایستادن روی سطح زمین، روی دیوار قرار گرفته و به آن تکیه می زنند. همان طور که می بینید، با این طراحی، تقریبا نیمی از فضای نشستن مبل از دست رفته و قسمت خم شده به سمت بالا در عمل کاربردی ندارد، اما هدف از طراحی این مبل، عملکرد نبوده است. این مبل صرفا به عنوان یک عنصر دکوراتیو و جذاب طراحی شده که می توانید از آن در گوشه ای از فضای منزل خود استفاده کنید.

در تصویر بعدی یک شلف را روی سطح دیوار می بینید که در واقع چیزی بیش تر از یک شلف است و حقیقتا به شلف های دیگر هیچ شباهتی ندارد. فرم این شلف از یک صندلی چرخیده به سمت بالا الهام گرفته شده است. همان طور که می بینید، ایده ی چرخش صندلی توانسته فضاهای جالبی را برای این شلف ابتکاری به وجود بیاورد. قسمت زیر نشیمنگاه صندلی در حالت وارونه به محلی برای قرار دادن کتاب ها تبدیل شده است و پایه ها و پشتی صندلی می توانند نقش چوب لباسی را داشته باشند. در واقع یک ایده ی ساده و چرخش یک صندلی در جهت مناسب به ایجاد یک شلف متفاوت منجر شده است که می تواند سطح دیوار را جذاب کند.

نمونه ای از مبل راحتی یا کاناپه وجود دارد که شاید در نگاه اول هیچ شباهتی به مبل نداشته باشد. با نگاه کردن به تصویر زیر، چیزی که در واقع می توان دید، ترکیب تعداد زیادی کوسن است که همه از یک نقطه به هم وصل شده اند و در نهایت، فرم یک کاناپه را ایجاد کرده اند. شما با نشستن روی این کاناپه احساس خواهید کرد روی یک مبل انعطاف پذیر قرار گرفته اید که حالت آن قابل تغییر است. این کاناپه شاید به لحاظ راحتی با یک مدل استاندارد قابل مقایسه نباشد، اما جذابیت ظاهری و فرم متفاوت آن می تواند به فضای مورد نظر شما جلوه ی خاصی بدهد.

نمونه ی بعدی، یک مدل میز قهوه خوری را نشان می دهد که به شکا مکعب روبیک طراحی شده است. ایده گرفتن از شکل مکعب روبیک برای طراحی و ساخت این میز قهوه خوری به این خاطر جذاب است که تقریبا همه ی ما یک بار با این مکعب و معمای آن رو به رو شده ایم. در واقع این فرم یک حس نوستالژیک دارد و گذشته از این با رنگ های شادی که در بر می گیرد، می تواند جذابیت خاصی به فضای نشیمن بدهد. اتفاق جالبی که در طراحی این میز افتاده، خالی در نظر گرفتن بعضی از خانه های مکعب است. این خانه های خالی می توانند جای مناسبی برای قرار دادن کتاب و وسایل دکوری باشند.

در تصویر بعدی یک طاقچه ی دکوری را مشاهده می کنید که در طراحی آن از فرم نوار قلب الهام گرفته شده است. این طاقچه نمونه ی خوبی برای بیان این واقعیت است که هر ایده ای، هر چند عجیب و دور از ذهن باشد، می تواند برای طراحی یک وسیله ی خاص و متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد یا الهام بخش باشد. همان طور که می بینید، قسمت های گود این طاقچه برای قرار دادن کتاب و آلبوم مناسب هستند و دیگر قسمت ها که فرم مسطحی دارند، برای قرار دادن مجسمه، وسایل دکوری و دیگر چیزها مورد استفاده قرار می گیرند.

ایده ی مورد استفاده برای طراحی مبلی که در تصویر زیر می بینید، یکی از بکرترین ایده های ممکن است. در واقع، گاهی جزییاتی که در اشیاء و اجسام دور و بر ما دیده می شوند، می توانند در قالب یک ایده ی قدرتمند و خلاقانه برای طراحی یک وسیله ی جدید مورد استفاده قرار بگیرند. در طراحی این مبل نیز از شکل کیبورد الهام گرفته شده و پشتی مبل با طرح دکمه های کیبورد ساخته شده است. اگر کمی بیش تر دقت کنید، می بینید که نشیمنگاه و دسته های مبل نیز به صورت دکمه های کیبورد در کنار پشتی یک ترکیب کامل را به وجود آورنده اند که در مجموع، فرم بسیاری جالب و نوآورانه ای به این کاناپه می بخشد.

اگر بازی تتریس را تجربه کرده باشید، احتمالا فرم این مبل و ایده ی طراحی آن برای شما آشنا است. طراحی این مبل دقیقا مطابق اشکالی است که در بازی تتریس به کار گرفته می شدند تا با قرار گرفتن در کنار هم و قفل شدن در یکدیگر به یک فرم کامل برسند. این مبل را می توان یکی از انواع مبل های مدولار به شمار آورد. مبل های مدولار این قابلیت را دارند که به دلخواه شما شکل گرفته و تغییر فرم دهند. شما می توانید برخی از قسمت های این مبل را جدا کرده و به دلخواه خود در جای دیگری قرار دهید و حتی به صورت مجزا مورد استفاده قرار دهید. در واقع، این مبل علاوه بر طراحی بی نظیر و جذابی که دارد، انعطاف پذیر نیز هست.

مبلمان و لوازم منحصر به فرددر تصویر بعدی یک میز جلو مبلی از جنس چوب می بینید که به فرم پازل طراحی شده است. این میز در مجموع از شش قطعه تشکیل شده که در کنار یکدیگر یک حجم کامل را تشکیل می دهند، اما نکته ی جالب این است که شما می توانید این قطعات را از یکدیگر جدا کرده و این میز بزرگ را به چند میز کوچک تر تقسیم کنید. طراحی این میز به قدری خلاقانه است که در عین داشتن زیبایی و فرم جذاب، می تواند به شما امکان دهد در هنگام پذیرایی از مهمانان خود مختار باشید. شما می توانید میز را به دو، سه، شش تقسیم کنید و یا آن را به صورت یکپارچه برای پذیرایی به کار بگیرید که انعطاف پذیری در عملکرد آن را نشان می دهد.

تصویر بعدی یک پلکان را نشان می دهد که با تعریف راه پله در ذهن ما بسیار متفاوت است. پلکانی که در تصویر می بینید، یک مدل مینیمال و بدون حفاظ است که به جای تکیه بر سطح زمین، به دیوار وصل است. مسلما این پلکان به خاطر طراحی ظریف و زیبایش تحسین برانگیز است، اما نکته ی جالب تری که در طراحی آن دیده می شود، در نظر گرفتن شلف های متعدد در بدنه ی پله هاست. در واقع با استفاده از فضای توخالی این پله ها به عنوان قفسه، این راه پله با دو عملکرد مختلف در اختیار شما خواهد بود و علاوه بر این که سیرکولاسیون و حرکت بین طبقات را امکان پذیر می کند، به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز در فضا نقش ایفا می نماید.

نمونه ی بعدی در مبلمان و لوازم منحصر به فرد ، یک صندلی است که به شکل چمدان طراحی شده است و این طور به نظر می رسد که فضای نشستن شما با باز شدن درب این چمدان فراهم می شود؛ در حالی که این چمدان فقط در نقش تزیینی به کار رفته و کاربرد دیگری ندارد. این مبل که به صورت تک عرضه شده است، می تواند فضای نشیمن خوبی برای مطالعه ایجاد کند. ظاهر کلاسیک و بسیار راحتی که این صندلی دارد، می تواند برای چیدمان کنج یک اتاق مناسب باشد و در ترکیب با چند عنصر دکوری دارای تم مشابه، ترکیب فوق العاده ای ایجاد کند.

 

 

 

مبلمان و لوازم منحصر به فرد

نحریریه پویانو