8 روش برای لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

8 روش برای لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی ؛ تغییرات کوچک در چیزهایی مانند لوازم روشنایی و کوسن‌ها می‌تواند به اتاق شما جلوه لوکس و شیک تری بدهد. اگر در حال فکر کردن در مورد ظاهری شیک و جدید برای اتاق پذیرایی خود باشید می‌دانید که انتخاب های درست طراحی ممکن است چالش برانگیز باشند.

مهم تر از آن این که واقعا چه چیزی است که یک اتاق را لوکس تر می‌کند؟ جایگزین کردن مبلمان و میزهای عسلی با مدل های نوتر و شیک تر؟ نه لازم نیست. درحالی که مبلمان گران قیمت می‌تواند شکل و شمایل یک اتاق را بهتر کند اما نه تضمینی برای ایجاد جلوه شیک و درجه یک است و نه با بودجه هر شخص متناسب است.

هنگام کمک کردن به مشتری‌ها برای نونما کردن اتاق پذیرایی شان، من از دو سه ترفند تست شده و معتبر طراحی استفاده می‌کنم و آن استفاده از ظواهر لوکس و بزرگ می‌باشد که می‌توان بدون بازسازی کل خانه و هزینه زیاد پیاده سازی کرد.

در این جا هشت ایده برای ایجاد ظاهر درجه یک برای دکوراسیون سالن پذیرایی به همراه چند راهنمایی برای لوکس نشان دادن فضا با بودجه کم آورده شده است.

1- نورپردازی متمایز و برجسته

یک منبع روشنایی چه یک لامپ رومیزی، چراغ سقفی یا یک آباژور ایستاده باشد می‌تواند به قطعه متمایز و برجسته یک اتاق تبدیل شود. سعی کنید با شیدهای لامپ بزرگتر از حد معمول، پایه لامپ طلایی پرزرق و برق یا لوستر کریستالی مدرن اتاق خود را دراماتیک تر نشان دهید. هر پوسته درخشان یا بزرگ می‌تواند به کانون توجه لوکس یک اتاق تبدیل شود.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

در این فضا، لوستر برنجی و میزهای رومیزی درخشش پرزرق و برق و دراماتیکی در این پالت زرد و مشکی ایجاد کرده اند.

راهنمایی بودجه: لوازم روشنایی پرزرق و برق مقرون به صرفه‌ای وجود دارند. برخی از لوازم روشنایی سقفی کریستالی را می‌توان با قیمت زیر 200 دلار نیز پیدا کرد. برای چراغ های رومیزی و ایستاده طلاکاری شده به دنبال فروشگاه‌های بزرگ باشید تا بتوانید مدل های زیبا و خیره کننده زیر 100 دلار را پیدا کنید.

2- آینه دیواری

آینه ها از لوازم اصلی برای اضافه کردن نور، توهم وسعت مکان و جلوه لوکس و درخشان می‌باشند. سعی کنید حداقل یک آینه بزرگ بالای یک مبل یا قفسه آویزان کنید یا این که ویژگی‌هایی مانند شومینه را با آن در معرض نمایش قرار دهید.

در این اتاق پذیرایی خنثی، یک سری از آینه‌های بزرگ و ساده پس زمینه زیبایی برای مبل های سفید ایجاد کرده اند. این ها به اتاق جلوه‌ای همچون یک جعبه جواهر لوکس می‌دهند بدون این که هزینه زیادی داشته باشند.

راهنمایی بودجه: آینه‌های بیش از حد بزرگ الزاما نباید تزئین کاری شده باشد تا جلوه ای لوکس ایجاد کنند. اگر یک آینه بزرگ مناسب شما نیست، سعی کنید آینه های کوچک تر را به صورت گروه گروه در کنار هم نصب کنید تا افکت مشابهی پدید آید.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

3- آثار هنری بزرگ تر از حد معمول

زمانی که بحث اثرهای هنری در اتاق پذیرایی به میان می‌آید، هرچه بوم یا قاب آن بزرگتر باشد جلوه اتاق شیک تر و لوکس تر می‌گردد.

آثار هنری بزرگ می‌توانند نمای گالری مانندی ایجاد کنند که لوکس و گران به نظر برسند.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

در این اتاق، یک تابلوی بوم بزرگ با رنگ متالیک طلایی باعث می‌شود تا کابینت زیرین آن که ظاهری معمولی دارد به یک قطعه نمایشی تبدیل شود. کنتراست لامپ مشکی نیز جذابیت دیوار را بیشتر می‌کند.

راهنمایی بودجه: انتخاب آثار هنری که ارزان قیمت ودر عین حال شیک و لوکسی باشند می‌تواند یک چالش باشد. ضمنا آن سخت است چرا که هنر یک چیز شخصی و ذهنی است. برای خریداری گزینه های مقرون به صرفه، به سایت های آنلاینی رجوع کنید یا حتی می‌توانید به بازارهای محل خود سری بزنید. به دنبال بوم های نقاشی شده بکر و بزرگ یا تصاویر قاب گرفته باشید چرا که به طور معمول نسبت به بوم های چاپ شده جلوه شیک تری دارند. تابلوهایی با اشکال و فرم های ساده که برای شما جذاب هستند و جرقه هایی از رنگ را با خود می‌آورند می توانند جلوه‌ای شبیه یک گالری در اتاق پذیرایی شما ایجاد کنند.

4- فرش های بزرگ

فرشی که به سادگی زیر تمام مبلمان اصلی شما نظیر مبل، میز عسلی و هر صندلی دیگری را بپوشاند اتاق شما را بزرگ تر نشان می دهد. زمانی که به دنبال پرزرق و برق کردن و سبک دادن به اتاق پذیرایی خود هستید این نکته کلیدی را فراموش نکنید. در این جا این فرش بزرگ کل مبلمان را در بر گرفته است.

اندازه بزرگ آن به دور زدن نگاه‌ها و در نتیجه وسعت فضا که شامل یک صندلی متمایز شیک و پاف‌های رنگی می‌باشد کمک می‌کند. نمای این عکس را با زمانی که برای مثال در این فضا یک فرش کوچک در زیر میز عسلی می‌بود مقایسه کنید. یک فرش کوچکتر در این جا شاید شبیه یک پادری به نظر می‌رسید و فضای اتاق را کوچکتر نشان می‌داد.

راهنمایی بودجه: فرش های بزرگ ممکن است گران قیمت باشند اما فرش هایی با الیاف طبیعی نظیر جوت و سیزال قیمت های مقرون به صرفه تری دارند. گاهی آن ها با دیگر متریال ها بافته می‌شوند تا بافت نرم تری داشته باشند. به طور مشابه، به دنبال فرش های با بافت نرم برای فضای بیرون و داخل خانه باشید.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

5- پرده های بلند و باشکوه

پرده ها را از بلندترین جای ممکن روی دیوار آویزان کنید یا حتی می‌توانید آن‌ها را از سقف آویزان کنید. نصب پرده در ارتفاع بالاتر آن را بسط می‌دهد و باعث توهم بلند بودن سقف می‌شود که این ویژگی بسیاری از اتاق های پذیرایی لوکس می‌باشد.

راهنمایی بودجه: زمانی که پانل های گران پرده متناسب با بودجه شما نیستند، دو پانل ارزان برای آن ها آویزان کنید. این روشی است که به اتاق شما جلوه لوکس تر می‌دهد. پانل های ضخیم تر باعث می‌شوند تا متریال استفاده شده در پرده باشکوه تر به نظر برسد. دوبرابر کردن پانل‌ها همچنین باعث می‌شود تا کیفیت یا جزئیات نامرغوب پرده شما مخفی بماند. رنگ های اشباع تر طرح دار معمولا حتی به پرده های ارزان قمیت تر نیز جلوه ای شیک می‌بخشد.

6- کوسن ها و بالشت های لوکس

روی کوسن ها و بالشت ها و رواندازهایی که از منسوجات لوکس تهیه شده اند کمی هزینه کنید. به دنبال پارچه هایی مانند ابریشم، کتان متالیک، مخمل و حتی خز مصنوعی باشید. این پارچه ها نه تنها ظاهر و جلوه فاخر و گران قیمتی دارند بلکه سطح بافت دار آن ها در ایجاد یک جلوه لایه لایه و شیک زمانی که آن ها را روی یک مبل قرار دهید کمک می کند.

رنگ هایی را برای پارچه ها انتخاب کنید که اشاره‌ای از رنگ را به اتاق شما اضافه کرده و مکمل نمای مبلمان و صندلی های فعلی اتاق شما باشند. یا با کوسن های پرزرق و برق ویژگی متمایزی ایجاد کنید و رنگ شاد و خیره کننده ای از طریق آن ها به فضا اضافه کنید.

راهنمایی بودجه: هنگام انتخاب بالشت های مخملی ارزان قیمت ترکیب شده با کتان آن هایی را انتخاب کنید که نرم و با شکوه هستند و یا با پر پرشده اند. این ها نسبت به بالشت هایی که با مواد معمولی  پر شده اند چند دلاری گران تر هستند اما بالشت شما را نرم تر و راحت تر می‌کنند.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

7- لوازم دکوری مینیمال بزرگ

دو یا سه لوازم دکوری بزرگ مانند یک مجسمه چوبی یا گلدان بزرگ حاوی یک گیاه زیبا در اتاق پذیرایی خود اضافه کنید. این لوازم بزرگ ماهیتی هنری به اتاق شما می‌دهند. به طور مشابه، لوازم  دکوری مینیمال به کانون توجه اتاق تبدیل شده و به منحرف کردن نگاه‌ها از جنبه های نازیبای اتاق مانند یک مبل فرسوده و رنگ و رو رفته کمک می‌کند.

سالن پذیرایی شیک و لوکس
سالن پذیرایی شیک و لوکس

در این جا یک مجسمه بزرگ هنری روی میز عسلی می‌بینید که تکمیل کننده نمای گل های مینمالیستی روی دیوار می‌باشد. این دکوری های شیک به نمایش گذاشته شده در برابر دیوار قهوه ای رنگ، بیشتر به چشم آمده و به یک کانون توجه اتاق تبدیل شده اند.

راهنمایی بودجه: همانطور که در این تصویر نیز نشان داده شده است، شلف ها لوازم ارزان قیمت فوق العاده خوبی برای به نمایش گذاشتن لوازم دکوری مینیمالیستی هستند. برای این کار چند شی ساده در رنگ و شکل یکسان مانند گلدان های کوچک یا توپ های دکوری گرد را در کنار هم بیاورید.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

8- لوازم دکوری پرزرق و برق

استفاده از چند لوازم دکوری کوچکتر در متریال های لوکس ترفند مورد علاقه طراح برای زرق و برق دادن به جلوه یک اتاق است. این گزینه ها شامل زیر استکانی‌ها، سینی‌ها و شمعدان ها که بهتر است با پوشش های لوکس طلایی، مرمری، کریستالی یا آینه کاری شده پوشانده شده باشند می‌شود. این ها جزئیات ظریفی هستند که نمای اتاق را همچون یک جعبه جواهر درخشان لوکس و فاخر نشان می دهند.

با انتخاب و دقت اشیاء پرزرق و برق خود را بر روی سطوح برجسته اتاق نظیر یک میز عسلی یا شومینه قرار دهید تا هنگامی که ورد اتاق می شوید فورا نگاه های شما را به خود جذب کنند.

لوکس تر کردن اتاق پذیرایی
لوکس تر کردن اتاق پذیرایی

راهنمایی بودجه: لوازم دکوری کوچک تر می توانند مقرون به صرفه تر باشند. در مورد استفاده از مدادهای فلزی در یک فنجان یا قاب عکس طلایی فکر کنید و اگر یک سینی آینه کاری شده بیش از حد گران قیمت است می توانید از یک آینه دیواری کوچکتر و مقرون به عنوان سینی استفاده کرده و بلوریجات و دکوری ها را روی آن به نمایش بگذارید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz