لوستر لابی هتل : ۵ نکته کلیدی برای یک انتخاب چشمگیر

لوستر لابی هتل : ۵ نکته کلیدی برای یک انتخاب چشمگیر

لوستر لابی هتل : اگر مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون لابی یک هتل را دنبال کنید، مسلما به قسمتی خواهید رسید که پای نور به میان می آید. زیباترین لابی های طراحی شده در سراسر جهان، نیمی از جذابیت خود را مدیون نحوه نورپردازی شان هستند. به صورت ساده می توان گفت که نور در چنین فضاهایی از نقش عملکردی خود که ایجاد روشنایی است فراتر رفته و به یک عنوان یک عامل دکوراتیو نمود پیدا می کند. انتخاب صحیح لوستر برای لابی می تواند به عنوان حکم جذابیت دکوراسیون آن تلقی شود و این یعنی اگر بخواهید یک فضای چشمگیر خلق کنید، مسلما نباید نقش لوسترها را دست کم بگیرید. برای تشخیص بهترین گزینه از میان لوسترهای مناسب برای لابی هتل باید چند نکته مهم را در نظر داشت که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همراه پویانو باشید.

ارتفاع لوستر لابی

لوسترهای لابی معمولا با توجه به فاصله زیاد سقف از زمین در ارتفاع زیادی نصب می شوند. مرتفع بودن سقف لابی ها باعث می شود دست شما برای افزایش ارتفاع لوستر مورد نظر باز باشد. به طور معمول، لوسترهایی که در لابی نصب می شوند، بلندای زیادی داشته و از یک تا چند متر کشیدگی دارند. تقریبا تا هر حدی که مشکل سرگیر شدن به وجود نیاید، می توان ارتفاع لوستر را زیاد در نظر گرفت.

اندازه لوستر لابی

طبیعتا لوستری که در فضای یک لابی بزرگ نصب می شود با نمونه هایی که در منازل و سایر فضاهای کوچک تر کاربرد دارند، تفاوت زیادی دارد. لوسترهای مورد استفاده در لابی هتل ها عموما بزرگ هستند. این لوسترها چندین برابر آن هایی هستند که در دیگر فضاها وجود دارند. اندازه لوستر لابی به ابعاد فضای لابی و خصوصا فاصله سقف از کف بستگی دارد و هر چه فضا بزرگ تر باشد، لوستر نیز بزرگ تر خواهد بود.

تعداد لوستر لابی

این که چه تعداد لوستر برای روشن کردن فضای یک لابی لازم است به مساحت لابی بستگی دارد. ممکن است در یک لابی با اندازه کوچک یا متوسط بتوان از یک لوستر استفاده کرد، اما در لابی های بزرگ تر باید تعداد لوسترها افزایش پیدا کند تا بتوان همه فضا را روشن کرد. البته بیش از حد بودن تعداد لوسترها خوب نیست. همچنین باید فاصله بین آن ها نیز درست در نظر گرفته شود.

سبک لوستر لابی

سبک لوسترهای لابی به طور معمول ساده نیست. لابی ها به خاطر روشنایی زیادی که نیاز دارند، معمولا با لوسترهای پر زرق و برق و آنچنانی دکوراسیون می شوند. در اکثر لابی ها از لوسترهای کلاسیک در ابعاد خیلی بزرگ استفاده می شود. البته می توان از نمونه های مدرن و امروزی تر نیز استفاده کرد، اما به هر حال، لوستری که انتخاب می شود باید جذابیت بصری زیادی ایجاد کند و نقش دکوراتیو داشته باشد.

روشنایی لوستر لابی

بحث روشنایی لازم برای لوسترهای لابی شامل این می شود که از چه نوع لامپی باید برای روشن کردن فضا استفاده کرد. لوسترهای لابی باید پرنور باشند، زیرا فضای لابی در حالت تاریک اصلا مناسب نیست. آفتابی یا مهتابی بودن لامپ ها به رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون و سبک حاکم بر فضا بستگی دارد. معمولا در سبک های کلاسیک از رنگ آفتابی و در سبک های مدرن از رنگ مهتابی استفاده می شود.

 

 

 

 

لوستر لابی هتل

تحریریه پویانو