لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل بسازید

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل بسازید

لوسترهای آویزی دست‌ساز ؛ مدت هاست که در فکر تغییر فضای دکوراسیون منزل تان هستید اما دقیقا نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ شاید هم نگران هزینه‌های تغییر دکوراسیون می‌شوید، مسلما نورپردازی و تغییر روشنایی خانه تغییر  چشمگیری در ظاهر منزلتان خواهد داشت. مدل های بسیاری از روشنایی و لوستر در فروشگاه‌ها خواهید دید اما داشتن لوسترهای دست‌سازی که خودتان از عهده انجام آن برآمده‌اید شیرین و لذت بخش‌تر است.در زیر تعدادی از انواع نور آویز در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متفاوت برای پیشنهاد به شما آورده شده است.

1

نورآویز کاموایی

تعدادی نخ کاموای رنگی، نشاسته ذرت و یک بادکنک تمام چیزی است که احتیاج دارید. نخ های کاموایی آغشته به نشاسته ذرت را اطراف یک بالون بپیچید و اسپری جلادهنده محافظ بروی آن بپاشید. با آمدن زمستان، این نور آویزها فضایی گرم و صمیمی پشت در خانه هایمان برایمان ایجاد می‌کنند.

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل
لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

گوی بامبو

این طرح از لوستر مشهور Cassiopeia  الهام گرفته شده است. نور لامپ داخل این گوی، درخشندگی هنرمندانه و پیچیده‌ای به آن داده است. از آنجا که این شاخه‌های بامبو از یک چارچوب قدیمی پنجره گرفته شده‌اند نیازی نیست نگران بریدن شاخه یا قطع گیاهی باشید.

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل
لوسترهای آویزی دست‌ساز برای زیبایی دکوراسیون منزل

نورآویزهای سایه روشن

از یک نورآویز شیشه‌ای سفید ساده طرحی زیبا و خیره‌کننده بسازید. این نوع نورآویز بهترین راه برای افزودن کمی رنگ به یک فضای خنثی اتاق است. برای خلق آن عجله به خرج ندهید و به جای استفاده سریع و بی حوصله از اسپری، از رنگ‌آمیزی خلاقانه روی شیشه به سبک دلخواهتان لذت ببرید.

4نورآویزهای کاکلی!

این نورآویزهای رنگارنگ پشمی بهترین تزئین برای اتاق کودک هستند. جنس و بافت آنها و نمای گرمشان واقعا خارق العاده و زیبا است.

5نورآویز حلقه‌ای

این نوع نورآویز کروی از حلقه‌های در هم فرو رفته، در حال حاضر بسیار مد روز است و در عین حال نمایی عتیقه و کلاسیک دارد.

لوسترهای آویزی دست‌ساز برای دکوراسیون منزل
لوسترهای آویزی دست‌ساز برای دکوراسیون منزل

نورآویز کروی سوراخ سوراخ!

همه ما مسلما ایده‌های جالب و خلاقانه داریم اما به خاطر مشغله زیاد و اینکه فکر می کنیم نمی توانیم ایده مان را به خوبی اجرا کنیم، شاید هرگز سراغ ایده‌هایمان نرویم! خالق این اثر، West Elem  تصمیم گرفت که به جای مدل اصلی 160 دلاری آن با استفاده از کاسه‌های پلاستیکی که هم ارزان است و هم به راحتی در هر فروشگاهی پیدا می شود، خودش آن را بسازد!

 

7نورآویزهای هالوژنی

یکبار دیگر این طرح نیز جزو ساده‌ترین نورآویزهای دست‌ساز است که از رنگ‌های متنوع استفاده کرده و آنها را در زیباترین حالت سر هم می‌کند. از تعدادی سیم فلزی گالوانیزه، قوطی‌های قدیمی خوراکی و رنگ و… و رنگ اسپری برای خلق این مدل‌های شیک و زیبا استفاده کنید.

8لامپ‌های روکش چوبی

اگر ایده بامبو و حلقه‌های در هم بافته شده برایتان هزینه‌بر و زمان‌بر است از این مدل بافته شده از نوارهای نازک چوبی استفاده کنید. اگر اخیرا در خانه خود تعمیرات و تغییراتی انجام دادید حتما تعدادی از این ورقه های چوبی نازک برایتان باقی مانده است. آنها را چیده و در اشکال زیبا به هم بچسبانید.

9مربع سه بعدی

رنگ، طرح و سادگی این نور آویز هندسی ما را جذب خود کرده است. 12 چوب بالسا و الیاف نئونی رنگی، تمام آن چیزی است که برای این پروژه سرگرم‌کننده و مفرح نیاز دارید.

10نورآویز سیم پیچ سبدی

 

سیم‌های متالیک بهترین راه برای افزودن یک طراحی صنعتی به اتاق هستند. روش کار استفاده از یک سبد  سیمی قدیمی، اسپری رنگ مشکی و یک لامپ آویز است!

11نورهای ابری

این نوع نور آویز بسیار حالت روحانی و عرفانی دارد. از پنبه و تعدادی فانوس کاغذی برای خلق این اثر هنری استفاده کنید تا بتوانید هاله‌های اطراف آویز را ایجاد کنید. اما همیشه از نور LED بسیار خنک برای آن استفاده کنید تا زیاد داغ نشود. اگر از تعداد کافی از این نورها با هم استفاده کنید هنگام روشنایی حس معلق بودن در میان ابرها را خواهید داشت.

12نورآویز شش گوشه سه بعدی

این یک نوع دیگر از طرح‌های دست‌ساز است که از مدل‌های گران فروشی آنها الهام گرفته شده است. این شبیه مدلDustin  از کمپانی Ralph Lauren است. این نور آویز 12 سطحی بازسازی شده با دقت و ظرافت خارق‌العاده ای درست مانند مدل اصلی آن است. فقط کافی است کمی اسپری سیاه رنگ روی آن بزنید تا کاملا کپی برابر اصل شود!

13نورهای صنعتی متمرکز دست‌ساز

زیبا، پیچیده و شیک، این طرح تقریبا یادآور نورهای کارخانه های قدیمی است و ممکن است برای بعضی از ما کاملا نوستالژیک و یادآور ایام قدیم و فضای فیلم های قدیمی باشد.

لوستر دست ساز
لوستر دست ساز

تحریریه پویانو| نزاکتی