6 لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان

6 لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان

لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان ؛ نجاری هوشمندانه می‌تواند به حفظ نظم و ساماندهی اتاق کودک شما کمک کند. فضای اتاق کودک سریعا با لوازم و اسباب بازی ها پر می‌شوند. با این وجود اتاق آن ها باید فضایی برای بسیاری از فعالیت ها نظیر زمان قصه خواندن، خواب، انجام تکالیف، بازی کردن و ملزومات مربوط به خواب داشته باشد. این که بتوانید همه آن ها را در یک اتاق جا بدهید دشوار است.

اگر به دنبال روش هایی برای حداکثر استفاده از فضای اتاق خواب کودک خود هستید، از لوازم توکار و کمجا استفاده کنید.

ساخت آن‌ها به گونه‌ای است که می توانید یک تخت خواب دیگر در آن جاسازی کنید یا این که یک میز یا منطقه مطالعه و یا جای ذخیره اسباب بازی ها، لباس ها را در آن تعبیه کنید.

1-یک میز تحریر توکار

هنگام تصمیم گیری برای جای قرار دادن میز، به فضای جلوی یک پنجره یا جایی که بتوانید یک تابلو یادداشت(اعلانات) بزرگ در بالای آن بزنید توجه کنید. در این ست توکار با یک میزتحریر برای کارهای جدی تر و یک نیمکت زیر پنجره‌ای نرم و گرم برای مطالعه از منظره پشت پنجره به بهترین شکل استفاده شده است. به علاوه این ست شامل یک قفسه کتاب توکار نیز می‌باشد که در گوشه این فضا جاسازی شده است.

لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان
لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان

2- تخت خواب های دو طبقه

این چیدمان کلاسیک بهترین روش برای دوبرابر کردن فضای اتاق کودک است زمانی که کودک اتاق خود را با دیگری شریک است یا این که میهمان دارد. ساخت آن به گونه ای انجام شده که طراحان توانسته‌اند یک پلکان درون آن تعبیه کنند که بالارفتن از آن نسبت به نردبان‌ تخت خواب‌های دوطبقه معمولی ساده تر است.

3- کمد فضای مطالعه

اگر کمد دیواری اتاق کودک شما شبیه دختر دکوراتور Christina Katos می‌باشد که صرفا حدود 3 یا 4 شی نیاز است که از آن آویزان شود، یک فضای مطالعه کمدی می‌تواند راه حل خوبی باشد. این فضای کار دنج از خالی کردن یک کمد دو درب ایجاد شده که سایز مناسبی برای قرار دادن یک میز تحریر برای کار و مطالعه دارد. ضمنا دیوار پشت میز با رنگ قابل نقاشی کردن همچون یک تخته سیاه نقاشی شده است تا کودک بتواند لیست کارهایی که باید انجام بدهد را روی آن یادداشت کند. نصب تخته سیاه یا تخته سوراخ دار نیز ایده خوبی برای این کار محسوب می‌شود.

لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان
لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان

4- ساخت همه لوازم به صورت توکار یا دیواری

با استفاده از پیرامون اتاق به عنوان جای خوابیدن، شلف ها و قفسه ها و دیگر فضاهای ذخیره سازی، طراحان موفق شده اند حداکثر فضای ممکن را برای وسط این اتاق و محل بازی فراهم کنند.

در پایین هر کدام از این تخت ها شلف های توکار زیادی ساخته شده است. اگر ساخت آن امکان پذیر نبود یک گوشه یا شلف برای کتاب ها و شیشه های آب برای هر تخت نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای ن باشد. فراموش نکنید که هر تخت را با روشنایی مناسب برای مطالعه مجهز کنید.

در این جا استراتژی دیگری به کار رفته که فضا را در طول یک دیوار با استفاده از لوازم توکار و کم جا به حداکثر رسانده است. توجه کنید که کابینت ها با تخت بالایی عمق یکسانی دارند که  باعث می‌شود کل دیوار نمای یکدست و شسته رفته داشته باشد. به علاوه در این طراحی فضایی برای استفاده از تلسکوپ و نواختن موسیقی با دوستان اختصاص داده شده است. ضمنا طراح فضای کافی برای یک تخت خواب بزرگ در پایین قرار داده است تا با رشد کودک طراحی این اتاق برای او همچنان کاربردی باشد.

5- تخت بلند

حتی اگر نیاز به استفاده از دو تخت نداشته باشید با داشتن یک تخت در ارتفاع بالاتر به فضای بیشتری دسترسی دارید. با ارتفاع دادن تخت از روی زمین فضایی در زیر آن به وجود می‌آید که می توان برای قرار دادن یک میز، کمد، فضای مطالعه یا فضای بازی از آن استفاده کرد.

لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان
لوازم کم جا و توکار برای اتاق کودکان

6- یک گوشه

این مورد چیزی است که می توانید در حین ساخت و ساز جدید یا فاز برنامه ریزی برای نوسازی خانه به آن توجه کنید. یک گوشه از اتاق می تواند به فضای دنجی برای نوازش کردن و کتاب خواندن با کودکان تبدیل شود. در این جا طراح بین کمدها و یک پنجره گوشه دنجی ایجاد کرده است. شلف های بالاسری، بالشت های راحت و یک چراغ دیوارکوب فضای آن را برای مطالعه مناسب کرده است. به علاوه آن فضای کافی برای کتاب خواندن پدر یا مادر با هر دو بچه و نوازش کردن آن ها دارد.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz