لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرن

لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

طراحان اغلب ارزش ترکیب قدیمی و جدید را در طرح های خود می آورند. حتی در بی آلایش ترین و مینمالیست ترین فضاها می توان یک وسیله ی آنتیک و عتیقه را به خوبی در معرض نمایش قرار داد. اما دانستن این که چه اقلامی که به قدمت خود اشاره دارند(قدیمی هستند) در طراحی های مدرن امروزی جلوه ی خوبی دارند. هر یک از این 8 گزینه را می توان به سادگی در فضاهایی با هر سبکی به کار برد. چنانچه به دنبال خرید یک وسیله ی آنتیک هستید می توانید آن را از بین کالاهای اساسی زیر انتخاب کنید.

1- پیانوهای کوچک یا بزرگ

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرندر طراحی داخلی، یک پیانوی کوچک یا بزرگ هیچ فرقی نمی کند هر دو به یک شکل تاثیر می گذارند. حتی مدرنیست ها و مینیمالیست ها وقتی که فضا به اندازه ی کافی فراخ باشد به ندرت می توانند معترض داشتن چنین وسیله ای در منزل شوند. به علاوه شکل منحنی و خطوط ظریف آن یک کنتراست عالی در برابر خطوط صاف یک خانه ی مدرن اضافه می کند.

2- مبل های چرمی club

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرن این مبل ها اتاق کار یک نجیب زاده یا کتابخانه ی یک دانشگاه را مجسم می کند. هر چه چرم های این مبل پوسیده تر و رنگ و رورفته تر باشد بهتر عمل می کند چرا که نشان دهنده ی این است که چند نسل از راحتی نشستن در آن لذت برده اند. یک مبل چرمی club به هر اتاقی زنگار و اصالت را القا می کند.

3- لوسترهای کریستال

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرناین لوسترهای کریستالی به هر فضایی حس لوکس بودن و شکوهمندی را القا می کند. این اتاق خطوط صاف دارد و بدور از هر گونه پیچیدگی و ظرافت است که وجود این لوستر آن را به تعادل رسانده است.

4- مبل های Wingback

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرنبال های خمیده ی این صندلی ها در اصل برای حفظ گرمای شومینه در اطراف شخصی که در کنار آن نشسته بود طراحی شده بود. برای کسانی که ترجیح می دهند نمای ساده تری داشته باشند این مبل ها خطوط ساده تر و آرایش کمتری (بدون منگوله و منبت) دارد(همانطور که در شکل زیر می بینید).

5- تخت خواب های چارچوبی

لوازم قدیمی به خوبی با فضاهای مدرناین گونه از تخت ها قدمت دیرینه ای دارند و صدها سال استفاده می شدند و مورد علاقه ی پادشاهان بوده اند. اما پرده های حریری و سایبان آن برای تطابق بیشتر با فضاهای مدرن امروزی دیگر استفاده نمی شوند. بنابراین امروزه آن ها فقط یک چارچوب دارند و بدون ریل های پرده هستند. آن ها نگاه ها را به سمت بالا هدایت می کنند و حضور تخت خواب را پررنگ تر نشان می دهند.

6- فرش های شرقی

لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن
لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

الگوهای عجیب و پیچ در پیچ با رنگ های غنی و شاد مانند فرش  قزاقی که در عکس می بینید به فضای اتاق چنان گرما و لطافتی ایجاد می کنند که با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست.

7- صندوقچه ها

لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن
لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

یک چمدان یا صندوقچه ی قدیمی دارید که روایت گر سفرهای طولانی و درازی است که با کشتی های بخار و قطاهاری قدیمی انجام می شده است، به فضای مدرن شما اصالت و زیبایی خاصی را اضافه می کنند. از آن ها می توانید برای نگهداری وسایل خواب مانند ملحفه ها و پتوها در اتاق خواب و یا برای نگهداری اسباب بازی های کودکان در اتاق بازی شان استفاده کنید. سطح صاف رویی آن نیز می تواند به عنوان میز یا صندلی عمل کند.

8- صندلی های آدیرنوداک(Adirondack)

لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن
لوازم قدیمی هماهنگ با طراحی داخلی فضاهای مدرن

محبوبیت صندلی های ادیرنوداک از سال 1903 تا کنون متزلزل نگردیده است که در آن سال Thomas Lee آن را برای خانه ی خود در ایالت شمالی نیویورک طراحی کرد و دوست نجار او Harry Bunnell آن را ساخت. آن به خاطر طراحی ساده اش با تخته ها، ظاهر نامتکلف و شیب راحتی که دارد شناخته شده است. آن ها برای نشتسن و لذت بردن از یک گفت و گوی دوستانه، نظاره کردن منظره و یا لذت بردن از گرمای یک آتش بسیار ایده آل هستند.

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو|سجادی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

سبک های دکوراسیون غیر متعارف در دنیای مدرن

چند طراحى خلاقانه و مدرن که کار کردن را لذت بخش می کند

تلفیقی زیبا از دکوراسیون مدرن و سنتی در منزل آقای حسن جعفری

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید