لوازم دکوری دست ساز : به کمک چوب هزاران مدل وسیله بسازید

لوازم دکوری دست ساز : به کمک چوب هزاران مدل وسیله بسازید

لوازم دکوری دست ساز ؛ برای داشتن زیباترین لوازم دکوری دست ساز دست به کار شوید. خبر خوب این که برای ساخت این لوازم به چیز خاصی احتیاج نخواهید داشت. جالب است بدانید که ساخت بعضی از آن ها کمتر از یک ساعت وقت شما را می گیرد و بنابراین ساختن شان ارزش دارد؛ خصوصا به این خاطر که خاص و متفاوت خواهند بود. این لوازم را می توانید با سلیقه و ابتکار خود به عناصر دکوراتیو منزل خود تبدیل کنید. در این مطلب شما را با چند مورد از لوازمی که می توان به کمک چوب و با ساده ترین روش ها ساخت، آشنا خواهیم کرد.

برد یادداشت

یکی از لوازمی که می توانید با کمک چوب بسازید، یک برد یادداشت است. این بردها می توانند بسیار کارا باشند، خصوصا اگر مدام کارهای خود را فراموش می کنید. برای این که چنین بردی را بسازید، به چند تخته باریک و یک توری نیاز خواهید داشت. بعد از اتصال تخته ها به هم و وصل کردن توری به پشت آن ها می توانید یادداشت ها را با گیره به توری وصل کنید.

تخته آویز

تخته آویز می تواند یک عنصر دکوراتیو و عملکردی باشد. تخته های آویز برای فضای آشپزخانه بسیار مناسب هستند، چرا که می توانید لیوان یا دیگر وسایل را به آن ها آویزان کنید. این تخته ها را می توانید از کنار هم قرار دادن چند تخته کوچک بسازید و یا از یکی از وجوه جعبه های چوبی استفاده کنید.

جای مداد

برای این که یک جامدادی رومیزی جالب و متفاوت داشته باشید، کافی است یک قسمت از تنه یک درخت باریک را در اختیار داشته باشید. این قطعه بریده شده را سمباده کشیده و سپس با به وجود آوردن سوراخ های طویلی که به کمک دریل می توانید انجام دهید، به راحتی تبدیل به جایی برای قرار دادن مدادهای خود کنید.

جعبه وسایل

یکی از وسایلی که همیشه به کار می آید، یک جعبه کوچک است که بتوانید وسایل خود را داخل آن بریزید و از گم شدن و پراکندگی آن ها جلوگیری کنید. این جعبه را می توانید به سادگی با در اختیار داشتن چند تخته چوبی بسازید. کافی است تخته ها را با چسب مناسب به یکدیگر وصل کنید و بگذارید محل اتصال خشک شود. این جعبه را می توانید در هر قسمتی از فضای منزل خود قرار داده و از آن استفاده کنید.

چوب لباسی

داشتن یک چوب لباسی متفاوت و جالب خیلی خوب است، خصوصا اگر خودتان آن را درست کرده باشید. برای این که یک چوب لباسی چوبی دست ساز داشته باشید، می توانید از جعبه های چوبی میوه استفاده کنید و یکی از وجه های آن را به شکل یک صفحه به دیوار بزنید. مسلما به چند گیره هم نیاز خواهید داشت که باید به این سطح متصل شوند. همچنین می توانید برای ساخت این چوب لباسی از به هم وصل کردن تخته های هم اندازه استفاده کنید که البته کمی بیشتر زمان می برد.

زیر لیوانی

با استفاده از قطعات چوب زیر لیوانی های مخصوص خودتان را داشته باشید. زیر لیوانی های شیک و خاص به ست قهوه خوری شما جلوه دیگری می دهند، پس چه بهتر که آن ها را به دست خودتان بسازید. ساخت این زیر لیوانی ها بسیار ساده است. کافی است یک تخته چوب را به قطعات مربعی با اندازه های مساوی برش دهید. لبه ها را سمباده بکشید تا صاف و صیقلی شوند. می توانید برای زیباتر شدن زیر لیوانی ها با رنگ دلخواه خود سطح این قطع های بریده شده را تزیین کنید.

سینی کوچک

یک سینی کوچک که با سلیقه و به دست خود شما ساخته شده باشد، جان می دهد برای این که لیوان های نوشیدنی تان را داخل آن بگذارید و به پذیرایی از خانواده یا مهمانان بپردازید. ساختن سینی چندان هم سخت نیست. برای این کار به یک تخته نسبتا بزرگ و دو تخته کوچک تر برای ایجاد دسته نیاز خواهید داشت. همچنین به دو قطعه فلز نیز احتیاج دارید تا محل گرفتن سینی را ایجاد کنید. تخته ها را با چسب یا میخ به هم متصل کنید و قطعات فلزی را نیز به آن ها اضافه کنید. سینی شما آماده است.

صفحه ساعت

یکی دیگر از لوازم زیبایی که می توانید با کمک قطعات چوب بسازید، یک صفحه ساعت است. این صفحه ساعت قرار نیست نقش یک ساعت واقعی را برای شما ایفا کند و می تواند تنها دکوری باشد. برای این کار باید تخته های چوبی را کنار هم گذاشته و طرح یک دایره را روی آن ها بکشید. سپس آن ها را از روی الگوی کشیده شده با اره مویی برش دهید و دوباره کنار هم بگذارید. فرم دایره های صفحه حاضر شده است. حالا کافی است دور آن را رنگ زده و شماره های ساعت را روی صفحه بنویسید تا ظاهرش تکمیل شود. این صفحه را می توانید مثل یک تابلو به دیوار اتاق خود بزنید.

طاقچه خاطرات

پالت های چوبی می توانند نقش طاقچه کوچک خانه شما را داشته باشند. این پالت ها را می توانید به صورت عمودی به سطح دیوار تکیه داده و وصل کنید. برای سطح طاقچه باید از یک صفحه چوبی به اندازه عرض پالت مورد استفاده بهره بگیرید و آن را روی لبه پالت سوار کنید. می توانید برای زیباتر شدن این طاقچه الحاقی، پیش از آن که پالت را به دیوار بزنید، آن را با اسپری رنگ آمیزی کنید. این طاقچه را می توانید به محل قرار دادن کتاب، وسایل قدیمی و نوستالژیک و دیگر وسایل خاطر انگیز خود تبدیل کنید. فضایی که دقیقا مخصوص خود شما ایجاد شده است.

لوازم دکوری دست سازقفسه کتاب

یکی دیگر از چیزهایی که می توانید با چوب بسازید، قفسه کتاب است. قفسه کتاب از آن مواردی است که به کار همه می آید و اگر به سلیقه خود شما طراحی شده باشد، جذاب تر و زیباتر از نمونه های صنعتی خواهد بود. با استفاده از تخته های چوبی باریک و هم اندازه و اتصال آن ها به یکدیگر و سپس به دیوار می توانید چنین قفسه ای ایجاد کنید. این قفسه را می توانید در صورت تمایل رنگ هم بزنید تا با دکور اتاق تان همخوانی پیدا کند.

میز کوتاه

اگر به آن میزهای کوچکی که روی تخت شما قرار گرفته و در مواقع خستگی، بیماری یا بی حوصلگی به کار می آیند، علاقه داشته باشید، می توانید به سادگی یکی از آن ها را داشته باشید. برای این کار به یک پالت کوچک نیاز خواهید داشت. این پالت چوبی را دقیقا به همان شکلی که هست و بدون کوچک ترین تغییر شکل می توانید به میز کوتاه خود تبدیل کنید و در فضای تخت خود از آن استفاده کنید.

 

 

 

لوازم دکوری دست ساز

تحریریه پویانو