مجموعه لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز ، راز تغییر کوچک دکوراسیون منزل شما

مجموعه لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز ، راز تغییر کوچک دکوراسیون منزل شما

لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز ؛ تا به حال به استفاده از کنف در طراحی داخلی و طراحی لوازم دکوراتیو منزل خود فکر کرده اید؟ استفاده از کنف ، یکی از مواردی است که باید حتما در طراحی وسایل خود امتحان کنید. نخ های کنفی  با ظاهر ساده خود می تواند کاربردهای زیادی در طراحی وسایل داشته باشند. فقط کافی است کمی خلاقیت و حوصله به خرج بدهید و به این فکر کنید که کدام وسایل را می توانید به این شکل ساخته یا تغییر شکل دهید. برخی از لوازم قدیمی خانه شما که ممکن است کهنه یا خسته کننده شده باشند، می توانند با کمی تغییر به این روش دوباره قابل استفاده شده و حتی ظاهری به مراتب جذاب تر از روز اول خود پیدا کنند. برای این که این تحول کوچک را در فضای خانه خود به وجود بیاورید، تنها به قیچی، چسب و چند رول طناب یا نخ کنفی، بسته به نیاز خود احتیاج خواهید داشت.

با پویانو همراه باشید تا با جالب ترین و ساده ترین ایده های خلق لوازم دکوراتیو کنفی آشنا شوید.

 

برای این که زیر لیوانی های متفاوت و مخصوص به خودتان داشته باشید، همه چیزی که نیاز دارید، یک رول طناب کنفی باریک و یک ورق مقوا خواهند بود. مقوا را به شکل دایره های کوچک با قطر بزرگتر از سطح کف لیوان برش دهید. طناب را به کمک چسب و با فرم حلزونی حول نقطه وسطی مقوای بریده شده شکل دهید تا یک سطح دایره ای تشکیل شود. در طرف دیگر مقوا نیز همین حرکت را تکرار کنید و اضافه های مقوا را که ممکن است از اطراف بیرون زده باشید با قیچی اصلاح کنید. زیر لیوانی شما آماده است.

 

با استفاده از یک طناب کنفی قطور، شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن صاحب یک پادری زیبا شوید. طناب را به رشته هایی در اندازه های مشابه ببرید. سپس این رشته ها را در کنار یکدیگر قرار داده و سپس به یکدیگر بچسبانید.

اگر با بافت حصیری آشنایی داشته باشید، می توانید به راحتی یک روکش جدید برای میز کوچک خود بسازید. نخ های کنفی را در دسته های مساوی به شکل تار و پود از میان یکدیگر عبور داده و بافت حصیری را تا جایی ادامه دهید که سطحی به اندازه سطح میز ایجاد شود. سپس با یک چسب قوی بافت حاضر شده را به سطح میز بچسبانید.

 

برای داشتن یک قالیچه کوچک کنفی به شکل گرد دست به کار شوید. یک طناب با ضخامت کافی تهیه کنید. وسایلی که در حین کار لازم خواهید داشت، یک کاتر برای بریدن، مقداری پارچه ضخیم و کمی چسب خواهد بود. ابتدا الگوی گرد خود را روی پارچه ضخیم ایجاد کنید. طناب را به شکل حلزونی روی زمین فرم داده و دور خود بپیچید تا یک سطح دایره ای تشکیل شود. زمانی که سطح تشکیل شده به اندازه الگوی پارچه درآمد پیچیدن را متوقف کنید. حال خطوط شعاعی از چسب روی سطح دایره کنفی تشکیل شده به وجود بیاورید و بلافاصله پارچه را روی آن قرار دهید. قالیچه شما آماده استفاده است.

با کمک دو طناب کنفی ضخیم به طول کافی و یک تخته چوبی می توانید یک طاقچه آویز داشته باشید. برای این کار چهار گوشه تخته را سوراخ نموده و دو طناب را هر کدام در یک طرف، از میان این سوراخ ها عبور داده و در پشت گره بزنید. طرف دیگر طناب را به وسیله میخ یا ابزارهای دیگر به دیوار آویزان کنید. طاقچه آویز شما به همین راحتی ایجاد شده است.

این طاقچه را می توانید با استفاده از مقدار بیشتری طناب و چند تخته چوبی به صورت چند طبقه نیز ایجاد کنید.

اگر از ظاهر آباژور خود خسته شده اید، می توانید با پیچاندن یک طناب کنفی به دور بدنه یا حباب ان شکلی جدید به آن بدهید.

لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز

در صورتی که آینه گردتان دیگر برایتان جذابیتی ندارد، می توانید با تشکیل یک حلقه کنفی به دور آن و ایجاد یک قسمت برای آویز نمودنش، می توانید یک آینه جدید و متفاوت با قاب زیبا داشته باشید.

لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز

شما حتی می توانید بطری های ساده شیشه ای که احتمالا هیچ کاربردی نخواهند داشت را با کمک نخ های کنفی به گلدان های زیبا تبدیل کنید. برای این کار کافی است یک کاموای کنفی را از بالا به پایین دور بطری پیچانده و چسبانید. می توانید برای زیباتر کردن گلدان خود از یک طرح ظریف کنفی روی سطح آن استفاده کنید.

قوطی های فلزی کوچک نیز این قابلیت را دارند که با اضافه شدن مقداری نخ کنفی به دور بدنه شان به گلدان های زیبای کوچک بدل شوند.

بسیاری ایده های دیگر نیز هستند که ممکن است با کمی ابتکار در ذهن شما شکل بگیرند. به همین سادگی می توان با کم ترین هزینه، لوازم کهنه منزل را به شکل متفاوتی درآورد. برای داشتن این تغییرهای کوچک اما تاثیرگذار، فقط کافی است از خلاقیت خود استفاده کنید.

لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز
لوازم دکوراتیو کنفی دست ساز

 

 

 

تحریریه پویانو