قوانین طراحی اتاق خواب با 5 قانونی که نباید فراموش کنید!

5 قانونی که در طراحی اتاق خواب

قوانین طراحی اتاق خواب با 5 قانونی که نباید فراموش کنید!

قوانین طراحی اتاق خواب : تفاوتی ندارد که سبک شما در دکوراسیون داخلی مدرن باشد و یا بوهمین، نکات مشترکی وجود دارد که در طراحی اتاق خواب باید به آن ها توجه داشته باشید. می توانید برای خود اتاقی راحت، تاثیر گذار و البته هماهنگ با سلیقه شخصی خود طراحی کنید. اما برای رسیدن به طراحی مناسب باید برخی قانون های نانوشته را در نظر داشته باشید. در انتخاب پرده، تزئین دیوار ها، انتخاب سرویس خواب و لوازم دیگر باید این 5 تا از قوانین طراحی اتاق خواب را در رعایت کنید. برای آشنایی با قوانین طراحی اتاق خواب با پویانو همراه باشید:

قوانین طراحی اتاق خواب

  1. برای اتاق خواب یک «تم» مشخص کنید

اگر می خواهید اتاق خواب خود را دکوراسیون کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک تم برای اتاق مشخص کنید. زمانی که برای اولین بار وارد یک مکان می شوید بیشترین چیزی که در ذهن شما باقی می ماند تم موجود در آن مکان است. به همین دلیل تمی بر اساس علایق و خصوصیات شخصی خود طراحی کنید. اگر به دنبال فضایی آرام هستید، باید مکانی ایجاد کنید که در آن احساس آرامش داشته باشید. فراموش نکنید که برای حفظ هماهنگی مکان لوازمی که انتخاب می کنید نیز باید با تم انتخابی شما هماهنگ باشد. برای این که مکانی مخصوص به خود برای استراحت و کتاب خواندن ساخته، ذهن خود را در آن آرام کرده و تمی آرامش بخش طراحی کنید، سرویس خوابی به رنگ روشن انتخاب کنید. با انتخاب لوازمی با چوب طبیعی و به رنگ های سفید، کرم و قهوه ای روشن می توانید فضایی که در ذهن دارید را به نمایش بگذارید.

اگر می خواهید اتاق خواب شما دارای یک تم رمانتیک باشد در این شرایط باید اشیاء و اکسسوار های بیشتری را در اتاق قرار دهید. در چنین اتاقی انتخاب پرده بسیار اهمیت دارد. برای تکمیل اتاقی رمانتیک به پرده ای طوسی، لوازم دکوری فلزی، لوستری شیک و البته گل های تازه نیاز خواهید داشت…

  1. تنها یک وسیله را در الویت قرار بدهید!

یکی از قانون هایی که در دکوراسیون اتاق خواب نباید فراموش کنید این است که تنها از یک وسیله به عنوان ستاره استفاده کنید! زمانی که یک کمد مجلل، تخت خوابی شاهانه و لوستری چشم گیر همگی در یک مکان قرار داشته باشند اتاق دارای فضایی خسته کننده خواهد شد. به همین دلیل لازم است که تنها از یک وسیله چشم گیر استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید از تخت خوابی مجلل استفاده کنید تنها ستاره اتاق خواب شما باید همان باشد و سایر لوازم را ساده انتخاب کنید.

قانون هایی که در دکوراسیون اتاق خواب نباید فراموش کنید

  1. هماهنگی ایجاد کنید

در دکوراسیون داخلی ایجاد هماهنگی یکی از مهم ترین عناصری است که باید به آن توجه کرد. اما در مورد دکوراسیون اتاق خواب این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر به خواب سالم و بدون وقفه اهمیت می دهید باید در اتاق خواب از لوازم هماهنگ استفاده کنید، رنگ های نزدیک به هم و بافت های مشابه در لوازم و منسوجات موجود در اتاق… می توانید از پرده ها و روتختی هم رنگ و شبیه به هم استفاده کنید. این گونه ایجاد فضای هماهنگ بسیار ساده تر خواهد بود.

دکوراسیون اتاق خواب این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است

  1. از فضا به درستی استفاده کنید!

اتاق خواب ها معمولا کوچک ترین نقاط خانه هستند. مکان های کوچک با استفاده از لوازم بزرگ کوچک تر نیز دیده می شوند. به همین دلیل هنگام دکوراسیون اتاق باید به اندازه آن توجه کرده و لوازمی با ابعاد مناسب خریداری کنید. در اتاق های باریک اگر از لوازم بزرگ استفاده کنید فضای کافی برای حرکت کردن نخواهید داشت.

اتاق خواب ها معمولا کوچک ترین نقاط خانه هستند

  1. یک پالت رنگی مناسب انتخاب کنید

اگر می خواهید اتاقی با دکوراسیون زیبا داشته باشید باید در انتخاب رنگ نیز دقت کنید. استفاده از یک پالت رنگی می تواند دکوراسیونی تاثیر گذار در اتاق خواب ایجاد کند. از رنگ های گرم و یا سرد 3 رنگی را که با هم هماهنگ هستند انتخاب کنید. برای مثال آبی اقیانوسی، سفید و قهوه ای تیره ترکیب رنگی مناسبی برای اتاق خواب به شمار می روند. زمانی که می خواهید از رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید مراقب باشید که این رنگ ها با یکدیگر هماهنگ باشند.

 

 

 

 

 

قوانین طراحی اتاق خواب

تحریریه پویانو