قطع کردن درخت در حیاط منزل : وقتی مجبور هستید!

قطع کردن درخت در حیاط منزل : وقتی مجبور هستید!

قطع کردن درخت : مسلما هیچ کس شما را به قطع کردن درختان تشویق نمی کند. اگر کوچک ترین چیزی در حیاط منازل آپارتمانی و ویلایی ما سازنده حس خوب باشد، حضور همین درخت هاست، اما گاهی اوقات مشکلاتی به وجود می آید که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. وقتی سایه درختان به قدری می شود که آفتاب را از محیط منزل می گیرد یا ریشه ها باعث ایجاد دردسر برای سازه ساختمان می شوند، چاره ای جز این نمی ماند که یا با این مشکلات کنار بیایید یا درخت ها را قطع کنید. البته قطع کردن درخت می تواند تا حدی چالش برانگیز باشد. شاید شما ندانید که قطع کردن یک درخت کهنسال چه فوت و فنی می طلبد و تا به حال چنین کاری را انجام نداده باشید. اینجاست که راهنمایی های زیر به کار خواهند آمد و به شما کمک خواهند کرد.

گاهی اوقات، قطع کردن چند شاخه می تواند مشکل شما را برطرف کند. این راه حل زمانی جواب می دهد که شما با شاخه ها و برگ ها مشکل دارید و احساس می کنید بدون حضور آن ها نور بیش تری به فضاهای داخلی منزل می رسد یا دید شما نسبت به بیرون کامل تر می شود. بعضی وقت ها هم مشکل اساسی تر از این حرف هاست و شما با معضل آسیب دیدن پی ساختمان توسط ریشه های یک درخت قطور و قدیمی رو به رو هستید. در چنین مواقعی باید برای قطع کامل درخت دست به کار شد. به هر حال، قطع کردن درخت، چه از شاخه ها و چه از تنه، اصولی دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. همراه ما باشید تا شما را با روش قطع درخت بیش تر آشنا کنیم.

هرس کردن شاخه ها

اگر احساس می کنید شاخه ها و برگ ها جلوی دید شما را به سمت بیرون گرفته اند و نمی گذارند از آفتاب لذت ببرید، وقت آن است که برای هرس کردن آستین بالا بزنید. اره های دستی یا برقی برای بریدن شاخه ها به کار می آیند. معمولا اگر شاخه ها باریک باشند، خود شما می توانید به سادگی آن ها را ببرید، اما اگر با شاخه های قطوری مواجه هستید، شاید به کمک متخصصین نیاز داشته باشید. اگر خودتان برای این کار اقدام می کنید، باید حواس تان باشد که شاخه ها را به اندازه قطع کنید تا به سلامتی درخت آسیبی وارد نشود. سعی کنید فقط شاخه هایی را ببرید که واقعا برای شما مشکل ساز هستند. در طی هرس کردن شاخه ها تعادل درخت را مد نظر داشته باشید.

بریدن درخت از تنه

مسلما گاهی اوقات هم مشکل به قدری بزرگ است که مجبور هستید کل درخت را قطع کنید و از خاک بیرون بیاورید. این معضل زمانی به وجود می آید که ریشه یک درخت کهنسال به قدری گسترش پیدا کرده که ممکن است پی ساختمان شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. در چنین مواقعی به خاطر سنگین بودن کار و خطراتی که ممکن است در هنگام قطع کردن درخت با آن ها مواجه شوید، پیشنهاد ما کمک گرفتن از افراد متخصص است. کسانی که در این کار مهارت دارند، بهتر می دانند که چطور شما را از مشکل ایجاد شده رها کنند و خیلی سریع تر کار را به انجام می رسانند. با این حال، اگر می خواهید خودتان دست به کار شوید، می توانید از اره برقی کمک بگیرید تا در زمان کوتاه تری موفق به بریدن تنه درخت شوید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو