انتخاب قرنیز سفید رنگ برای دکوراسیون منزل

انتخاب قرنیز سفید رنگ برای دکوراسیون منزل

قرنیز سفید رنگ ؛ تنظیم کردن تن‌های رنگی چوبی، برجسته کردن خصوصیات معماری و …رفتن به سمت سبک مینیمالیستی، همگی با استفاده از رنگ سفید برای قرنیزها قابل انجام هستند به شرط این که بدانید چطور آن را استفاده کنید. با وجود تصمیم گیری های زیادی که در طول ساخت و ساز و بازسازی اتخاذ می‌شود؛ آن هایی که جزئی تر هستند ممکن است سخت تر باشند. برای مثال انتخاب رنگ برای قرنیزهای دیوار که چیز جزئی و کوچکی هستند را در نظر بگیرید، من بارها صاحبخانه هایی را دیده ام که در مورد انتخاب رنگ این جزئیات مردد بوده و یا صبر می‌کنند تا آخرین لحظه های اتمام پروژه فرا برسد تا نقاش ساختمان آن ها را در انتخاب رنگ این بخش ها کمک کنند.

اگر این قدر خوش شانس باشید که یک قرنیز چوبی با کیفیت برای دیوار خود داشته باشید و ظاهر رنگ نکرده آن را می‌پسندید که چه بهتر، اما برای آن هایی که می‌خواهند یا نیاز دارند تا قرنیزهای حاشیه دیوارهای خود را رنگ سفید بزنند در این جا چند راهنمایی آورده شده که می‌توانید از آن ها برای پیاده سازی در پروژه خود ایده بگیرید.

اگر رنگ های متضاد را دوست می‌دارید

از رنگ ها به گونه ای استفاده کنید تا حاشیه های زیبایی برای پنجره ها و درب ها ایجاد کنید. با رنگ آمیزی دیوار با رنگی تیره و اشباع و استفاده از رنگ سفید برای قرنیزهای گچی، جزئیات پرزرق و برق این فضا به خوبی مشخص و نمایان هستند.

برای داشتن جلوه ای مینیمالیستی

اگر قرنیز چوبی فعلی خود را می پسندید یا به دنبال جلوه مینیمال تر هستید قرنیزها را نیز به رنگ دیوارهای اطراف نقاشی کنید. از یک روکش نیمه براق روی چوب استفاده کنید تا بادوام تر شده و تمیز کردن آن آسان باشد.

قرنیز سفید رنگ

اگر دکوراسیون تان شامل چوب های طبیعی است

اگر عناصر چوبی زیبایی دارید، آن ها را در حالت طبیعی شان حفظ کنید اما آن ها را با قرنیز چوبی رنگ شده با سفید هماهنگ کنید. اگر قرنیز کف اتاق و حاشیه درب قرار گرفته در کنار آن در این جا از چوب طبیعی ساخته می ‌شد هیچ کدام از عناصر چوبی به خصوص در برابر کفپوش و اتصال های تزئینی چوبی بالای در واقعا برجسته نبودند. قرنیز‌های سفید رنگ را اضافه کنید تا ظاهر آن ها را با هم ترکیب کرده و تمامی تزئینات با کیفیت چوبی برجسته و نمایان شوند.

قرنیز در کنار رنگ های سرد

یک راه خوب برای انتخاب رنگ قرنیز این است که از پالت رنگی اجرا شده در اتاق الگوبرداری کنید. اگر در حال رنگ کردن دیوارهای خود با یک رنگ سرد(سبز، آبی، بنفش یا خاکستری) هستید آن گاه رنگ سفیدی را پیدا کنید که اصطلاحا «سفید سرد» خوانده  می‌شود. ساده ترین راه برای این کار این است که نمونه هایی از رنگ های سفید متفاوت را کنار یکدیگر قرار دهید و ببینید آن ها در کنار هم چه نمایی دارند.

برخی رنگ ها گرم تر به نظر می‌رسند یا متمایل به رنگ بژ هستند برخی دیگر نیز خاکستری بسیار کم رنگ با اندکی ته رنگ سبز، آبی یا بنفش هستند.

رنگ سرد سفید

هر کدام از این رنگ های نقاشی با نام سفید ساده یا سفید اندکی متمایل به خاکستری یا زرد خوانده می‌شوند. اما هنگامی که آن ها را نزدیک یکدیگر قرار می دهید دیگر ته رنگ های موجود در آن ها را نیز واقعا مشاهده می‌کنید.

بسته به نوع کالیبراسیون رنگ مانیتور شما، آنچه در این جا می‌بینید الزما همان چیزی نیست که به دست می‌آورید. همیشه هنگام انتخاب رنگ به دنبال نمونه های واقعی رنگ ها باشید و هر هر رنگی را که دوست دارید امتحان کنید تا مطمئن شوید که آن ها به خوبی با فضای شما مطابقت پیدا می کنند.

رنگ های موجود در این عکس از چپ به راست:

  1. Site White SW7070, Sherwin-Williams
  2. Full Moon 780E-2, Behr
  3. Mineral Ash 7006-19, Valspar
  4. 4. Horizon OC-53, Benjamin Moore
قرنیز سفید رنگ

قرنیز های سفید در کنار رنگ های گرم

اگر پالت رنگی شما متمایل به گرم است(رنگ های قرمز ، قهوه ای، نارنجی یا زرد) رنگ سفیدی را برای قرنیز خود انتخاب کنید که ته رنگ گرمی داشته باشند. این ممکن است رنگی باشد که دارای ته رنگ نارنجی یا زرد می باشد.

سفید گرم برای قرنیزها. به یادداشت بالا در مورد کالیبراسیون رنگ مانیتورتان دقت کنید.

این رنگ ها از چپ به راست:

  1. Creamy SW7012, Sherwin-Williams
  2. Popped Corn W-B-200, Behr
  3. Snow Cap 7003-8, Valspar
  4. Acadia White OC-38, Benjamin Moore
قرنیز سفید رنگ
قرنیز سفید رنگ

ترکیب کردن با رنگ‌های خنثی

کسانی که به دنبال تنوع هستند و به انتخاب رنگ خودشان کاملا مطمئن هستند می‌توانند رنگ های گرم و سرد را با یکدیگر ترکیب کنند. این اتاق ناهارخوری زیبا دارای دیواری به رنگ خنثی، سقف به رنگ سرد و قرنیزهای با رنگ سفید گرم می باشد. جلوه این اتاق آرامش بخش است چرا که تمام رنگ های انتخابی لطیف و ملایم هستند.