فضای بلند و باریک را چگونه مبل بچینیم؟

فضای بلند و باریک را چگونه مبل بچینیم؟

فضای بلند و باریک : اگر منزل شما کوچک و دارای نشیمن طویل و باریک است ترفندهایی برای چیدمان در چنین فضاهای وجود دارد که فضایی کاربردی به شما خواهد داد و اجازه نمیدهد نشیمن منزلتان شبیه تونل نشود!

مسیر رفت و آمد را در یک سمت حفظ کنید. یکی از مشکلات چیدمان در فضاهای باریک و بلند این است که مسیر رفت و آمد به طرف دیگر از کجا باشد. و یکی از مواردی که شما حتما باید از آن اجتناب کنید این است که این مسیر را از وسط فضا مابین مبل و میز وسط مقابل آن ایجاد کنید. این نشیمن مستطیلی بلند است با سقفی بلند که باعث میشود باریک تر نیز به نظر بیاید. در انتها یک درب فرانسوی به سمت پاسیو نیز وجود دارد.

و از سمت دیگر میبینید که درب ورودی در نقطه مقابل و در انتها قرار دارد. همانطور که میبیند مبلمان تنها در یک سمت قرار گرفته‌اند تا یک مسیر مستقیم ما بین دیوار شومینه و مبلمان برای رفت و آمد ایجاد شود.

ترفند: اگر از فرش برای کف استفاده میکنید مسیر باید یا کاملا فرش یا کاملا خالی باشد.

در این فضا هم از ترفند مشابه استفاده شده است با این تفاوت که مبلمان پشت به مسیر قرار دارد. برای اینکار فضایی با عرض کمی بیشتر نیاز دارید. خالی گذاشتن یک سمت یک راهرو و نشیمن مشخص ایجاد میکند.

چیدمان مبلمان در کنج و ایجاد مسیر حرکتی از میان فضاهای باز. در این نشیمن وجود آیینه کنسول اجازه مسیر حرکتی مستقیم را نمیدهد اما چون مبلمان به خوبی در یک کنج قرار گرفته اند میتوان از میان سالن به راحتی از روی فرش رفت و آمد کرد.

ترفند: کافی است به مبلمان جورواجور و زیاد نه بگویید.

در این نشیمن به جای قرار دادن یک مبل بزرگ درست رو به روی شومینه که اجازه نمیدهد مبل دیگری قرار دهید و رفت  و آمد باید از وسط نشیمن و حد فاصل مبلمان و شومینه صورت بگیرد یک نشیمن دوست داشتنی در کنار شومینه با دو مبل به وجود آمده که به این شکل در طول اتاق قرار گرفته و مسیر رفت و آمد که در سمت راست قرار دارد.

این نشیمن کوچک عرض بسیار کمی دارد. مبل دو نفره در انتها کمک میکند که این فضا و گردش چشم بسته شود. بدون وجود آن صندلی مقابل پنجره بزرگ ممکن است احساس کنید این اتاق باریک و بلند ادامه دارد!

این فضای باریک به عنوان اتاق تلویزیون کاربرد دارد. همچنین صاحب خانه فضایی را برای انجام کار و لپ تاپ میخواست. خوشبختانه درب ورودی در وسط دیوار قرار داشت و برای مسیرهای رفت و آمد مشکلی وجود نداشت. به این ترتیب کنج سمت راست با یک مبل ال شکل به اتاق تلویزیون اختصاص یافته و سمت دیگر یک میز کار قرار داده است.

میز کار کج قرار گرفته تا از بیش از حد طویل و باریک بودن فضا کم کند.

فضای بلند و باریکمیز وسط و میز غذاخوری گرد برای فضای بلند و باریک مناسب است زیرا باعث میشود از خطی بودن فضا بکاهد.

اما گاهی ممکن است حتی فضای کافی برای یک میز گرد نداشته باشید در این صورت یک میز باریک و بلند که فضای کمی از عرض محدود خانه را اشغال کند مناسب خواهد بود.

مبلمان را در طول فضا بچینید و نه عرض. در این تصویر هم نمونه این چیدمان را مشاهده میکنید. برای انتهای یک فضای بلند و باریک ، قفسه یا کتابخانه‌ای در نظر بگیرید تا از طول فضا کم کند.

 

 

 

فضای بلند و باریک

تحریریه پویانو|نبیلو

منبع: houzz