فضاهای داخلی رنگی در بازسازی دفترکار شرکت playster

فضاهای داخلی رنگی در بازسازی دفترکار شرکت playster

فضاهای داخلی رنگی : استودیوی کانادایی ACDF از رنگ‌های موجود در لوگوی «پلی‌استر» در طراحی فضاهای داخلی بانشاط در دفتر این شرکت در مونترال استفاده کرده‌است. استودیو ACDF فضایی با مساحت 1670 مترمربع در برجی متعلق به دهه 1980 در خیابان «پیل» را برای سومین دفتر شرکت پلی‌استر (بعد از دفتر نیویورک و لس‌آنجلس) بازسازی نموده‌است.

استودیو ACDF که دفاتری در مونترال از جمله در نزدیکی «سنت هیاسینت» دارد، در مورد طراحی دفتر پلی‌استر گفت: «برای ایجاد محیطی برای مراجعین که با خلاقیت و انرژی بالای شرکت همخوانی داشته‌باشد، طراحان یک طرح‌ امروزی با مفهوم آزاد ارائه دادند که مشخصه آن بازی‌ هوشمندانه با رنگ‌ها و سطوح سفید است.».

برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها، دیوارهای داخلی اولیه حفظ شدند اما در رنگ های مختلفی رنگ‌آمیزی شدند. رنگ‌آمیزی دیوارهای فضا مطابق با فرش‌های رنگی فضا رنگین‌کمانی را در میان اتاق‌های ملاقات، فضاهای کاری پلان-آزاد، فضاهای استراحت و دفترهای خصوصی تداعی می‌کند.

طراحان استودیو ACDF که از رنگ‌های تند برای طراحی فضای داخلی دفاتر شرکت «لایت‌اسپید» نیز استفاده کرده‌اند، استفاده از رنگ در این فضا را چنین توضیح دادند: «رنگ‌های لوگوی شرکت با بکاررفتن در دیوارها و فرش‌ها یک اثر بصری قوی خلق کرده و بخش‌های مختلف را در یک توالی سیال تعریف می‌کنند.»

به هر گروه یک رنگ اختصاص یافته و به کارمندان پلی‌استر در شرکت حس هویت می‌بخشد.

فضاهای رنگی در نقاط مختلف پلان فضا توسط یک راهروی تماما سفیدرنگ به سمت مرکز مجموعه به هم مرتبط گشته‌اند. این فضا تضادی قوی با  سایر بخش‌ها برقرار می‌کند و نقش محیطی برای استراحت از جنب و جوش جاری در سایر بخش‌ها را دارد.

دیوارها، سقف و مبلمان سفید در بخش‌هایی از فضاهای کاری نیز بکار رفته‌اند تا تاثیر قوی رنگ‌های تند را تعدیل کنند.

فضاهای داخلی رنگیفضاهای تماما رنگی برای عملکردهای غیررسمی‌تر اختصاص یافته‌اند، مانند اتاق زردرنگ بازی با میزهای تنیس و فوتبال دستی و یک راهروی آبی‌رنگ.

برخی بخش‌ها با شیشه‌های کف تا سقف جدا شده‌اند و دیوارها و کف این قسمت‌ها با پنل‌هایی با روکش وینل، ظاهری براق و شیشه‌مانند را ایجاد می‌کنند.

پلی‌استر اکنون از فضاهای انعطاف‌پذیر و پرهیجان خود که در آن کار از تعامل اجتماعی مثمرثمر حاصل می‌شود، لذت می‌برد

 

 

 

فضاهای داخلی رنگی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen