چطور فرش های رنگارنگ و چشم نواز را بدون نگرانی به دکوراسیون منزل مان اضافه کنیم

چطور فرش های رنگارنگ و چشم نواز را بدون نگرانی به دکوراسیون منزل مان اضافه کنیم

فرش های رنگارنگ ؛ با در نظر گرفتن 10 ایده‌ی زیر شما می‌توانید پذیرای رنگ های نشاط بخش و نقش و نگارهای پررنگ بر روی کفپوش منزل خود باشید. طراحی فضای اطراف فرش های رنگارنگ با نقش های خیره‌کننده ممکن است سخت و پیچیده باشد اما اگر فرشی را دیده اید که به شدت از رنگ و طرح غنی آن خوش تان آمده با به کار بردن روش های زیر می‌توانید بدون نگرانی آن را وارد دکور منزل تان کنید.

این جا 10 روش برای انتخاب و تزئین و دکور آسان اطراف فرش های خیره‌کننده آورده شده است.

1-انتخاب بزرگ ترین لوازم و مبلمان در رنگ خنثی

انتخاب رنگ خنثی مانند زغالی، قهوه ای یا سفید برای بزرگترین اثاثیه‌ها نظیر مبلمان برای نگاه‌ها آرامش بخش تر است و این به خصوص زمانی اهمیت دارد که شما فرشی بزرگ، پرنقش و زیبا روی زمین پهن کرده باشید. این کار نه تنها ظاهر مبل را به رنگ فرش پیوند می‌دهد بلکه دست شما را در انتخاب دیگر لوازم باز می‌گذارد به طوری که می‌توانید هر زمان که خواستید طرح دکوراسیون خود را تغییر بدهید.

2-رنگی از فرش را برای دیگر لوازم خانه انتخاب کنید

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرش شما به زیبایی با فضای اتاق تان آمیخته است، رنگی از درون طرح فرش‌تان را انتخاب کنید و چندین لوازم دکوری در این رنگ اضافه کنید تا به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند.

برای مثال در این فضای نشان داده شده، رنگ آبی این فرش رنگارنگ راه راه در آویز روشنایی استفاده شده درحالی که رنگ سبز روی کوسن های قابل مشاهده بر روی صندلی های بیرون تکرار شده‌اند.

3-تکمیل نمای یک فرش پررنگ با تابلو رنگی غنی بر روی دیوار

گرایش به سمت فرش های با رنگ‌های اشباع و پررنگ به نظر می‌رسد که روز به روز بیشتر می‌شود. اگر شما هم یکی از این فرش های زیبا را برای خانه خود انتخاب کردید، آنگاه ممکن است بخواهید دیوارها را سفید و خالی نگهدارید تا در کنار این فرش پررنگ ظاهر متعادلی داشته باشند.

اما فرشی با چنین غنای رنگی استحقاق این را دارد که با تابلوی رنگی غنی دیگری بر روی دیوار جفت شود. رنگ تیره گرم خاکستری یا شکلاتی باعث می‌شود این فرش رنگی به زیبایی با فضای اتاق هماهنگ شود.

4- سبک نوع دکوراسیون خود را تعیین کنید و بر طبق آن فرش انتخاب کنید

حتی اگر به شدت از طرح زیبای یک فرش خوشتان آمد، قبل از اقدام برای خرید اندکی درنگ کنید و در مورد ظاهر کلی و جلوه‌ای که می‌خواهید در خانه تان ایجاد کنید با خود رو راست باشید. اگر شما معمولا به سمت طرح های سنتی گرایش دارید اما فرشی که چشم تان را گرفته دارای نقش های گرافیکی در رنگ سبز روشن است هنوز هم می‌توانید آن را انتخاب کنید اما مطمئنا این فرش ظاهر اتاق شما را مدرن تر می‌کند و شاید وقتی آن را در اتاق خود پهن کردید از نمای کلی و ارتباط آن با دیگر عناصر موجود خوشتان نیاید.

اگر می‌خواهید سبک و نوع طراحی که در یک فضا از پیش تعیین کرده‌اید را تکمیل کنید فرشی را انتخاب کنید که زیر مجموعه همان سبک باشد. همانند این تصویر که برای تکمیل نمای سنتی آن از گلیم با رنگ‌های گرم استفاده شده است.

5-استقبال از طرح های شاد و پرهیاهو

فرش های رنگارنگ با طرح رنگین کمان راه فوق العاده ای برای پاشیدن روح شادی و سرگرمی به یک فضاست. هنگامی که فرشی با این میزان رنگ انتخاب کردید سایر عناصر اصلی اتاق را در رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا جلوه کلی برای چشم ها زننده نباشد. سپس دکوری‌ها، آثار هنری و شاخه های گلی که دوست دارید را وارد کنید بدون این که دغدغه داشته باشید که آیا همه چیز با هم هماهنگ است یا نه.

6-فرش های سیاه و سفید مانند شلوارهای جین می مانند و با همه چیز به خوبی ست می شوند

گاهی اوقات سیاه و سفید نقش‌های یک فرش هستند نه رنگ های اصلی آن که باعث می‌شود ظاهر آن خیره کننده باشد. اما اگر فرشی سیاه و سفید با ظاهری جسورانه انتخاب کرده‌اید بازهم خوش شانس هستید چرا که فرش های سیاه و سفید همانند فرش هایی از جنس جین عمل می‌کنند و با هر نوع ترکیبی به آسانی هماهنگ می شوند.

7-یک میز شفاف باعث می‌شود تا جلوه فرش پرنقش زیر آن بیشتر نمایان باشد

آیا فرش جدید خود را دوست دارید، اما از این که بخش زیادی از آن زیر مبلمان یا اثاثیه مخفی می‌ماند ناراحت هستید؟ اگر این فرش در اتاق پذیرایی شماست سعی کنید به جای میزهای عسلی چوبی از میزهای شیشه‌ای یا پلاستیکی شفاف استفاده کنید. این قطعات شفاف به شما اجازه می‌دهند تا از طرح و رنگ پرزرق و برگ فرش خود لذت بیشتری ببرید.

8-رفتن به سراغ طرح های تک رنگ

آیا احساس می‌کنید که اتاق تان غرق در رنگ است؟ لوازم و جزئیات را در رنگ‌ها و طرح های ساده انتخاب کنید و آن ها را تکرار و تکرار و تکرار کنید. استفاده از یک رنگ مشابه در طیف‌های مختلف آن در سرتاسر یک فضا به همراه رنگ های سفید و خنثی،  روش ساده‌ای برای ادغام و ترکیب اجزای یک اتاق است. فقط باید در نظر داشته باشید که اگر اتاق تان خیلی بزرگ است، رنگ‌های روشن مانند قرمز برای ایجاد دکوراسیون تک رنگ زیادی شدید هستند. رنگ‌های آبی و سبز را می‌توان در هر فضایی و با هر مقیاسی استفاده کرد.

فرش های رنگارنگ

9-انداختن روی راه پله‌ ها و راهرو ها

راه پله‌ها و دیگر فضاهای اتصالی مانند راهروها مکان های ایده آلی برای انداختن فرش های رنگارنگ با طرح و نقش خیره کننده هستند. از آن جایی که ما از این مکان ها سریعا عبور می‌کنیم، الگوها و نقش های جسورانه آن ها را آنقدر زیاد نمی‌بینیم که برای مان خسته کننده شود. ورودی ها و اتاق های رختشویی نیز مکان‌های مناسبی برای پهن کردن فرش های پرنقش و نگار هستند.

 

10-اگر در خانه خود حیوانات خانگی نگهداری می کنید فرشی انتخاب کنید که از نظر رنگ و طرح غنی باشد

فرش های رنگارنگ با نقش های جسورانه و پررنگ انتخابی ایده ال برای خانواده های حیوان دوست است چرا که بیشتر لکه‌ها و کثیفی ها از آن به سادگی محو می‌شوند. فرش های الیاف طبیعی نظیر فرش های پشمی بهترین انتخاب هستند چرا که لکه های روی آن نسبت به فرش هایی با الیاف مصنوعی ساده تر پاک و محو می‌شود.

 

 

تحریریه پویانو

منبع: houzz&pooyano