عوض کردن روکش صندلی با روش ساده در منزل

عوض کردن روکش صندلی با روش ساده در منزل

عوض کردن روکش صندلی : از روکش صندلی های منزل تان خسته شده اید؟ خوشبختانه می توانید به سادگی آن ها را در منزل عوض کنید. این کار آن قدرها دشوار نیست که مجبور باشید آن را به کس دیگری بسپارید. اگر به اندازه کافی وقت دارید و حوصله تان هم برای انجام تعمیرات وسایل زیاد است، چه بهتر از این که خودتان دست به کار شوید و شکل جدیدی به صندلی های خود بدهید.

شما می توانید هر مدل پارچه ای را که برای استفاده به عنوان روکش صندلی مناسب است، برای این کار تهیه کنید. روش کار بسیار ساده است و به تخصص نیاز ندارد.

صندلی هایی که روش تعویض روکش آن ها را در این مطلب آموزش خواهیم داد، انواعی هستند که معمولا برای میز غذا خوری طراحی شده اند. این صندلی ها تنها در قسمت نشیمنگاه خود رویه دارند و به همین خاطر تعویض روکش آن ها ساده است.

وسایل مورد نیاز:

  • پارچه به اندازه کافی
  • قیچی مخصوص
  • دستگاه منگنه صنعتی
  • منگنه
  • پیچ گوشتی
  • انبردست
  • فوم

اولین کاری که باید انجام دهید، جدا کردن نشیمنگاه صندلی است. ابتدا صندلی را به صورت وارونه روی زمین قرار دهید و سپس با استفاده از پیچ گوشتی و انبردست، نشیمنگاه را جدا کنید.

در مرحله بعد باید به سراغ رویه صندلی بروید. اگر مایل باشید، می توانید رویه قبلی را نگه داشته و پارچه جدید را روی آن بکشید. معمولا روکش صندلی با منگنه به سطح وصل شده است. تعداد منگنه ها عموما زیاد است و بنابراین باید حوصله زیادی برای جدا کردن آن ها داشته باشید. به همین خاطر است که برای تلف نشدن وقت، بهتر است روکش جدید را روی قبلی بکشید.

اگر می خواهید روکش اولیه را جدا کنید، باید ابزارهای مخصوصی داشته باشید. شما باید با استفاده از ابزار، این منگنه ها را درآورده و به این شکل، روکش را جدا کنید. پیچ گوشتی هم می تواند در این رابطه کمک کند.

بعد از این که روکش اولیه را به طور کامل از سطح جدا کردید، نشیمنگاه را بررسی کنید. اگر احساس می کنید به اندازه کافی نرم و راحت نیست، باید به آن فوم اضافه کنید.

برای اضافه کردن فوم به نشیمنگاه باید صفحه فوم را روی سطح آن قرار داده و دقیقا به همان اندازه علامت بزنید. فوم را طبق قسمت های علامت خورده برش داده و با استفاده از یک چسب قوی به سطح قبلی بچسبانید.

عوض کردن روکش صندلی

حالا وقت آن است که پارچه جدید را روی سطح نشیمنگاه بکشید و آن را اندازه کنید. مقدار پارچه مورد نیاز را با استفاده از یک خودکار علامت بزنید. توجه داشته باشید که پارچه باید حداقل از هر طرف حدود سه سانتی متر از نشیمنگاه بزرگ تر باشد تا در زمان منگنه زدن دچار مشکل نشوید.

پارچه بریده شده را روی سطح نشیمنگاه قرار داده و لبه ها را برگردانید. این قسمت دقیقا مثل کادو گرفته است، لبه ها را روی هم گذاشته و پارچه را تا جایی که امکان دارد محکم بکشید تا چروک نیفتد. در حالی که این لبه ها را نگه داشته اید، با استفاده از دستگاه منگنه صنعتی، پارچه را به سطح نشمینگاه منگنه کنید. از تعداد کافی منگنه استفاده کنید تا روکش کاملا به سطح وصل شود.

همین کار را روی بقیه صندلی ها نیز انجام دهید. در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید برای هر صندلی از یک پارچه استفاده کنید یا آن ها را با دو مدل پارچه، یکی در میان شکل دهید.

 

 

 

عوض کردن روکش صندلی

تحریریه پویانو