علایم کاغذ دیواری : این نکات را از قلم نیندازید!

علایم کاغذ دیواری : این نکات را از قلم نیندازید!

علایم کاغذ دیواری : انتخاب کاغذ دیواری بر خلاف تصور عموم، تنها به در نظر گرفتن طرح و رنگ مناسب ختم نمی شود. البته مسلما اصول زیبایی شناسانه در چنین انتخابی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، اما این دلیل نمی شود که سایر نکات نادیده گرفته شوند. بسیاری از انتخاب های نادرست به این خاطر صورت می گیرد که افراد فقط به دنبال بهترین طرح ها هستند و سایر استانداردهای لازم برای یک کاغذ دیواری مرغوب را در نظر نمی گیرند. این استانداردها و علایم کاغذ دیواری شامل موارد مختلفی می شوند که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

زمانی که به خرید کاغذ دیواری می روید، باید فکر همه چیز را کرده باشید. انتخاب شما نباید صرفا با ورق زدن ژورنال ها و تطابق رنگ و طرح صورت بگیرد. ویژگی های و علایم کاغذ دیواری نیز اهمیت دارند. برای مثال می توان به جنس کاغذ دیواری و به تبع آن مقاومتی که در برابر عوامل مختلف دارد، اشاره کرد. نکات دیگری نیز هستند که به همین اندازه مهم می باشند. اگر می خواهید از خرید خود راضی باشید و به این زودی ها مجبور به تعویض کاغذ دیواری های نصب شده نگردید، خوب است این نکات را بشناسید و در هنگام انتخاب به آن ها توجه کنید. در این مطلب، شما را با مهم ترین اصول خرید و علایم کاغذ دیواری آشنا خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

اصول بهداشتی

شاید باورتان نشود، ولی کاغذ دیواری ها هم باید بهداشتی باشند. یکی از خصوصیاتی که کاغذ دیواری های مرغوب دارند، آنتی باکتریال بودن آن هاست.کاغذ دیواری مورد انتخاب شما نباید آلودگی ها را به خود جذب کند. آلودگی ها جدا از این که ظاهر کاغذ دیواری را کدر و بدرنگ می کنند، روی بهداشت محیط مورد نظر نیز تاثیر منفی می گذارند. کاغذ دیواری های قدیمی تر این ویژگی های بهداشتی را شامل نمی شدند، اما اکثر کاغذ دیواری هایی که امروزه تولید و عرضه می شوند، ضد باکتری هستند، این مشکل را ندارند و خیال شما را از بابت اصول بهداشتی راحت می کنند، پس به هنگام خرید به دنبال آن ها باشید.

اندازه فضا

اندازه فضایی که قرار است کاغذ دیواری در آن نصب شود، خیلی مهم است. بسته به این که چه میزان سطح قرار است به وسیله کاغذ دیواری پوشش داده شود، انتخاب تعداد رول مناسب کار صورت می گیرد. شما باید پیش از خرید به این نکته توجه داشته باشید که آیا انتخاب کاغذ دیواری از برند مورد نظرتان با احتساب تعداد رول مورد نیاز مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر. سعی کنید اندازه قسمت مورد نظر را از قبل محاسبه کرده باشید و به صورت تقریبی بدانید که دقیقا چند متر کاغذ دیواری لازم دارید تا فضا را پوشش دهید. این کار کمک می کند به طور کلی از هزینه های انتخاب خود آگاهی پیدا کنید.

روش نصب کاغذ دیواری

این که کاغذ دیواری به چه صورت روی دیوار نصب می شود نیز احتمالا از نظر بسیاری از شما مخفی می ماند. البته در بسیاری از موارد، کار نصب کاغذ دیواری به نصاب ها سپرده می شود و بنابراین، لزومی ندارد که شما درگیر این موضوع شوید. با این حال بهتر است بدانید که برخی از کاغذ دیواری ها با اضافه کردن چسب بر پشت آن ها و برخی دیگر با اضافه کردن چسب به سطح دیوار نصب می شوند. گذشته از این باید در نظر داشته باشید که برخی از کاغذ دیواری ها برای نصب نیاز به انطباق دارند. کاغذ دیواری های طرح دار باید به گونه ای نصب شوند که انطباق در نوارهای کنار هم به خوبی رعایت شود. این را باید با توجه به علایم مربوط به کاغذ دیواری در نظر بگیرید.

قابلیت شستشوی کاغذ دیواری

هر چقدر هم که کاغذ دیواری انتخابی شما در مقابل نفوذ گرد و خاک مقاوم باشد، باز هم دوده و کثیفی پس از مدتی کار خود را خواهند کرد و آن جاست که می بینید کاغذ دیواری تان مثل روز اول نیست. مسلما عوض کردن مداوم کاغذ دیواری ها مقرون به صرفه نخواهد بود و هر چقدر هم که ساده باشد، باز هم دردسر دارد. شاید کاغذ دیواری های دارای رنگ تیره تر از این لحاظ مناسب به نظر برسند، اما رنگ های تیره مورد پسند همه نیستند. به همین خاطر است که باید در هنگام خرید کاغذ دیواری به قابل شستشو بودن آن توجه کنید. کاغذ دیواری های قابل شستشو به راحتی تمیز شده و تقریبا به همان شکلی در می آیند که روز اول داشته اند.

محل نصب کاغذ دیواری

از دیگر نکاتی که باید در حین انتخاب و خرید کاغذ دیواری مورد توجه قرار دهید، محل نصب است. این که قرار است کاغذ دیواری مورد نظر را کجا نصب کنید تا حد زیادی رو تصمیم شما اثر خواهد گذاشت. اولین موردی که باید در نظر بگیرید این است که عملکرد فضا چیست و شما می خواهید چگونه حسی داشته باشد. جدا از انتخاب طرح و رنگ که مسلما به سلیقه خودتان بر می گردد و اصول زیبایی شناسانه را شامل می شود، باید این را هم در نظر گرفت که برخی فضاها مثل حمام و توالت که رطوبت دارند به نوعی از کاغذ دیواری نیاز دارند که ضد رطوبت بوده و دقیقا مخصوص همین فضاها طراحی و تولید شده باشد.

مقاومت جنس

جنس کاغذ دیواری مورد انتخاب شما از مهم ترین فاکتورهایی است که باید مد نظر داشته باشید. بسیاری از افراد توجه خود را صرفا روی انتخاب طرح و رنگ گذاشته و آن طور که باید به جنس و مقاومت کاغذ دیواری اهمیت نمی دهند. در هنگام انتخاب کاغذ دیواری، تنها ورق زدن ژورنال ها و دیدن طرح ها از داخل نمونه عکس های آلبومی که در اختیار شما قرار می گیرد، کافی نخواهد بود. شما باید نمونه های کوچک کاغذ دیواری را از نزدیک ببینید. کاغذ دیواری باید در مقابل نور خورشید، رطوبت و حرارت مقاوم باشد. جنس های مرغوب تر کع امتحان خود را پس داده اند، از این لحاظ مطمئن تر می باشند.

نقوش تزیینی

در هنگام خرید کاغذ دیواری باید توجه داشته باشید که نقوش تزیینی دقیقا به چه صورت می باشند. شاید یک طرح در مقیاس کوچک به نظر ایده آل باشد، اما بعد از اجرا در سطح وسیع و گسترده با آن چیزی که انتظار داشته اید، تفاوت داشته باشد. به همین خاطر باید نمونه های اجرا شده و در صورت امکان، طرح اجرا شده روی تخته های موجود در فروشگاه را ببینید و نقوش را در مقیاس مورد نظر تصور کنید. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که برخی از نقوش تنها در جهات خاصی قابل رویت هستند. برخی نقوش دیگر برجستگی دارند و برخی از جنس های خاص می باشند که قیمت کاغذ دیواری را افزایش می دهند.

نکات ایمنی

نکات ایمنی هم از دیگر مواردی هستند که باید مد نظر قرار داده شوند. سعی کنید در هنگام انتخاب به دنبال گزینه هایی باشید که نکات ایمنی در لیست ویژگی های آن ها رعایت شده باشد. کاغذ دیواری ها می توانند به واسطه جنس خود در هنگام بروز حوادثی مثل آتش سوزی خیلی خطرناک باشند. مسلما اشتعال زا بودن کاغذ دیواری یک نقطه ضعف است که البته در تولیدات جدیدتر تا حد زیادی برطرف شده است. کاغذ دیواری های مقاوم در برابر اشتعال از گزینه های ایمن و مناسب به شمار می روند که خوب است در هنگام انتخاب خود نظرتان را روی خرید آن ها متمرکز کنید تا خیال تان از این بابت هم راحت باشد.

در ادامه جدولی شامل علایم اختصاری کاغذ دیواری جهت آشنایی بیش تر شما با خصوصیات مهم ارایه می شود. این علایم کاغذ دیواری کمک می کنند به صورت مختصر و مفید با ویژگی های دارای اهمیت آشنا شوید.

 

 

 

 

 

 

علایم کاغذ دیواری

تحریریه پویانو