عایق های صوتی موقتی متناسب دکوراسیون منزل برای کم کردن سر و صدا در خانه های اجاره ای

عایق های صوتی متناسب دکوراسیون منزل

عایق های صوتی موقتی متناسب دکوراسیون منزل برای کم کردن سر و صدا در خانه های اجاره ای

یکی از بزرگترین چالش‌های دکوراسیون داخلی خانه‌های اجاره ای عدم توانایی ایجاد تغییرات دائمی در فضای آن‌هاست. محدودیت در رنگ کردن حمام و سرویس یا تعویض کاشی‌های پشت سینک آشپزخانه شاید آزاردهنده باشد؛ اما اهمیت آن بسیار کمتر از توانایی شما در ایجاد فضای آرامش بخش و ساکت می‌باشد.  آیا همسایه‌های پرسر و صدای شما سر شما را به درد می‌آورند؟ شما مجبور نیستید به خاطر نداشتن فضای ساکت همچنان عذاب بکشید و همینطور نیاز نیست با نصب عایق‌های صوتی دائمی اجاره نامه خود را زیر سوال ببرید. چندین ترفند موقتی(برگشت پذیر) وجود دارد که شما می‌توانید برای عایق های صوتی موقتی و ضد صدا کردن آپارتمان خود به کار بگیرید.

این روی یک قانون ساده استوار است؛ سرو صدا حرکت می‌کند. با عایق بندی صوتی، در آپارتمان شما مجال کمتری برای عبور و حرکت سر و صداها وجود خواهد داشت. سطوح نرم و غیرصاف امواج صدا را جذب می‌کنند درحالی که سطوح صاف آن سر و صدا را درست در پشت سر شما تقویت می‌کنند.

چهار راهنمایی ساده زیر در واقع به شما 4 نوع ابزار برای عایق های صوتی موقتی و جذب سر و صداها را معرفی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید از این به بعد از حس آرامش و سکوت در منزل تان لذت ببرید.

1- یک قفسه کتاب را پر کنید

در این جا مدرک دانشگاهی تان دوباره مفید بودن خودش را اثبات می‌کند؛ پشته های بزرگی از کتاب های درستی در این جا می‌توانند وظیفه ای فراتر از جمع کرد گرد و غبار ایفا کنند. اگر خانه شما و همسایه پرسر و صدای تان دیوار مشترکی دارد، یک قفسه کتاب را کنار آن هل بدهید. هرچه این قفسه کتاب بزرگتر و پرتر باشد سر و صدای کمتری به منزل شما انتقال می‌یابد.

عایق های صوتی متناسب دکوراسیون منزل

البته برای موثرتر بودن، نیاز دارید استفاده از متریال های جاذب صوت را روی قفسه کتاب تان به حداکثر برسانید. چه چیزی بهتر از شکل نامنظم یک پشته کتاب برای این کار سراغ دارید؟ تمام چیزهای خواندنی خود را جمع آوری کنید و داخل قفسه‌های کتاب بچپانید. هرچه صفحات آن ها به هم فشرده تر باشد در کم کردن صدا نقش بیشتری خواهند داشت.

قفسه کتاب بزرگتر و پرتر باشد سر و صدای کمتری به منزل

شاید شما ظاهر قفسه کتاب‌هایی با فضاهای خالی تر را دوست داشته باشید اما آن را برای دیوارهای غیرمشترک نگه دارید. فضای باز مانند یک راه ورود عمل می‌کند و در آپارتمان شما مثل یک قیف سر و صداها را به سوی خود می‌کشد.

2- استفاده از آویز ها و پرده ها

مجبور نیستید که آپارتمان خود را با مبلمان و اثاثیه بزرگ پر کنید تا به سر و صداهای همسایه تان پایان دهید. اضافه کردن یک پارچه ضعیم و نرم روی دیوار نیز به طور مشابه در کم کردن سر و صداها موثر واقع می‌شود.

استفاده از آویز ها و پرده ها

پرده هایی که بلندی شان از کف تا سقف است نیز ایده آل هستند. اگر آپارتمان شما پنجره های زیادی ندارد، به جای پرده ها از آویزهای دیواری بافتنی یا مکروه بافی دکوری استفاده کنید. این ها را می‌توانید خودتان ببافید یا این که بخرید.

رده هایی که بلندی شان از کف تا سقف

در هر صورت، بافت نرم و غیر یکنواخت الیاف آن‌ها، صدای خارجی را مسدود کرده و فضای آرامش بخش تری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

3- چند تا فرش پهن کنید

فرش ها برای عایق صوتی آپارتمان‌ها عالی هستند، حتی برای موقعی که منبع تمام سر و صداها خودتان هستید. تنها یک فرش بزرگ روی محدود کردن امواج صوتی تاثیر بسزایی دارد. زمانی که شما همسایه‌های همیشه پرسر و صدا داشته باشید، قطعا یک فرش جوابگوی شما نیست. خوشبختانه ترفند دیگری نیز هست که شما را در ضد صدا کردن آپارتمان تان کمک ‌می‌کند؛ چند فرش را روی هم بیندازید. زمانی که دارید در مورد این که کدام فرش را روی کدام فرش بیندازید فکر می‌کنید، سعی کنید آن هایی را انتخاب کنید که از نظر بافت و الیاف با هم متفاوت هستند.

فرش ها برای عایق صوتی آپارتمان‌ها عالی هستند

هر چه بی نظمی و اختلاف آن ها با هم بیشتر باشد امواج صوتی بیشتری را جذب می‌کنند و در نتیجه اتاق ساکت تری برای شما فراهم می‌کنند. آیا این ترفند از نظر شما دلچسب نیست و فکر می‌کنید دکوراسیون داخلی منزل شما را به هم می‌زند؟ اگر کمی دقت کنید و بافت و رنگ این فرش‌ها را هماهنگ با سایر لوازم اطراف آن انتخاب کنید می‌بینید که این نه تنها ایده بدی نیست بلکه فضای شما را نیز خاص تر از قبل می‌کند.

امواج صوتی بیشتری را جذب می‌کنند و در نتیجه اتاق ساکت تری

4- تغییر چیدمان دکوراسیون داخلی منزل

ناتوانی در مسدود کردن سر و صداهای بیرونی گاهی چنان آزاردهنده می‌شود که شما مجبور می‌شوید از چیزهای بدیهی در دکوراسیون داخلی منزل خود چشم پوشی کنید و فقط عایق کردن سر و صدا را اولویت قرار دهید. آیا دکوراسیون خود را تغییر چیدمان داده‌اید تا عبور سر و صداهای همسایه را به حداقل برسانید؟

برای مثال دنبال راهی بگردید که بتوانید تلویزیون خود را پشت دیوار مشترک تان با همسایه نصب کنید، بنابراین می‌توانید با تماشای برنامه مورد علاقه تان سر و صدهای آزاردهنده را خنثی کنید.

ناتوانی در مسدود کردن سر و صداهای بیرونی

اگر سر و صداها شما را از داشتن یک خواب آرام باز می‌دارد، طوری دکوراسیون اتاق خواب خود را تنظیم کنید که تخت شما در دورترین موقعیت ممکن از دیوار مشترک قرار بگیرد.

خلاق باشید؛ آیا می‌توانید اتاق کار و اتاق خواب خود را با هم جابه جا کنید؟ این ممکن است یک تغییر اساسی به نظر برسد اما اهمیت داشتن یک خواب راحت بیشتر است.

آپارتمان خود را به گونه‌ای عایق صوتی کنید که اجاره نامه تان نقض نشود

در آپارتمان تان به گونه‌ای از عایق های صوتی موقتی استفاده کنید که اجاره نامه تان نقض نشود

مجبور نیستید رابطه خود را با صاحبخانه یا همسایه‌تان برای داشتن اندکی سکوت و آرامش خراب کنید. این 4 ترفند به شما کمک می‌کند تا سر و صداها را به صورت مسالمت آمیز کاهش دهید. بعد از خواندن این مقاله در قسمت نظرات به ما بگویید که شما چه روشی را برای کاهش سر و صداهای آزاردهنده در آپارتمان خود به کار برده‌اید.

 

 

 

عایق های صوتی موقتی

تحریریه پویانو

منبع: freshome.com