طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA برای دکوراسیون خانه خودتان بسازید

طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ

طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA برای دکوراسیون خانه خودتان بسازید

میز تلویزیون برند IKEA ؛ شاید خانه‌هایی را دیده باشید که تلویزیون در آن‌ها روی دیوار نصب شده باشد، اما بیشتر اوقات، تلویزیون‌ها روی استند یا میز تلویزیون قرار داده می‌شوند نه تنها به خاطر این که کار متداولی است، بلکه به خاطر این که با قرار دادن آن روی میز یا استند فضای دیگری برای قرار دادن لوازم و وسایل در منزل خود فراهم می‌شود و در واقع این وسیله کاربرد دومنظوره پیدا می‌کند.

میز یا استندهای تلویزیون برند ایکیا از این نظر بسیار خوب هستند. ما در این پست در مورد میزهای تلویزیونی صحبت می‌کنیم که شما می‌توانید با سرهم کردن شلف ها یا کابینت‌های کوچک برند Ikea خودتان آن‌ها را بسازید. شما برای ساخت این‌ها گزینه‌های زیادی پیش رو دارید.

به عنوان مثال، قفسه کتاب Expedit برند ایکیا یکی از انعطاف پذیرترین طرح‌ها می‌باشد که شما با سرهم کردن چندتا از آن‌ها می‌توانید وسایلی خاص برای منزل خود بسازید. این میز تلویزیون در اصل یک قفسه کتاب  Expedit پنج طبقه ای بوده که به صورت افقی روی زمین گذاشته شده و روی آن تخته های چوبی نصب شده و برای دوتا از طبقات آن نیز درب گذاشته شده تا میز تلویزیونی خاص با جلوه روستیک ساخته شود. برای زیبا کردن این میز تلویزون می‌توانید از لامپ های LED نیز استفاده کنید.

 

این نیز مثال دیگری از ترکیب کردن شلف اکسپدیت برند ایکیا با تخته‌های چوبی است. در واقع، این هم یک قفسه کتاب Expedit پنج طبقه ای بوده که دو شلف وسطی برداشته شده سپس روی همین دو شلف را با تخته چوبی پوشانده‌اند و به عنوان درب دو قفسه کناری استفاده کرده اند.

اگر نمی‌خواهید که میز تلویزیون تان در ارتفاع پایین قرار داشته باشد، آنگاه از این نوع استند تلویزیون IKEA استفاده کنید که می‌توانید خودتان بسازید. این یکی از دو قفسه کتاب پنج طبقه ای expedit ساخته شده است. از هر دوی این ها همانند شکل دو تا از طبقات را حذف کنید، سپس آن ها را به صورت افقی روی هم قرار دهید. یک قطعه چوب MDF را اندازه گیری کرده و برش دهید و به پشت این دو بچسبانید. شما می‌توانید ظاهر این میز تلویزیون را با استفاده از چراغ های زیر کابینتی سفارشی تر کنید.

در این مورد یک میز IKEA Lack به عنوان میز تلویزیون استفاده شده است. با توجه به تطبیق پذیری که این وسیله دارد و سایز مناسب آن برای این کار ما این ایده را اجرا کردیم.

اما اگر از ظاهر این میز خسته شده اید. آنگاه می‌توانید استند تلویزیون IKEA خود را اندکی تغییر بدهید. در این گزینه به همان استند، دو درب کشویی اضافه شده است که از تخته های چوبی کاج ساخته شده اند تا وسایل پشت آن‌ها از دید مخفی باشند. به علاوه کل میز نیز به رنگ سفید نقاشی شده است.

این یک کابینت Besta ساخت برند ایکیا است که واقعا تطبیق پذیر است و شما می‌توانید به آسانی از آن به عنوان میز تلویزیون استفاده کنید. این یک قطعه با ظاهری مینیمالتیک است که به خصوص در چیدمان و طراحی های مدرن و معاصر جلوه خوبی دارد. فضای بالای این میز به اندازه کافی بزرگ هست که بتوانید یک یا چند گلدان را روی آن به نمایش بگذارید.

طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ
طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ

یک گزینه عملی و کاربردی این است که استند تلویزیون و شلف‌ها را ترکیب کنید. در این صورت، می توانید از یک جفت قفسه ی برند IKEA استفاده کرده و آن ها را در کنار هم قرار دهید تا یک فضای ذخیره سازی جادار و نیز میز تلویزیون شیک داشته باشید. شما حتی می‌توانید چند سبد بگیرید که هم اندازه طبقه‌های این قفسه باشند تا همه چیز را بهتر سامان‌دهی کنید.

اگرچه این یکی کمی غیرمتعارف به نظر می‌رسد اما استفاده از کابینت‌ آشپزخانه برند IKEA و تغییر دادن آن‌ها به استند تلویزیون خارج از تصور نیست. برای مثال به این طرح نگاهی بیندازید. این یک میز تلویزیون است که از کابینت های دیواری یخچال ساخته شده توسط IKEA می‌باشد که بالای آن یک تخته چوب قرار داده شده تا جلوه ای روستیک پیدا کند.

طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ
طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ

البته، همه‌ی میزهای تلویزیون نباید الزاما به اندازه گزینه های قبلی بزرگ باشند. برای مثال اگر می‌خواهید تلویزیونی را در گوشه اتاق خود قرار دهید باید از استند تلویزیون کوچک و جمع و جورتر استفاده کنید. بنابراین یک کابینت IKEA PS می‌تواند تمام چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. شما می‌توانید ظاهر آن را کمی تغییر دهید برای مثال آن را رنگ آمیزی کنید تا با دکور منزل شما همخوانی پیدا کند. به علاوه می‌توانید جلوه این میز را با قرار دادن میزهای عسلی پایه سنجاقکی تکمیل کرده و یک کنتراست بین این دو برقرار کنید.

در آخر می‌توانید از خود میزها و استندهای تلویزیون برند IKEA استفاده کنید به جای این که دیگر محصولات آن را به میز تلویزیون تغییر دهید. این میز تلویزیون Lack برند ایکیا می‌باشد که با استیکرهای نارنجی رنگ، پایه‌های جدید و کف فومی سفارشی شده است. این واقعا ظاهر شیکی دارد.

طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ
طرح‌های میز تلویزیون برند IKEA خودتان بسازید ؛ میز تلویزیون ای ک آ

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedit