طراحی کلینیک مغز و اعصاب لو روو کلیولند مرکزی / فرانک گری

طراحی کلینیک مغز و اعصاب لو روو کلیولند مرکزی / فرانک گری

طراحی کلینیک مغز و اعصاب ؛ پروژه در شهر لاس وگاس قرار دارد. این مرکز تحت حمایت حافظه سلامت (Keep Memory Alive) است، و جز برنامه‌های آتی آن، تبدیل شدن به مرجعی ملی برای جدیدترین تحقیقات و اطلاعات علمی در زمینه درمان بیماری آلزایمر، پارکینسون، و هانتینگتون و ALS ( بیماری لو گهریگ)، و همچنین توجه بر پیشگیری، تشخیص زود هنگام و آموزش می‌باشد.

Cleveland Clinic Lou Ruvo Center for Brain Health / Frank Gehry

با نظری اجمالی به این پروژه، در نگاه اول ممکن است شبیه سایر پروژه های فرانک گری به نظر برسد ولی با نگاهی دقیق‌تر به مشخصات و جزییات بیشتری از پروژه دست می یابیم.

خصوصیات معماری سه فضاها اصلی مرکز:

  • ساختمان پزشکی، برای مراقبت و پژوهش بیمار. از ویژگی‌های بارز این ساختمان، فضای داخلی عملکردی و فضای خارجی شبیه به لگو با بلوک‌های کمی بی نظم است.

طراحی کلینیک مغز و اعصاب
طراحی کلینیک مغز و اعصاب
  • یک گذر مسقف بین ساختمان پزشکی و مرکز فعالیت‌های زندگی با پروفیل‌های فولاد ضد زنگ و مرتفع. این گذر فضایی برای نشستن در زیر سایه برای لذت بردن از آب و هوای لاس وگاس در اختیار مراجعین قرار می‌دهد، در حالی که نور آفتاب غیر مستقیم دریافت می‌شود. در این محل کافه کوچکی پیش بینی و طرح به روش حس مکان باغ‌های شرقی طراحی شد.

  • مرکز فعالیت زندگی (The Life Activity Center)، این بخشی از پروژه بیشترین توجه طراحی و ساخت را به خود اختصاص داده است، و همچنین سو تعبیر بسیاری در مورد این قسمت ساختمان می‌شود. بیماران در این محل تحت درمان نیستند، و بیماران حتی به طور جدی با این ساختمان در تعامل نیستند و فقط با نمای آن ارتباط دارند. ساختمان مرکز فعالیت زندگی به سادگی میزبان رویدادهای متعدد و همه انواع مناسبت ها است. درآمد حاصل از این رویدادها و برگزاری جشن و… صرف پژوهش‌های بیشتر در ساختمان پزشکی می‌شود. از ویژگی‌های طراحی داخلی، نور طبیعی و همچنین بکارگیری چراغ‌های LED است که نورپردازی درماتیکی برای طراحی داخلی و نمای ساختمان خلق می‌کند و برای افرادی که از معابر و تقاطع‌های لاس وگاس می‌گذرند بسیار برجسته و جذاب است.
طراحی کلینیک مغز و اعصاب
طراحی کلینیک مغز و اعصاب

 

 

 

تحریریه پویانو: غفاری

منبع: archdaily