طراحی کافه رستوران و ایده‌های نو برای آن

طراحی کافه رستوران و ایده‌های نو برای آن

طراحی کافه رستوران ها ؛ این روزها در هر گوشه و کناری از شهرمان میبینیم که کافی شاپ ها و رستوران‌های کوچک و بزرگ باز شده‌اند که غالبا تعدادی جوان خلاق آن‌ها را اداره میکنند. باید بدانید که دکور و فضای کافه‌ها و رستوران‌ ها تاثیر به سزایی در جذب مشتری به داخل مغازه‌ها دارد و هر چه این ایده‌ها برای دکور خلاقانه‌تر و منحصر‌به‌فردتر باشد تاثیرگذاری آن بیشتر است. به علاوه اینکه نوع طراحی و فضای یک رستوران در تجربه نهایی افراد از آن تاثیر مستقیم داشته که میتواند مطلوب یا غیرمطلوب باشد. اینکه افراد کافه رستوران شما را با یک نشان خاص به یاد بیاورند اتفاق بسیار مثبتی است که در کنار کیفیت غذای خوب و خدمات مناسب به مشتری به جذب مشتری و مراجعه دوباره و دوباره کمک خواهد کرد. طراحی فضای رستورانی قوانین و قاعده‌های خودش را دارد این نظر که مشتری چگونه وارد شود ، کجا سفارش بدهد و چگونه تحویل بگیرد ، کجا سرو شود و در نهایت نحوه پرداخت چگونه پرداخت کند. اما شما حتی میتوانید این قوانین را بشکنید و شیوه ابداعی خودتان را داشته باشید تا منحصر به رستوران شما باشد.

اما در این مطلب قصد داریم به تعدادی ایده‌های نو و خلاقانه را برای طراحی کافه رستوران اشاره کنیم:

 

میز بار

میز بار شاید خیلی ایده نو و جدیدی نباشد اما دست کم در کشور ما تعداد کافه‌هایی که به سراغش رفته‌اند زیاد نباشد. به علاوه اینکه میز بار این پتانسیل را دارد که ایده‌هایتان را برای هر چه بیشتر جذاب کردن این بخش به کار ببندید. مثل این نمونه که طراح باکس‌های گل و گیاه بالای میز در نظر گرفته و از آن لیوان‌های بار را آویزان کرده است.

متریال ها

متریال‌هایی که برای طراحی به کار میبرید در حس کلی فضا حتما تاثیرگذار است. میز و صندلی‌های لهستانی چوبی شاید زیاد دیده باشیم اما دکوری تماما چوب با نیمکت‌های سرتاسری چوبی ، قفسه‌ها، سقف و حتی ستون‌های چوبی کمتر. این چنین فضایی حس صمیمیت و گرمای مطلوبی را به مشتری القا میکند.

فضاهای کوچک

فرقی نمیکند رستوران کوچک باشد یا بزرگ. شما در هر صورت میتوانید طراحی خوب کنید. اینجا ترکیب دو مورد بالا را میبینیم میز بار و استفاده از متریال آجر جذاب.

گیاهان

گیاهان سازگار با محیط را به کافه رستوران خود دعوت کنید! گیاهان به فضای شما حس نشاط و زندگی میدهند و فضای شما را تلطیف میکنند. وجود گل و گیاه در محل صرف غذا باعث میشود که افراد حس بهتری نسبت به غذا و آن مکان داشته باشند. با ایده‌های نو میتوانید اینکار را انجام دهید. در اینجا طراح یک شبکه روی سقف ایجاد کرده و از گیاهان آبشاری بهره برده است.

طراحی کافه رستوران

 

نور در طراحی کافه رستوران

همانطور که میدانید نورها نقش بسیار مهمی را در کاربری تجاری ایفا میکنند. شما با نور میتوانید رنگ‌ها را بهتر یا بدتر از آنچه که واقعا هستند نشان بدهید. حالا این نور در فضای رستورانی که قرار است غذاهایمان را خوش رنگ و لعاب جلوه بدهیم دو چندان اهمیت دارد. پس صرفا یه اینکه با گذاشتن چند عدد لامپ و لوستر فضا را روشن کنید اتکا نکنید. در اینجا میبینید که عنصر اصلی طراحی این فضا نور است و شما همیشه این کافه را با آن لامپ‌های حبابی اش به یاد خواهید آورد.

میز و صندلی

چرا یک کار جدید نکنیم؟ میز و صندلی همیشه چهارپایه‌هایی که همه جا پیدا میشوند نیست. صرف غذا در حالی که روی یک صندلی معلق نشسته‌اید میتواند تجربه‌ای کاملا جدید و منحصر به فرد باشد.

دیوار ها

برای پوشش دیوارها فکرهای نو داشته باشید. اینجا دیوار را با ظروف یکبار مصرف و شونه تخم مرغ پوشانده‌اند که در ابتدای ورود نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد.

از این بهتر نمیشود! این خودروی قدیمی زیبا و نوستالژی به کانتر اصلی کافه قنادی تبدیل شده است. به جزئیات زیبای این فضا دقت کنید. آن دوناتی که معلق است. پوشش اکسپوز سقف‌ها که سیم‌ها و لوله‌های تاسیساتی را میبنید. همه چیز دست به دست هم داده است که تجربه فضایی تکرار نشدنی و منحصر به فرد را رقم بزند.

فرش

چه ایرادی دارد؟ میشود برای ایجاد یک فضای کلاسیک یا سنتی به سراغ عناصر آن رفت. مثل فرش ، لوستر کلاسیک کریستالی ، شمعدانی لاله ، تابلو نقاشی و…

اگر از کاشی استفاده میکنید باید از کاشی‌های با طرح‌های نو که رنگ و جان به فضا میبخشند استفاده کنید.

 

 

 

طراحی کافه رستوران

گرداوری در تحریریه پویانو|نبیلو