منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی

طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی

منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی

طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ این کافه ساحلی که در کره جنوبی و در شهر Gijang قرار دارد، شامل مجموعه ای از حجم های عظیم بتنی است که باعث کوتاه و کوچک جلوه داده شدن خانه های اطراف شده است.
01

این حجم های بتنی روی هم و در جهات مختلف چیده شده اند؛ بصورتی که این چرخش احجام باعث بهتر شدن دید دریا از داخل ساختمان شده است.

02
این کافی شاپ که Waveon نام دارد، توسط معمار اهل سئول Heesoo Kwak و شرکت معماری IDMM طراحی شده است.

کافه بر بالای تپه ای مشرف به ساحلی سنگی قرارگرفته است که جزیی از بوسان، دومین شهر بزرگ کره جنوبی، محسوب میشود.

03
از معماران خواسته شده بود که این ساختمان 500 مترمربعی، طوری بسط و توسعه داده شود که دیدنی ترین و جذاب ترین منظره ها را از فضای اطراف داشته باشد.
04
معماران با اشاره به تنوع مناظر پیرامون این پرتگاه سنگی، که قابل دسترسی هستند، بر این عقیده بودند که “بسته به اینکه ما از کجا و چگونه ساحل را میبینیم، میتوانیم به مناظر گوناگونی از دریا دست یابیم.”
“بر این اساس، موضوع قابل توجه در این پروژه، چگونگی درک و تقابل ما با رابطه ای است که باید بین معماری و مناظر طبیعی وجود داشته باشد.”
05
براساس نیاز اصلی که وفق دادن و هماهنگ کردن فضاهای ناهارخوری با مناظر مختلف اطراف بود، شکل و ترکیب کلی کافه، بصورت حجم ها و توده های روی هم قرارگرفته ای شد که دراز و زاویه دار هستند و دهانه های بزرگ و یکپارچه ای در نماهای مختلف دارند.

06
فضای گردش مجموعه در قسمت مرکزی و زیر یک ووید قرارگرفته است که فضاهایی که در امتداد لبه های توده قرارگرفته اند، باز و قابل استفاده برای دیدن مناظر از طریق شیشه های سرتاسری باشند.

07
راه پله مرکزی نیز شامل نشیمن های چوبی است و نرده ای شیشه ای دارد که این امکان را به افراد می دهد که هنگام استفاده از این فضا، دید به محیط خارج را از دست ندهند.

08
آرایش لایه لایه فرم های بتنی، فضای داخلی پویایی را بوجود آورده است که به مناظر متغیری در فضاهای مختلف داخلی و حتی خارجی، بوسیله پنجره های بزرگ، دسترسی دارد.

09
طبقه همکف شامل فضای اصلی خدماتی و همچنین فضای نشیمنی بزرگ است. سرویس های بهداشتی، یک دفتر کار، انبارهای ذخیره سازی و البته یک کترینگ غذا نیز همگی در طبقه همکف تعبیه شده اند.

010
پله ها تا فضای نشیمن بالایی که زمینی سنگی دارند ادامه یافته اند؛ در طبقه اول و دوم این فضاها با پنجره های ذکر شده، پوشیده شده اند.
فرورفتگی های مستطیل شکلی در سقف های بتنی طبقات وجود دارد که داخل آنها چراغ های مخفی نصب شده اند که نور فضا را تأمین می کنند.

011
فضاهای نشیمن بالایی در چند فضای باز مختلف قرارگرفته اند؛ از جمله یک تراس در پشت بام که از راه رمپی از طبقه دوم به طبقه سوم متصل شده نیز قابل دسترسی است.
پله هایی که در قسمت شیبدار سقف ساخته شده اند، تا بالاترین نقطه ساختمان ادامه دارند؛ یعنی جایی که چشم اندازی کامل از مناظر اطراف قابل دیدن است.

012
در پشت کافه، مجموعه ای از سکوهای چوبی به صورت پلکانی، در میان درختان بلند کاج پراکنده شده اند و فضایی دیگر را برای استراحت و لذت بردن از یک نوشیدنی فراهم کرده اند.
این سکوها بر اساس طرح pyeongsang (یک عرشه ساده که در فضای باز قرار میگیرد و برای تجمع های کوچک و ساده مانند نوشیدن چای از آن استفاده می شود) طراحی شده اند.

013
دیوارهای بتنی صاف ساختمان در محل هایی با دهانه های مورب خالی شده اند. این فضاهای باز بر ساختار زاویه ای ساختمان تأکید می کند و زاویه دیدهایی که با حرکت بیننده در فضا تغییر میکند را تنظیم می کند.

014 022 021 020 019 018

017 طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی
طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی

 

016

 

 

015 طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی
طراحی کافه با بلوک بتنی ؛ منظره تماشایی دریا از کافه ساخته شده با بلوک های بتنی در کره جنوبی

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen