طراحی پاویونی شبیه به کشتی به عنوان یادبودی از مرگ های دریایی در فوکویاما / شرکت معماری Sandwich

طراحی پاویونی شبیه به کشتی به عنوان یادبودی از مرگ های دریایی در فوکویاما / شرکت معماری Sandwich

طراحی پاویونی شبیه به کشتی ؛ صدها هزار توفال چوبی، شکل برجسته این پاویون را پوشش داده اند؛ پاویونی که در باغ ها و زمین های موزه Shinshoji Zen ژاپن قرار گرفته است و به عنوان ایجاد شکلی کلی از یک کشتی طراحی شده است.

پاویون Kohtei در باغ های محوطه معبد Tenshinzan Shinshoji در شهر فوکویاما در هیروشیما واقع شده است؛ این پاویون به احترام کارگرانی که زندگی خود را در دریا و یا در نتیجه حوادث صنعتی از دست داده اند، ایجاد شده است.

سازه پاویون توسط هنرمند Kohei Nawa و معماری Yoshitaka Lee و Yuichi Kodai از استودیو خلاق Sandwich در کیوتو، ژاپن طراحی شده است؛ طرحی به منظور خلق یک سازه هنری که مکمل مجموعه باغ ها و مناظر زمین های اطراف خود باشد.

به گفته تیم پروژه: ” شکل متمایز Kohtei الهام گرفته از ریشه های تاسیس این معبد می باشد که ما را به خلق یک ساختمان که شبیه به مفهومی از کشتی می باشد، سوق داد. ”

” این یک سازه معماری است که روی امواجی که توسط کوه ها احاطه شده است شناور است و با سه متریال بنیادی کار می کند: چوب، سنگ و آب. ”

طراحی پاویونی شبیه به کشتی روی دو ردیف ستون در میان منظره اطراف خود بالا آمده است، و یک فضای پناهگاه مانند را در زیر سطح چوبی نرم خود ایجاد کرده است.

تمامی سطح خارجی آن با توفال هایی از جنس چوب سرو ژاپنی پوشیده شده و با استفاده از تکنیک سقف سازی سنتی Kokera-buki ساخته شده است؛ تکنیکی که شامل چسباندن لایه هایی از کاشی های نازک به یکدیگر توسط میخ هایی از جنس بامبو می باشد.

سقف شامل 340,000 توفال می باشد که توسط یک استاد سقف سازی نسل شانزدهم از کیوتو انجام شده است. قسمت زیر سقف دارای 250,000 قطعه توفال می باشد که یک سطح نرم را ایجاد کرده اند که وقتی از زیر به سازه نگاه می کنیم، ساختار آن را یکپارچه می بینیم.

به گفته طراحان: ” تجربه ایستادن در زیر چنین فضایی اهمیت شدید چشم انداز موجود را در برابر حدفاصل فضای باز زیر سقف چوبی تا کف پاویون را افزایش می دهد. درواقع چشم اندازهای اطراف قاب گرفته شده اند و بازدیدکنندگان می توانند تماشای مناظر همیشه در حال تغییری را تجربه کنند. ”

ساختمان به گونه ای به نظر می رسد که انگار در بالای منظره ای شامل قطعات بزرگی از سنگ های شکسته، شناور می باشد، که برای نزدیک کردن ذهن به منظره سطح اقیانوس به کار رفته اند. مسیرهای شن و ماسه ای که در میان محوطه پیش رفته اند، ساختمان پاویون را به باغ ها وصل کرده اند.

یک پیاده روی کوتاه، بازدیدکنندگان را به یک ورودی کوچک که در یک انتهای پاویون قرار گرفته است، می رساند. این بازشو به سمت یک فضای تاریک می رود، جایی که یک سازه مدیتیشن قرار داده شده است.

طراحان چنین توضیح داده اند: ” این سازه نشان دهنده عظمت و بی کرانی اقیانوس می باشد و بازدیدکنندگان می توانند در حالی که چراغ های درخشانی که روی امواج آرام آب منعکس می شوند را تماشا می کنند، به تجربه مدیتیشن بپردازند. ”

” تاریکی در کنار صدای ضعیفی که در فضا وجود دارد، به طور شگفت انگیزی حس بینایی و شنوایی بازدیدکنندگان را تحریک و قوی می کند. ”

طراحی پاویونی شبیه به کشتیهدف کلی این پاویون خلق یک فرم واحد می باشد، جایی که خارج آن، داخل آن و فضای پناهگاه مانند زیر آن همه به شیوه های مختلف به تجربه بازدیدکنندگان از باغ ها و سازه کمک کنند.

مجسمه ساز Kohei Nawa در سال 1975 در اوزاکا به دنیا آمد و Sandwich را در سال 2008 به عنوان بستری برای فعالیت های خلاقانه اش افتتاح کرد.

 

طراحی پاویونی شبیه به کشتی

تحریریه پویانو

منبع: dezeen