طراحی پاسیو و حیاط منزل : آن چه باید از طراحی بهترین پاسیوها بدانید

طراحی پاسیو و حیاط منزل : آن چه باید از طراحی بهترین پاسیوها بدانید

طراحی پاسیو و حیاط منزل بیشتر یک امر سلیقه ای است و از آن جا که افراد معمولا در مجاورت فضای سبز یا هوای آزاد به استراحت یا گفتگو می پردازند، می توان گفت هر معیاری که در ایجاد آرامش یا صمیمی تر کردن دورهمی شما موثر باشد، می تواند در طراحی فضای پاسیو منزلتان حرف اول را بزند. با این حال، برخی ایده ها هستند که در نظر اکثر افراد برای طراحی پاسیو مناسب و جذاب جلوه می کنند. در این مطلب، قرار است شما را با چند مورد از این ایده ها که از دل طراحی چند پاسیوی زیبا و بی نظیر بیرون کشیده شده اند، آشنا کنیم. با پویانو همراه باشید.

تصویری که می بینید، فضای یک پاسیو را نشان می دهد که با سبک روستیک طراحی شده است. در طراحی این فضا از عناصر چوبی بهره گرفته شده و حس و حالی کاملا طبیعی به محیط القا شده است. چوب به عنوان یک متریال گرم می تواند فضایی گرم و صمیمی برای دورهمی ایجاد کند و از این رو انتخاب خوبی برای طراحی فضای پاسیو به شمار می آید. شومینه، مبل های راحتی و کوسن ها نیز از دیگر عناصری هستند که به تقویت این حس در فضا کمک کرده اند.

یک پاسیو اگر هیچ فضای سبزی نداشته باشد، هیچ لطفی برای گذراندن وقت نخواهد داشت. به همین خاطر است که باید حتما به در نظر گرفتن فضای سبز و حضور گیاهان در پاسیو اهمیت داد. در این پاسیو نیز تا جایی که امکان داشته، حضور فضای سبز مهم تلقی شده و از گیاهان سرسبز و با طراوت برای جلوه بخشیدن به فضای نشیمن استفاده شده است. می توان با استفاده از چند گلدان یا باغچه کوچک نیز چنین حالتی را به وجود آورد.

چیزی که در طراحی پاسیو اهمیت بسیار دارد، راحتی نشیمن است. شما باید در فضای پاسیوی خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید، به گونه ای که آن جا را جزوی از خانه خود و به مانند دیگر فضاهای شخصی منزل حس کنید. در فضای زیر برای این که چنین خصوصیتی به پاسیو داده شود، تا حد امکان در انتخاب و چیدمان وسایل دقت به خرج داده شده است. در انتخاب مبلمان از مبل های راحتی، کوسن های زیاد و پتو استفاده شده تا فضا دقیقا به همان شکلی در بیاید که از یک نشیمن شخصی انتظار می رود.

طراحی پاسیو و حیاط منزلچیزی که این پاسیو را به فضایی دلچسب و دوست داشتنی تبدیل کرده است، انتقال یکی از عناصر عملکردی داخل منزل به فضای باز است. میز غذاخوری که روزانه سه بار مورد استفاده ساکنین خانه قرار می گیرد، می تواند عنصر مناسبی برای تبدیل پاسیو به یک فضای مطلوب باشد؛ چرا که شما با صرف غذا در فضای باز، بخش قابل توجهی از زمان خود را در کنار خانواده به لذت بردن از هوای آزاد و محیط زیبای پاسیوی خود می پردازید. راحتی صندلی های مورد استفاده در فضای مذکور و تم رنگ های به کار رفته در مبلمان نیز به دلچسب به نظر رسیدن فضا کمک کرده است.

در این پاسیو با یک تصویر متفاوت رو به رو می شوید که شاید در طراحی های دیگر ندیده باشید. یک فضای کار کوچک در قسمتی از پاسیو در نظر گرفته شده تا بتواند محلی برای پرداختن به کار و سرگرمی مورد علاقه مالک خانه باشد. این فضا می تواند بسیار کوچک و جمع و جور باشد و اصلا نیاز نیست برای در نظر گرفتن آن خود را به دردسر بیندازید. شما هم می توانید چنین فضایی را با توجه به سرگرمی مورد علاقه خود در قسمتی از پاسیو منزل خود در نظر بگیرید و از اوقات فراغت خود در فضای باز لذت ببرید.

 

 

 

طراحی پاسیو و حیاط منزل

تحریریه پویانو