طراحی ویلا هایی رویایی در زیر دریا

طراحی ویلا هایی رویایی در زیر دریا

طراحی ویلا هایی رویایی : داشتن خانه‌ای در زیر دریا تا پیش از این یک رویا بود، چیزی که شاید تنها در فیلم‌های تخیلی و کارتون‌ها می‌دیدیم. اما این رویا دارد به واقعیت تبدیل می‌شود. این مجموعه ویلاهای زیر دریا، در دبی در حال ساخت است و قرار است تا سال 2018 ساخت آن به اتمام برسد. ویلاهایی که بخشی از مجموعه تفریحی تعطیلاتیِ “قلب اروپا” هستند. فضایی متشکل از شش جزیره ساخت دست انسان که تنها از طریق قایق، هواپیما و هلی‌کوپر قابل دسترسی هستند.

هر ویلا 370 مترمربع مساحت دارد و از سه طبقه تشکیل شده است. دو طبقه بالای دریا و یک طبقه زیر دریا. دو طبقه فوقانی برای تفریح، آفتاب گرفتن و استراحت کردن و دورهمی‌ها طراحی شده است وطبقه زیرین فضایی محصورتر و خصوص‌تر دارد. طبقه میانی روی سطح دریا قرار دارد و طبقه زیرین کاملا زیر آب است.

یک طبقه با دیوارهای تمام شیشه‌ای که شاهکاری از ترکیب هنر، معماری و تکنولوژی است. دیوارهای شیشه‌ای سرتاسری فضایی را ایجاد کرده است که ساکنین این ویلاهای رویایی با منظره‌هایی از آبیِ شفاف خلیج فارس و حرکت ماهی‌ها و سایر جانداران دریایی رو به رو باشند. سازندگان این ویلاها می‌گویند شاید یک روز از خواب بیدار شوید و تعدادی اسب آبی را در حال بازی کردن کنار دیوار اتاق خواب خود ببینید!

احساسی که در این فضا خواهید داشت آنقدر قیمتی است که این ویلاها حدود 2.6 میلیون دلار قیمت گذاری شده‌اند. البته قیمت بالا فقط به خاطر فضای خاص این ویلاها نیست. مواد و مصالحی که در معماری داخلی این بناها استفاده شده از بهترین و لوکس‌ترین متریال‌های موجود انتخاب شده است. دیوارها و کفپوش‌ها از چوب طبیعی انتخاب شده‌اند. حمامی که در طبقه زیرین این ویلاها طراحی شده بسیار مجهز و مدرن است و با کفپوش و دیوارهایی از سنگ مرمر پوشیده شده است.

طبقه زیرین برای فضاهای شخصی‌تر مانند اتاق خواب و حمام در نظر گرفته شده است. و فضاهایی مانند غذاخوری و نشیمن در طبقات بالایی جای گرفته‌اند.

فضای غذاخوری اصلی در قسمت باز طبقه سوم طراحی شده است. فضایی که چشم‌اندازی رو به دریای فیروزه‌ای دارد و با بهترین و لوکس‌ترین مواد و مصالح موجود ساخته شده است.

یک میز ناهارخوری کوچک‌تر در فضای داخلی طبقه سوم در نظر گرفته شده است. فضایی خودمانی‌تر برای صرف غذا و استفاده در زمان‌هایی که به دلایل آب و هوایی استفاده از فضای باز امکان پذیر نباشد.

فضای نشیمن در طبقه دوم و در فضای سرپوشیده این طبقه قرار گرفته است. هرچند با داشتن دو دیوار سر تا سری شیشه‌ای از چشم‌انداز فضای بیرون بی نصیب نمانده است. فضای باز طبقه دوم به استراحت و تفریحات خانوادگی و دوستانه اختصاص داده شده است.

طراحی ویلا هایی رویاییدر طراحی داخلی این ویلاها سادگی اصل اول بوده است. چرا که تلاش شده زیبایی دریا و موقعیت مکانی ویلا تحت الشعاع دکوراسیون داخلی قرار نگیرد و چیدمان و دکوراسیون تنها مکمل این زیبایی باشد.

وجود فرم‌های شش ضلعی هم به زیبایی و هارمونی دکوراسیون داخلی طبقه دوم کمک کرده است و هم باعث شده نور طبیعی به شکل زیبایی وارد فضای داخلی این طبقه شود. هرچند ابعاد آن به گونه‌ای است که زیبایی‌های دریا و چشم‌انداز بی‌نظیر این ویلا را نیز از داخل آن می‌توان دید. گویی چند قاب کوچک از عکس دریا را به دیوار منزل خود آویخته باشید!

بالکنی کوچک پشت طبقه میانی تعبیه شده است. فضایی ساده با چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا

وقتی به نوع طراحی طبقات دقت کنید، می‌بینید که طبقه زیرین به فضاهای شخصی اختصاص داده شده است، طبقه میانی به فضاهای دورهمی و دوستانه و طبقه فوقانی به فضایی برای مهمانی‌های رسمی و بزرگ‌تر. انتخاب هوشمندانه‌ای که بیشتر در طراحی و معماری شرقی شاهد آن هستیم.

 

 

طراحی ویلا هایی رویایی

تحریریه پویانو

برگرفته از : domino

نظرات (2)

mahdiyenaz0919

سلام خیلی زیبا و طراحی اش خیلی فوق العاده است