طراحی ویلا جی‌ تو J2 / شرکت معماری Lindvall A & D

طراحی ویلا جی‌ تو J2 / شرکت معماری Lindvall A & D

طراحی ویلا جی‌ تو J2

معماری : Lindvall A & D

موقعیت: فالستربو، سوئد

زیربنا: 260 مترمربع

سال: 2013

 

اجرای ویلا جی‌تو(J2) در سال 2013 تکمیل شد. این پروژه ابتدا با نونما کردن یک خانه تابستانی شروع شد که قدمت آن به دهه 1940 برمی‌گشت. نقشه اولیه شامل ضمایم و تفاوت‌هایی نسبت به ساختمان موجود بود. در هر حال، به دلیل مقررات وضع شده ساختمانی مبنی بی‌تغییر ماندن خانه، خانه از ابتدا و به طور کامل ساخته شد.

فالستربو یکی از پرطرفدارترین مناطق تفریحی و ییلاقی در جنوب سوئد است که در ایام تابستان جمعیت زیادی در آن ساکن می‌شوند. اگرچه سایت پروژه در یک منطقه مسکونی قرار گرفته‌است، یکی از معیارهای حاکم بر پروژه ایجاد خانه‌ای بود که حریم خصوصی اعضای خانه را تامین نماید. این هدف، با قرار دادن پارکینگ در جبهه جلویی خانه، رو به خیابان، محقق شد. مراجعین برای دسترسی به خانه بایستی مسیری را دنبال کنند که از کنار پارکینگ می‌گذرد. اگرچه بخش‌های اصلی مجهز به پارتیشن‌های کشویی شیشه‌ای هستند که راه به باغچه دارند، ولی بوته‌های بلندی لبه‌های سایت را معین می‌کنند و مرزی میان خانه‌های همسایه بوجود می‌آورند.

یک سرسرای بلند و باریک در تمام طول خانه کشیده شده‌است، و ما را به اتاق مستر و به اتاق‌های کودکان هدایت می‌نماید. یک اتاق بازی، قسیمت کودکان را از قسمت والدین و مابقی خانه جدا می‌کند. در مرکز پلان، آشپزخانه‌ ، قسمت غذا خوری و فضای نشیمن به طرزی یکپارچه قرار دارند، که رو به پاسیویی رو به غرب باز می‌شوند. هدف اصلی، ایجاد یک قطب در خانه بود، فضایی که تعامل اجتماعی را تقویت می‌کند. در شمال خانه، یک راه‌پله مارپیچ از جنس استیل رنگ شده قرار دارد که به کتابخانه، دفتر خانگی و تراس خارجی راه می‌یابد و یک نقطه تمرکز مجسمه‌ای در مقابل معماری مینیمالیست خانه ایجاد می‌کند. با یک پنجره سقفی که مستقیما در بالای آن قرار گرفته و با یک پارتیشن کشویی که راه به یک تراس کوچک‌تر در بالای راه‌پله دارد، این فضای نمایشی و سرشار از نور، الهام گرفته از باغچه‌های زمستانی گذشته است.

طراحی ویلا جی‌ تو J2
طراحی ویلا جی‌ تو J2

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz