طراحی ویلای ساحلی در تنسی که فضای داخلی لافت مانند دارد

طراحی ویلای ساحلی در تنسی که فضای داخلی لافت مانند دارد

طراحی ویلای ساحلی ؛ شرکت معماری BARBERMcMURRY اخیرا طراحی و ساخت یک خانه جدید را در ناکسویل، تنسی، برای یک زوج جوان و پسر و سگ آن ها، تکمیل کرده است. مالکین این خانه که پیش از این در یک لافت در مرکز شهر زندگی می کردند، خواهان ویلا ای بودند که انعکاسی از فضاهای داخلی باز و چشم اندازهای وسیعی باشد که در خانه قبلی خود داشتند.

این خانه در میان محله هولستون هیلز واقع شده است، روی زمینی که در زمانی دارای پوشش گیاهی انبوه و متراکمی بوده است. دیزاین این خانه الهام گرفته از برخی خانه های مدرن متعلق به اواسط قرن می باشد که در این محله وجود دارند.

در داخل خانه، فضای سالن نشیمن اصلی، سالن ناهارخوری و آشپزخانه همگی پلانی باز و یکپارچه دارند با پنجره هایی از کف تا سقف کشیده شده که چشم اندازهای کاملی از رودخانه هولستون را برای خانه پدید آورده اند. از طرفی، دیوارها و مبلمان سفید رنگ فضا نیز روشنایی مضاعفی را در محیط به وجود آورده اند.

اتاق خواب مستر در طبقه اصلی خانه قرار گرفته است و دارای یک دیوار پر از قفسه های معلق می باشد که دورتادور یک تلویزیون متصل به دیوار را پوشانده اند. این اتاق خواب همچنین دارای دسترسی مستقیمی به پاسیویی که در کنار سالن نشیمن قرار دارد، می باشد.

در حمام مستر، کاشی های طوسی رنگ سراسر دیوار را پوشانده اند و در کنار یک کابینت سفید رنگ با دو سینک روشویی، دیزاین جالبی را در فضا پدید آورده اند.

پله ها از روکشی چوبی پوشیده شده اند و دارای کابل هایی عمودی می باشند که برای این راه پله باز به عنوان نرده های محافظ عمل می کنند.

در طبقه بالا، یک سالن خصوصی تر مخصوص خود خانواده و با چشم اندازهایی از منظره بیرون وجود دارد. سقف بلند خانه، حس لافت مانندی را که مالکین درخواست آن را داشتند، ایجاد کرده است.

در کنار این سالن خانوادگی، اتاق خواب پسر خانواده قرار گرفته است. پنجره های سرتاسری مناظری از شاخه های درختان را در اتاق ایجاد کرده اند. از طرفی تخت خواب کودک که شکلی فانتزی از یک ماشین دارد، حس سرگرم کننده ای را در محیط خلق کرده است.

طراحی ویلای ساحلی

 

 

 

طراحی ویلای ساحلی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist