طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری / دیزاینر Tingest

طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری ؛ طراح و دیزاینر Tingest

طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری / دیزاینر Tingest

طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری ؛ دمبل هایی از جنس مرمر، حلقه هولاهوپی از جنس چوب بامبو و و یک کتل بل، در مجموعه ای که Tingest، برند سوئدی، برای وسایل ورزشی خانگی طراحی کرده است وجود دارد.

Tingest این مجموعه را با این امید طراحی کرده است که یکی از بزرگترین معضلات ورزش کردن در خانه، یعنی زمان زیادی که صرف راه اندازی وسایل تمرین می شود را از بین ببرد.

Tingest designs home gym equipment to look like objets d'art
Tingest designs home gym equipment to look like objets d’art

این وسایل که در نمایشگاه مبلمان استکهلم در معرض دید عموم قرار گرفتند، به عنوان اشیایی طراحی شده اند که در خانه کاربردی نمایشی و تزیینی داشته باشند؛ بنابراین فرد دیگر مجبور نیست قبل از شروع تمرین آن ها را از کمدها و یا قفسه ها بیرون بیاورد.

این وسایل همچنین برای افرادی که خانه هایی کوچک دارند نیز بسیار مناسب می باشد، چرا که ممکن است دارای فضای کافی برای نگهداری وسایل ورزشی نباشند.

طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری / طراح و دیزاینر Tingest
طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری / طراح و دیزاینر Tingest

به گفته بنیان گذار Tingest، Alexander Lervik: ” دسترسی به وسایل معمولا برای آن اشخصی که تمرین می کنند کلیدی ترین نکته است؛ و به همین دلیل است که تمرین کردن و ورزش کردن در خانه یک فعالیت محبوب محسوب می شود. یکی از مشکلاتی که برای مایی که در جایی کوچک با محدودیت هایی فضایی زندگی می کنیم وجود دارد، پیدا کردن فضا و جایی در خانه است برای نگهداری وسایل ورزشی، وقتی که از آن ها استفاده نمی کنیم.

به همین دلیل است که ما روی طراحی و خلق تجهیزاتی شیک تمرکز کرده ایم؛ که هم کاربردی و عملکردی باشد و هم چشم نواز و زیبا و هم اینکه بتواند بطور برجسته و شاخصی در هر اتاقی قرار داده شود. ”

Lervik دمبل های موجود در این مجموعه – که Tyngdlyftaren نام دارند – را با مرمرهایی به رنگ سفید و سیاه طراحی کرده است که وزنی معادل 2 کیلوگرم دارند و و یا مدل های آهنی آن که وزن هایی برابر با 3.5 و 7 کیلوگرم دارند. مقطع صافی که در یک طرف آن وجود دارد، مانع غلط خوردن و افتادن آن ها از روی قفسه ها می شود.

Lervik همچنین طراح حلقه هولاهوپ مخصوص ژیمناستیک نیز می باشد که دارای یک قلاب دیواری چرمی و یا برنجی است، بنابراین می توان آن را به عنوان شیئی تزیینی روی دیوار آویزان کرد. همچنین نیمکت چرمی وبهلسترد به نام Plinten که طرحی الهام گرفته از خرک های پرش کلاسیک دارد.

Jonas Wagell مجموعه ای چوب پنبه های غلطکی و بلوک های یوگا به طرح اضافه کرده است. این مجموعه، به اسم Massören، برای کاهش درد پشت و کمر و کمک به تمرین های مربوط به یوگا طراحی شده است.

اشیاء نهایی مجموعه، کتل بل های آهنی Kroppsbyggaren و کیف چمدانی چرمی Atleten، به ترتیب توسط Mattias Stenberg و Anna Larsson طراحی شده اند.

Tingest از سال 2013 تولیدات مبلمان انجام می داده است. این برند دیزاین وسایل ورزشی خود را برای مدتی محدود و با قیمتی مناسب در نمایشگاه مبلمان استکهلم به نمایش گذاشت.

طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری ؛ طراح و دیزاینر Tingest
طراحی وسایل ورزشی به شکل آثار هنری ؛ طراح و دیزاینر Tingest

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع : dezeen