طراحی هتل های لوکس و برتر و طراحی منحصر به فرد خدمات و دکوراسیون

طراحی هتل های لوکس و برتر و طراحی منحصر به فرد خدمات و دکوراسیون

طراحی هتل های لوکس ؛ هتل یکی از فضاهای عملکردی به شمار می رود که در عین اولویت داشتن اصول ارائه خدمات در طراحی و اداره آن، نیازمند یک طرح مطلوب است. تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی هتل ها بسیار فریبنده اند؟ مطمئنا پاسخ این سوال روشن خواهد بود. هتل های لوکس و برتر به خاطر طراحی بی نظیر و ارائه خدمات منحصر به فرد خود این قدر محبوبیت دارند. این هتل ها به گونه ای طراحی می شوند که شما از لحظه به لحظه اوقات اقامت خود در فضای آن ها لذت برده و مایل خواهید بود در سفرهای بعدی خود به آن ها مراجعه کنید. مسلما طراحی هتل هایی که محبوبیت بیشتری دارند، با به کارگیری اصول و استفاده از خدمات و ایده های خاصی شکل می گیرد که در جلب نظر مهمانان بسیار تاثیر گذار هستند. این که یک هتل چه امتیازاتی نسبت به دیگر هتل ها دارد و چه خصوصیاتی آن را از دیگر فضاهای اقامتی متمایز می کند، همان نکته ای است که در هنگام انتخاب محل اقامت مورد توجه افراد قرار می گیرد و در نهایت نیز تصمیم آن ها را شکل خواهد داد.

هتل های لوکس و برتر دارای ویژگی هایی هستند که هم در مرحله طراحی دکوراسیون و هم در مرحله ارائه خدمات به صورت جدی مد نظر قرار داده می شوند. برخی از ایده ها در طراحی فضاهای داخلی و بیرونی هتل می تواند متفاوت و جذاب بوده و به نقطه عطف یا به عبارتی برگ برنده این هتل ها در جذب مشتری تبدیل شود.

چه به دنبال معیارهای یک هتل فوق العاده هستید و چه می خواهید یک هتل لوکس طراحی کنید، اگر می خواهید با این ویژگی ها بیشتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

لابی باشکوه 

لابی هتل در طراحی هتل های لوکس یکی از مهم ترین بخش های آن را تشکیل می دهد. لابی و کیفیت طراحی داخلی آن تا حد زیادی بر تصویری که از آن هتل در ذهن مهمانان ثبت می شود، تاثیر می گذارد. یک لابی زیبا و باشکوه از ویژگی های یک هتل لوکس به شمار می رود. میزان تاثیر نحوه طراحی لابی تا حدی زیاد است که حتی اگر هتل از لحاظ امکانات در حد معمولی باشد، باز هم متجمل و باشکوه جلوه خواهد کرد، پس در رابطه با هتل های لوکس می توان گفت که طراحی یک لابی فوق العاده در رأس نکات قرار می گیرد.

چشم انداز خاص

هتل های لوکس معمولا از ویژگی هایی برخوردارند که آن ها را از دیگر مکان های اقامتی متمایز می کند. یک چشم انداز جذاب و خاص می تواند یکی از این ویژگی ها باشد. برخی هتل ها برای جذابیت دادن به چشم اندازه فضای اتاق ها در محل هایی ساخته می شوند که پتانسیل لازم برای ایجاد یک ویو متمایز را داشته باشند. برای مثال هتلی که تصویر آن را می بینید، در فضایی کاملا بیابانی ساخته شده و چشم انداز آن را نیز همین منظره تشکیل می دهد. آرامشی که چشم اندازهای منحصر به فرد برای فضای اتاق ها به ارمغان می آورند، آن قدر مطلوب و دلخواه است که اگر چنین اتاق هایی در هتل وجود داشته باشد، هیچ کس به سراغ اتاق های معمولی نخواهد رفت.

حمام آرامش بخش

یکی دیگر از ویژگی هایی که می تواند در طراحی هتل ها بسیار فریبنده و جذاب باشد، وجود یک حمام با فضای آرامش بخش است. توریست هایی که تمام طول روز را به گشت و گذار در شهر و جاذبه های گردشگری آن می پردازند، زمانی که برای استراحت به هتل باز می گردند، شدیدا از وجود چنین حمامی در اتاق خود استقبال خواهند کرد. یک حمام که بتواند خستگی روزانه طی سفر را از تن شما به در کند، دقیقا همان چیزی است که نیاز خواهید داشت. خدمات یک هتل در زمینه ایجاد امکانات استفاده از حمام های هر اتاق می تواند یکی از فاکتورهای مقبول واقع شدن امکانات آن هتل باشد.

آکواریوم داخلی در طراحی هتل های لوکس

تصور کنید اتاقی که در هتل مورد نظر خود انتخاب کرده اید، دارای یک دیواره به شکل آکواریوم است. داشتن یک آکواریوم بزرگ و زیبا در اتاق های هتل از جمله ویژگی هایی است که نمی توان جذابیت و فریبندگی آن را انکار کرد. چنین چشم اندازی می تواند با چشم انداز دریا، کوه، جنگل و بسیاری از موارد دیگر رقابت کند و حتی بسیار محبوب تر از آن ها باشد. مطمئنا اتاق های دارای چنین خصوصیتی خرج زیادی روی دست مهمانان می گذارند، اما تجربه یک شب زیبا در کنار آکواریوم خصوصی اتاق شما در هتل می تواند وصف ناپذیر و تکرار نشدنی باشد. همین نکته است که اجرای آکواریوم در دکوراسیون اتاق های هتل های لوکس را به یک نقطه عطف تبدیل می کند.

رستوران فضای باز

وقتی قرار است یک هتل از دیگر فضاهای مشابه خود متمایز شود، باید طراحی همه قسمت های آن به نحوی صورت گیرد که جذاب و مطلوب باشد. یک رستوران فضای باز از گزینه هایی است که وجود آن در لیست امکانات هتل می تواند یک امتیاز فوق العاده محسوب شود. رستوران هایی که در فضای باز طراحی می شوند، به مهمانان اجازه می دهند در حین صرف غذا از هوای آزاد نیز لذت ببرند. اگر این رستوران یک ویو فوق العاده نیز داشته باشد، دیگر می توان مطمئن بود که هیچ کس هتل را به خاطر صرف غذا در رستوران های سطح شهر ترک نخواهد کرد.

محیط دنج و آرام

هتلی که افراد قرار است از اقامت در آن لذت ببرند، باید فضایی باشد که به مانند خانه آن ها احساس راحتی را برایشان به ارمغان آورد. فضای منازل ما معمولا محیط دنجی است که در آن احساس آرامش داریم. فضای هتل نیز در صورتی که با در نظر گرفتن چنین معیارهایی طراحی شود، می تواند به اقامتگاه بسیاری مطلبوی تبدیل شود که شما در زمانی که ساکنش هستید، احساس می کنید در منزل خودتان اقامت دارید. این نکته ای است که می تواند نقش مهمی در طراحی داخلی هتل ها داشته باشد.

بالکن رویایی در طراحی هتل های لوکس

جدا از فضای داخل هر اتاق که باید در طراحی آن نهایت دقت و سلیقه به کار برده شود، وجود بالکن نیز می تواند از امکاناتی باشد که مهمانان از آن بسیار استقبال می کنند. یک بالکن که به سمت شهر، ساحل، کوهستان یا هر منظره دیگر چشم انداز داشته باشد، بسیار جذاب و دلپذیر است، تا جایی که می شود گفت، اتاق هایی که دارای بالکن هستند یک امتیاز بزرگ نسبت به اتاق های معمولی خواهند داشت. اگر فضای بالکن با تخت و صندلی های راحتی و گیاهان دکور شود، می توان آن را به عنوان یک فضای رویایی ایده آل شناخت.

استخر روباز

استخرها از دیگر امکاناتی هستند که هتل های لوکس و برتر ارائه می دهند. یک استخر روباز از جمله مواردی است که در انتخاب محل اقامت بسیاری از افراد به عنوان ملاک مد نظر قرار می گیرد. شهرهایی که هوای آفتابی و مناسبی دارند، این امتیاز را برای هتل های خود خواهند داشت که با داشتن یک استخر روباز از مهمانان خود پذیرایی کرده و آن ها را با این ویژگی منحصر به فرد به یکی از مقیمان همیشگی هتل در سفرهای خود به آن شهر تبدیل کنند.

فضای آفتاب گیری در طراحی هتل های لوکس

معمولا استخرهای روبازی که فضای زیادی را در اختیار مهمانان هتل می گذارند، فضایی را نیز به محل آفتاب گرفتن اختصاص می دهند که بسیار جذاب و محبوب است. برخی از هتل ها با سرو کردن نوشیدنی های خنک در فضای کنار استخر، این محل آفتاب گیری را به یک بهشت کوچک در محل اقامت تبدیل می کنند. وجود چنین محلی در هتل حتی قادر است مهمانان را از یک روز گشت و گذار در شهر منصرف کرده و آن ها را به لذت بردن از آفتاب مطبوع در فضای کنار استخر دعوت کند که بسیار دلخواه است.

طراحی هتل های لوکس

 

 

 

طراحی هتل های لوکس

تحریریه پویانو