طراحی نما خانه با چوب سیاه رنگ در ماساچوست و طراحی داخلی خاص

طراحی نما خانه با چوب سیاه رنگ در ماساچوست و طراحی داخلی خاص

طراحی نما خانه با چوب ؛ شرکت معماری و دیزاین Schiller Projects برای طراحی داخلی و نمای خانه Chilmark، که به تازگی تکمیل شده است، با شرکت معماری Gray Organschi همکاری کرده است. این خانه در Martha's Vineyard ماساچوست واقع شده است. این خانه که در زمینی به وسعت ۴.۲۵ جریب ساخته شده است، مشرف به چشم انداز دریا بوده و در میان زمین‌های کشاورزی قرار گرفته است. طبقه بالای خانه دسترسی مستقیمی توسط راه پله ای زاویه دار به حیاط خانه دارد.

طراحی نما خانه با چوب


تعداد زیادی از فضاهای مختلف خانه مانند سالن نشیمن طبقه بالا و اتاق خواب های طبقه پایین، همگی دارای پنجره‌ها و درهای شیشه ای کشویی می‌باشند که از کف تا سقف فضا را پوشانده اند.

صفحاتی از جنس Shou Sugi Ban یا چوب سرو سیاه رنگ، خانه و گاراژ را پوشانده اند. به محض رسیدن به ساختمان می بینیم که ساختمان گاراژ و ساختمان خانه توسط یک مسیر باریک بین آنها از یکدیگر جدا شده اند. یک دفتر کار خانگی با چشم انداز هایی از آب در بالای گاراژ طراحی شده است که توسط چندین پله که در خارج از فضای گاراژ قرار گرفته اند، قابل دسترسی می باشد.

ورودی ساختمان خانه، یک مپ می باشد که از ساختمان گاراژ شروع شده و به پشت خانه می رود. یک درب چوبی با رنگی روشن خوش آمدگوی افراد در بخش ورودی می باشد.

به محض ورود به فضای داخلی خانه، وارد سالن نشیمن اصلی و سالن ناهارخوری می‌شویم؛ یک میز بزرگ که با دست حکاکی شده است، که یک لوستر مینیمال در بالای آن آویزان شده، در ورودی دیده می شود که جای کافی برای پذیرایی از خانواده و میهمانان دارد.

سالن ناهارخوری به یک عرشه بزرگ باز می‌شود که دارای یک میز ناهار خوری در فضای باز می باشد. چراغ های آویزی تزیینی که در بیرون آویزان شده اند، در روز مانند یک سازه هنری به نظر می‌آیند و در شب نیز اتمسفری مفرح را پدید می آورند. بخشی از عرشه که میز ناهارخوری در آن قرار گرفته است، دارای سقف می باشد تا بتوان در تمامی فصول سال از این فضا استفاده کرد و از آن لذت برد.

وقتی به داخل خانه برمیگردیم در کنار سالن ناهار خوری سالن نشیمن را می‌بینیم؛ پنجره های بزرگ کشویی که در گوشه سالن به یکدیگر وصل شده اند و می‌توان برای لذت بردن از نسیم بعد از ظهر آن ها را باز کرد، و همچنین برای شب خنک نیز یک شومینه وجود دارد که می‌توان آن را برای گرم کردن فضا روشن کرد.

در سمت دیگر میزناهارخوری و در میان دیوارها، یک نردبان چوبی کشتی وجود دارد.

در بالای این نردبان یک اتاق دنج برای تماشای تلویزیون طراحی شده است که دارای چندین نورگیر سقفی و صندلی هایی متصل به زمین می باشد که تعداد زیادی کوسن روی آن‌ها قرار گرفته است. در مقابل فضای نشیمن اتاق یک تکه چوب یکپارچه قرار دارد که قطعاتی از داخل آن بیرون کشیده شده و فضاهایی را به عنوان قفسه ها و همچنین محل نصب تلویزیون ایجاد کرده اند.

وقتی به طبقه اصلی خانه برگردیم، یک گوشه دنج با فضایی برای نشستن را می‌بینیم که در کنار آن پنجره ای بزرگ و قفسه های دیواری سفید رنگ وجود دارد.

در قسمت دیگری از طبقه اصلی خانه، آشپزخانه با کابینت های مات و به سبک مدرن وجود دارد که دارای کابینت جزیره ای منحنی شکلی می باشد که پنجره بزرگ کنار آن منظره بیرونی را به خوبی در فضا قاب گرفته است.

در مقابل کابینت جزیره ای آشپزخانه، یک صندلی پیش ساخته متصل طراحی شده است.

در سراسر فضای داخلی خانه، پالتی کمرنگ از تخته های سه لایه سفید شده و الوار های شسته شده در خت زبان گنجشک استفاده شده است.

در طبقه پایینی خانه، سقف فضا با دیوار بتنی، رنگ روشن پله ها و راهروی سفید رنگ کنتراست ایجاد کرده است

سالن نشیمن دیگری در پایین پله ها واقع شده است و به طور مستقیم به چمنزار بیرونی باز می شود. همچنین در این طبقه خانه اتاق خواب ها قرار گرفته اند. این تختخواب دیوار بتونی پشت را در ظاهر اصلی خود نگه داشته است و با استفاده از پرده های طوسی رنگ حالت خشن و زمخت فضا را از بین برده است. بخش هایی به رنگ زرشکی نیز در اتاق دیده می‌شوند که برای رنگ بخشیدن به فضا به کار رفته اند.

در یکی دیگر از اتاق خواب ها، دو تخت خواب توسط یک پاتختی از هم جدا شده اند. این اتاق دارای چشم اندازی از درختان فضای بیرون می باشد و دسترسی مستقیمی به باغ دارد.

نگاهی به یکی از حمام ها می‌اندازیم. این حمام دارای دریچه شوی می باشد که به فضای بیرون باز می شود. کاشی های به کار رفته در این فضا طرح دار آبی رنگ هستند تا به آن مقداری رنگ ببخشند و به وجود وان در فضا نیز تأکید کنند.

طراحی نما خانه با چوب
طراحی نما خانه با چوب

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع:  contemporist