طراحی نما خانه با چوب سرو کربونیزه در ونکوور

طراحی نما خانه با چوب سرو کربونیزه در ونکوور

طراحی نما خانه با چوب سرو ؛ چوب سرو کربونیزه نمای خارجی این خانه در ونکوور را پوشانده است. شرکت معماری Measured  طراحی این خانه مدرن در ونکوور کانادا را برعهده داشته است؛ خانه ای که به یک فضای حیاط خلوت با دیواری سبز (پوشیده از گیاه) باز می شود. نمای ساختمان خانه با تخته های چوب سرو کربونیزه پوشیده شده است و به آن ظاهری تیره و چشم گیر داده است. در حالی که سنگ های شش گوشه سنگفرش بازیدکنندگان را به سمت درب ورودی خانه هدایت می کنند.

طراحی نما خانه با چوب سرو
طراحی نما خانه با چوب سرو
طراحی نما خانه با چوب سرو
طراحی نما خانه با چوب سرو

در پشت خانه صفحات بتنی شسته شده سفید رنگ به عنوان قاب های پنجره و زیر طاقی ها به کار رفته اند. درهای کشویی بزرگ، خانه را به یک حیاط خلوت در پشت زمین وصل می کنند.

حیاط پشتی خانه یک دیوار سبز در پشت فضای اصلی اش دارد که چرخیده است و روی سقف کشیده شده است؛ سقفی که متعلق به فضای گاراژ و خانه laneway* می باشد.

منظره ای که از فضای داخلی دیده می‌شود، شامل این دیوار سبز نیز می‌باشد. در داخل فضا سالن نشیمن و آشپزخانه در یک بخش قرار گرفته اند و سالن نشیمن با استفاده از یک قالیچه بزرگ در فضا مشخص شده است.

بین سالن نشیمن و آشپزخانه یک دیوار قرار دارد که با تابلوهای هنری مورد علاقه افراد پر شده است و حالت یک گالری را دارد.

آشپزخانه که از چوب های روشن ساخته شده است یک کابینت جزیره ای بزرگ دارد با فضای کافی برای قرار دادن صندلی هایی در کنار آن و فریزر نیز به سادگی داخل کابینت‌ها فرو رفته و با آن ها ترکیب شده است.
کاشی های شش گوشه با رنگ روشن در دیواره پشت کابینت ها به کار رفته اند و به اتصال و هماهنگی فضای سبز و منظره بیرونی و فضاهای داخلی کمک می کنند.

پشت آشپزخانه و در سمت چپ، یک اتاق مخفی وجود دارد که شامل انباری و یک آشپزخانه دیگر می باشد و چندین قفسه و همچنین فر و اجاق گاز در آن تعبیه شده اند.

در انتهای دیگر آشپزخانه یک راهروی کوچک وجود دارد که به سمت یک سالن ناهارخوری غیررسمی می رود که فضایی پر از نور طبیعی می باشد.

این خانه همچنین یک فضای ناهارخوری رسمی دارد. زمانی که پنجره های موجود در این فضا باز می شوند، این پنجره ها می توانند به عنوان یک فضای نشیمن و استراحت استفاده شوند.

پلکان این خانه که در مرکز آن واقع شده است، دارای یک صفحه از جنس فولاد ضد آب می‌باشد که در امتداد پله ها قرار گرفته است؛ و با گذاشت زمان این صفحه فولادی به آرامی دچار زنگار می‌شود و رنگ آن تغییر می کند.

در بالای پله ها، کف چوبی فضا به شکل الگویی زیگزاگی طراحی شده است.

در این جا نگاهی به تعدادی از اتاق خواب ها می‌اندازیم. این اتاق خواب که در طبقه پایینی خانه طراحی شده است، دیوارهایی روشن و به رنگ سفید دارد و همچنین پنجره های کوچک مختلف و یک پتو به رنگ آبی روشن که روی تخت خواب پهن شده است و به فضا رنگ می‌بخشد.

در یکی دیگر از اتاق خواب های خانه که برای یک نوجوان طراحی شده است، در بالای کمد یک فضا برای استراحت و مطالعه تعبیه شده است.

حمام های خانه دیزاینی خلاقانه دارند. این حمام با کاشی های طرح X پر شده است که در تقریبا شبیع به یک الگوی ضربدری در کوک زدن قلاب بافی می‌باشند.

در این حمام کاشی های شش گوشه در رنگ های مختلف، از روشن تا تیره، دیوارهای فضا را از کف تا سقف پوشانده اند.

این خانه همچنین دارای یک دفتر کار می باشد، برای زمانی که کارها باید در خانه انجام شود. یک ردیف کوچک از پنجره ها باعث ورود نور طبیعی بیرون به داخل می شوند بدون اینکه منظره ای ایجاد کنند که باعث ایجاد حواس پرتی و از بین رفتن تمرکز شود.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به گاراژ و خانهlaneway  که دارای بام سبزی هستند که پیش تر دیدیم.
طراحی نما خانه با چوب سرو
*نوعی خانه که در کنار فضای اصلی خانه و معمولاً در حیاط پشتی آن ساخته می‌شود و به مسیر پشتی خانه راه دارد.

 

طراحی نما خانه با چوب سرو

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist