طراحی نمای خانه با پنهان کردن سطوح مختلف پشت نمای مینیمال خود

طراحی نمای خانه با پنهان کردن سطوح مختلف پشت نمای مینیمال خود

طراحی نمای خانه ؛ استودیوی دیزاین Rolf Ockert  خانه ای در سیدنی استرالیا را کامل کرده است که لایه های زیادی از فضاهای زندگی را در پشت یک نمای خیابانی سبک مینیمال پنهان کرده است.

طراحی نمای خانه
طراحی نمای خانه

از سمت خیابان یک در گاراژ چوبی با در ورودی خانه هماهنگ شده است‌، کمی فرو رفته و مقداری سایه برای عناصر موجود ایجاد کرده است.

طراحی نمای خانه
طراحی نمای خانه

داخل خانه، به صورت خودکار به فضاهای نشیمن و زندگی وارد نمیشود و به جای آن یک راهروی کوچک وجود دارد با در هایی که به اتاق خواب اصلی و حمام باز می شوند. این فضاها درست در پشت گاراژ قرار گرفته اند.
اتاق خواب دارای دیوارهایی با چوبهایی فاخر و میزهایی متصل در کنار تخت می باشد، که زمانی که با رنگ خاکستری تخت خواب ترکیب می شوند، حسی شیک و لوکس در فضا پدید می‌آورند.

داخل حمام اتاق خواب اصلی خانه دیوارهای سفید و روشن با عناصر چوبی ترکیب شده اند، و از طرف دیگر یک وان حمام به صورت مستقل در فضا قرار گرفته است که نقطه مرکزی فضا محسوب می شود.

پلکانی با نرده های شیشه ای و یک نورگیر سقفی در بالای آن به سمت طبقه بعدی خانه بالا رفته است و یک پنجره، دیدی اجمالی از بام سبز بیرونی خانه فراهم کرده است.

در این طبقه خانه، اتاق خواب ها و حمام های بیشتری وجود دارد. همچنین یک سونا و یک سالن ورزش نیز در این طبقه طراحی شده است. در اتاق خواب های این طبقه، که دو عدد می‌باشند، میز های از پیش ساخته وجود دارد و همچنین هر دو به یک بالکن کوچک دسترسی دارند که به حیاط داخلی خانه اشراف دارد. در هر اتاق نیز یک سرویس حمام کوچک همراه با دوش وجود دارد.

نگاهی می اندازیم به حمامی دیگر در خانه که دارای دیواری است که با کاشی های سه بعدی تزیین شده است و یک وان مستقل، یک دوش، فضای نشستن و یک سونا دارد.

راهرویی که از اتاق خواب ها به سمت آشپزخانه و سالن ناهارخوری کشیده شده است، به منظره حیاط بیرون اشراف دارد؛ در حالی که پره های تندیس وار مسی ورود نور به داخل فضا را فیلتر می‌کنند.

در فضای آشپزخانه کابینت های چوبی تیره رنگ، با کانترهای سنگی روشن ترکیب شده اند و یک ظاهر معاصر و مدرن را ایجاد کرده اند. از طرف دیگر پنجره های بزرگ که بالای سینک آشپزخانه قرار دارند، چشم انداز هایی از حیاط را در فضا پدید آورده اند.

سالن ناهارخوری درست در کنار آشپزخانه قرار گرفته است و کابینت های چوبی آشپزخانه ادامه پیدا کرده اند و در سالن ناهار خوری تبدیل به میز طویلی در کنار دیوار شده اند.

درهای شیشه ای کشویی که در سالن ناهارخوری قرار دارند، می توانند به یک بالکن با باربیکیویی که به دیواره آن متصل می باشد، باز شوند.

این بالکن به دور یک فضای نشیمن کوچک چرخیده است که دارای چراغ های آویز تندیس وار و یک کمد چوبی با رنگی روشن می باشد.

کمی جلوتر پله های بیشتری وجود دارند همراه با یک نورگیر سقفی دیگر که به سمت یکی دیگر از سطوح خانه پایین رفته اند.

قبل از آنکه به پایین‌ترین سطح خانه برسیم، وارد فضای دفتری خانگی می شویم که دارای یک میز چوبی منحنی شکل می باشد، و به نشیمن اصلی خانه که در سطح زیرین آن قرار دارد، اشراف دارد.

پایین ترین طبقه خانه شامل یک فضای نشیمن می باشد که دارای سقفی مرتفع است. یک اثر هنری بزرگ روی دیوار نصب شده است و چراغ های آویزی تندیس وار نیز دقیقاً بالای کاناپه و صندلی های راحتی آویزان شده اند.
در کنار سالن نشیمن یک فضای باز نیز طراحی شده است.

فضای باز شامل یک استخر با نرده هایی شیشه ای می باشد که دور تا دور آن کشیده شده اند.

در کنار استخر یک عرشه بزرگتر وجود دارد با زمینی فرو رفته که دارای مبلمان می باشد.
از این قسمت می توان سطوح مختلف خانه را مشاهده کرد.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، در اینجا نگاهی نزدیکتر به بام سبز خانه می اندازیم که بخشی از سقف را پوشانده است و به عایق بندی سقف کمک می کند و همچنین مناظر و چشم اندازهای خانه را نیز افزایش داده است.

طراحی نمای خانه

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist