طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet توسط برنهارد دنکینگر

طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet

طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet توسط برنهارد دنکینگر

01

طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet توسط برنهارد دنکینگر ؛ اتاق‌های نمایشگاه از طریق اتصال معدن زغال سنگ سابق ایجاد شدند. آن‌ها یک فضای کلیسا مانند با سه شبستان را شکل می‌دهند. معماری نمایشگاه تحت تاثیر ساختار تعریف‌ شده‌ی اتاق با تاسیساتی که روی بخش‌های اتاق‌های متعدد ادامه دارد است. پلت فرم‌های تخت با حالت‌های نمایش و ستون‌هایی که در میان اتاق در گردش‌اند ، فضاهای داخلی را ایجاد می‌نماید که از ساختار معدن زغال‌سنگ سابق جدا شده‌اند.

پروژه: نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet

موقعیت: آلمان

معمار: برنهارد دنکینگر

سال: 2015

طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet
طراحی نمایشگاه Werdendes Ruhrgebiet

شبکه ای از نقاط نوری در کل نمایشگاه گسترده شده اند. نور از طریق شکاف لیزری که در پانل فولادی با نور پس زمینه ایجاد شده است بیرون می آید و بخش های روشن را در اتاق ایجاد می نماید که به منظور حفاظت از آثار نمایشی است که در غیر اینصورت در نیمه تاریکی بودند.

مسیر در میان نمایشگاه به فرم مارپیچ از سمت راست به سمت چپ است و سپس وسط اتاق ، جایی که قابل توجه ترین و گران بها ترین آثار در آن جا به نمایش گذاشته می شوند ، آثار قرون وسطی اولیه از Werden and Essen abbeys ارائه شده است. ورودی توسط سه رمپ که با یافته های باستان شناسی ماقبل تاریخ خط کشی شده ، شاخص گردیده است.

03

دو نیمه ی اتاق ساختار های متفاوتی دارند. در سمت راست که در آن اشیاء باستانی به نمایش گذاشته می شوند ، مسیر پیچ در پیچ است. برای اشیاء غالبا کوچک ، شکسته اما کمتر حساس به نور از حفاری های باستان شناسی ، فضاهای “درونگرا” که از محیط اطراف خود جدا شده اند ایجاد شده است. آثار نمایشی در باکس های شیشه ای قرار گرفته اند که مانند اشیاء نورانی در ویترین های شبیه به برج هستند.

04

در سمت چپ اشیا مربوط به قرون وسطی روی پایه های با فرم هندسی قرار گرفته اند. مسیر ها به سمت مرکز اتاق راهنمایی می کنند که در آن اولین نسخه های خطی از منطقه در ویترین های جداگانه که با هم روی پایه قرار گرفته اند نمایش داده می شود.

05 06

 

 

منبع: archdaily

تحریریه پویانو |نبیلو