طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا که از خیلی از خانه های معمولی چشمگیرتر است

طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا که از خیلی از خانه های معمولی چشمگیرتر است

طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا که از خیلی از خانه های معمولی چشمگیرتر است

طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا ؛ شرکت معماری Turnbull Griffin Haesloop Architects، این مهمانخانه کوچک 640 فوت مربعی را روی یک سطح مسطح و در بالای یک زمین شیب دار طراحی کرده اند؛ که در دره Mill در کالیفرنیا واقع شده است.

 

این مهمانخانه به صورتی طراحی شده است که بتواند توسط نسل های متعدد و سنین متفاوت استفاده شود؛ بنابراین طوری ساخته شده است که بتواند یک اتاق میهمان باشد برای ملاقات دوستان و خانواده، یک اتاق رسانه ای و تفریحی باشد و یا منطقه ای باشد به عنوان پاتوقی برای جوانان و افراد کم سن و سال تر. به آن جهت که ساختمان مهمانخانه روی شیب تندی قرار گرفته است، پله هایی به مجموعه اضافه شده اند تا بالا آمدن از شیب را برای افراد آسان تر کنند.

وقتی که از پله ها گذسته و به ساختمان مهمانخانه می رسیم، در ابتدا در فضای بیرون، وارد یک ایوان سرپوشیده می شویم.

روی سقف صاف مهمانخانه، نورگیرهایی سقفی به شکل دایره و در اندازه های مختلف تعبیه شده اند که زمانی که از زیر سقف و داخل خانه به آن ها نگاه می کنیم، الگوهایی متنوع و سرگرم کننده را در فضا ایجاد می کنند.

طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا
طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا

نمای چوبی ، هم در خارج و هم در داخل فضای مهمانخانه استفاده شده است و باعث ترکیب شدن و هماهنگی ساختمان با درختان و فضای طبیعی اطراف شده است و حس گرمی را به فضای آشپزخانه و سالن نشیمن اضافه کرده است.

یک کاناپه بزرگ L شکل در فضای نشیمن وجود دارد که علاوه بر اینکه تعداد زیادی جای نشستن و استراحت و محیطی برای گرد هم آمدن افراد را به وجود آورده است، به عنوان یک جداکننده و تقسیم کننده نیز عمل می کند و سالن نشیمن ساختمان را از آشپزخانه کوچک آن جدا می کند. آشپزخانه با کابینت ها و کاشی کاری های سفید رنگ، دیزاینی ساده و مدرن را ارائه می دهد.

پشت فضای آشپزخانه، حمام قرار گرفته است. یک نورگیر سقفی بزرگ با فرمی دایره ای، مقدار زیادی نور طبیعی به فضا وارد کرده و آن را روشن می کند؛ در حالی که دیوارها و کابینت آشپزخانه و سینک سفید رنگ به کار رفته نیز با کاشی های مستطیل شکل کرم رنگ هماهنگ شده اند تا به انعکاس و بازتاب نور در داخل فضا کمک کنند. یک در شیشه ای، فضای خیس دوش را جدا کرده و بقیه قسمت ها را خشک نگه می دارد و یک پنجره کوچک نیز به افراد این امکان را می دهد که هم زمان با دوش گرفتن بتوانند منظره درختان بیرررون ساختمان را تماشا کنند.

در کنار حمام، اتاق خواب مهمانخانه قرار گرفته است. یک پنجره بزرگ چشم اندازها و همچنین نور طبیعی اتاق را تأمین می کند و یک کمد از پیش ساخته متصل و بدون پوشش، فضای بزرگی را برای میهمانان فراهم کرده است تا بتوانند لباس های خود را آویزان کنند.

طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا
طراحی مهمانخانه در کالیفرنیا

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist