طراحی معماری طولانی ترین پل عابر معلق جهان ، روی دره ای در سوئیس

طراحی معماری طولانی ترین پل عابر معلق جهان ، روی دره ای در سوئیس

طراحی معماری طولانی ترین پل عابر معلق ؛ گردشگران شجاع کوه های آلپ در سوئیس اکنون می توانند تقریبا نیم کیلومتر راه را روی این پل معلق فلزی باریک بپیمایند تا به راه هایی که در دو طرف این دره بزرگ وجود دارد، برسند.

پل Charles Kuonen Hangebrucke که همچنین با نام پل اروپا نیز شناخته می شود، به آرامی در بالای عمیق ترین دره سوئیس، بین دو پیست اسکی محبوب Zermatt و Grachen، معلق می باشد.

طول 494 متری این پل، آن را به طولانی ترین پل معلق مخصوص عابرین پیاده در جهان تبدیل کرده است که در ارتفاع 84 متری در بالای دره قرار گرفته است. این سازه فلزی تنها 64 سانتی متر عرض دارد.

پل در تاریخ 29 جولای سال 2017 افتتاح شد. دلیل ساخت آن اتصال دو قسمت یک مسیر پیاده روی به نام Europaweg بود که بین دو شهر قرار دارد. این مسیر در سال 2010 در اثر ریزش سنگ توسط یک صخره مسدود شده بود. ریزش سنگ ها باعث تخریب پل قبلی شد، پلی که 250 متر طول داشت و در ارتفاع 25 متری از دره قرار گرفته بود و البته تنها 2 ماه از بازگشایی آن می گذشت.

بنابراین، بازسازی این مسیر نیازمند زیرساختی جدید بود که بسیار طولانی تر و بلندتر باشد تا از حوادثی مشابه آن چه برای پل قبلی پیش آمد، جلوگیری شود. دو طناب به قطر 53 میلیمتر که توسط Swissrope ساخته شده اند، در دو طرف پل محکم بسته شده و پل را معلق نگه داشته اند.

صفحاتی مشبک دو دیواره بلند پل را پوشانده اند؛ مشبک بودن دو طرف پل باعث شده تا مانع از تماشای چشم اندازهای دیدنی آلپ نشوند. اکنون گردشگران می توانند به راحتی از دره عبور کنند – البته به شرطی که با ارتفاع آن مشکلی نداشته باشند.

پل های معلق می توانند طولانی تر از هر نوع پل دیگری باشند. در این پل ها از کابل های کششی استفاده می شود که پل را نگه داشته و همچنین می توانند شکل ها و اندازه های گوناگونی داشته باشند.

از نمونه های معروف این نوع پل می توان به پل بروکلین در شهر نیویورک و پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو اشاره کرد. طولانی ترین پل معلق جهان پل Akashi Kaikyo در کوبه، ژاپن است که ماشین ها تقریبا مسیری به طول 2 کیلومتر را روی این پل و در امتداد تنگه Akashi می پیمایند.

 

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen