طراحی معماران BIG برای برند سوئیسی ساعت

طراحی معماران BIG برای برند سوئیسی ساعت

01

برند ساعت ساز لوکس سوئیسی گروه معماری BIG را برای توسعه مرکز خود در Le Brassus نزدیک به Le Chenit انتخاب کردند. طراحی شامل گالری‌هایی برای موزه ،‌ بخش‌های کاری و یک مهمان خانه است. این پروژه همانند یک پاویون مارپیچ است که در دل زمین فرو رفته است. معماران با طراحی خود بازدیدکنندگان را به سفری از سرگذشت کمپانی در طول عمر 139 ساله آن خواهد برد.

معمار: BIG

موقعیت: سوئیس

مساحت: 2400.0 مترمربع

کارفرما: Audemars Piguet

02

فرم مارپیچ در پاسخ به یک نیاز برنامه ریزی شده بود ، که توالی گالری‌ها و کارگاه‌ها را طلب میکرد ، اگرچه منطق کارگاه‌ها ایجاب میکرد که به‌هم متصل گردند. شکل مارپیچ اجازه میدهد که کارگاه‌ها از طریق یک مسیر روایتگر در طول ساختمان گسترده شوند در حالی که به لحاظ فیزیکال مجاورند.

03

سقف سازه یک ورقه استیل با روکش برنج است. فرم موج‌دار آن شکستگی‌هایی را در سقف ایجاد میکند که فرصت ورود نور به داخل و چشم‌انداز به سمت بیرون را پدید می‌آورد. این سقف سبک وزن با دیوارهای باربر شیشه‌ای نگه داشته میشود که همزمان که مسیر میان ساختمان را کنترل میکند به بازدیدکننده چشم‌اندازی از کل سایت را ارائه میدهد.

علاوه بر ساختار غرفه مانند موزه ، ساختمان دارای یک مهمان‌خانه زیر زمینی است با چشم‌اندازی از Vallée de Joux.

04

Bjarke Ingels اظهار میکند: ساعت سازی مانند معماری هنر و علم روح بخشیدن به ماده بی جان است با انرژی ، حرکت ، هوش و اندازه‌گیری. برای آوردن در زندگی در قالب اعلام زمان. برخلاف بسیاری از ماشین‌ها و ساختمان‌های امروزی که ارتباط میان ذهن و جسم ، نرم افزار و سخت افزار را قطع کرده‌اند برای پروژه Maison des Fondateurs ما تلاش کرده‌ایم که کاملا هندسه و اجرا ، فرم و عملکرد ، فضا و سازه ، بیرون و داخل را به شیوه‌ای سمبلیک و نمادین ادغام کنیم.

05

من همیشه معماری سوئیس را به خاطر ساختار بی عیب و نقص آن تحسین کرده‌ام. ساختمان‌های سوئیس گاهی این حس را در شما به‌وجود می‌آورند که توسط یک ساعت‌ساز ساخته‌شده‌اند. و ما اکنون مستقیما برای خانواده Audemars Piguet کار میکنیم که به سوی کشفی شگفت‌انگیز در مهارت و ابداع حرکت میکنند.

06 07 08

منبع: archdaily

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو|نبیلو