معماری و طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی خلاقانه و کاربردی

معماری و طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی خلاقانه و کاربردی

معماری و طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی مدرن ؛ مسیر هایی که در حیاط خانه ها ساخته می شوند، راه بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط بین بخش‌های مختلف و همچنین خلق فضاهای جدایی بین آنها می باشد. در این جا ۱۴ نمونه از پیاده راه های مدرن را معرفی می کنیم که در طراحی حیاط به کار رفته و عنصری مدرن را به دیزاین منظر این فضاها افزوده اند و به عنوان عاملی برای ایجاد اتصال و در بعضی جاها برای جداسازی فضاها به کار رفته اند.



۱. سنگ فرش های مربع شکل در این حیاط به صورت هندسی آراسته شده اند و یک مسیر شاخص و برجسته را در میان و نیز دور تا دور حیاط ایجاد کرده اند.


طراحی توسط Mrcio Kogan و Diana Radomysler

۲. یک مسیر کوتاه که از الوارهای چوب رنگ شده ساخته شده است، دو بخش مختلف حیاط را به روشی مدرن و معاصر به هم وصل کرده است.


طراحی توسط معماران استودیو Dwell

۳. مسیری که در حیاط این خانه طراحی شده است، از پانل های نازک چوبی و با رنگی روشن ساخته شده که راهنمای مسیر افراد در میان حیاط می باشد.


طراحی توسط Jeffrey Allsbrook از استودیو معماری Standard

۴. قطعه های بتنی که بالاتر از سطح زمین قرار گرفته اند، از میان حیاط این خانه ساحلی تا ساحل دریا ادامه یافته و شن و ماسه و پوشش گیاهی محیط را در زیر خود حفظ کرده اند.


طراحی توسط معماران Elphick Proome در نزدیکی شهر Cap آفریقای جنوبی

۵. یک مسیر چوبی منحنی شکل در امتداد حیاط این خانه کشیده شده است و باعث کاهش زمختی نمای تیره رنگ ساختمان شده و به حیاط نیز ظاهری طبیعی تر بخشیده است.


طراحی توسط استودیو ONG&ONG در سنگاپور

۶. دو مسیر سنگفرش شده توسط قطعات بتنی نواری شکل، به سمت فضای پشت این خانه امتداد یافته اند و به معرفی بخش های مختلف این حیاط کمک می کنند.


طراحی توسط Chauriye Stager Arquitectosدر Paine شیلی

۷. یک راه سنگفرش شده در امتداد دیوار کناری این حیاط ساخته شده و از جلو تا پشت آن کشیده شده است و فضای حیاط را برای بازی و تفریح باز کرده است.


طراحی توسط معمار Robert Gurney

۸. یک گذرگاه چوبی به طور مستقیم از میانه این خانه عبور کرده و به داخل باغ امتداد یافته است و باعث ایجاد یک پیوستگی میان فضای داخلی و خارجی شده است.


طراحی توسط معماران Austin Maynard

۹. یک مسیر چوبی که از سط زمین بالا آمده است و با آن فاصله دارد، در میان باغ این خانه طراحی شده و بخش های مختلف خانه را بدون هیچ گونه صدمه ای به منظره محیط به یکدیگر وصل کرده است.

طراحی توسط Grounded, LLC
۱۰. پیاده روی چوبی که در میان این حیاط ساخته شده است، توسط طاق های پوشیده شده از گل های پیچک احاطه شده و با چراغ های دیواری نورپردازی شده است که مسیر را حتی در زمان شب نیز امن نگه می دارد.


طراحی توسط کمپانی The Garden

۱۱. پیاده راهی که در حیاط پشتی این خانه وجود دارد، توسط چراغ های LED نورپردازی شده و از داخل پاسیو به سمت یک فضای تفریحی ادامه یافته است؛ فضایی که با مبلمان و یک گودال آتش پر شده است.


طراحی توسط گروه دیزاین Phil Kean

۱۲. سنگ فرش های بتنی، مسیری را ساخته اند که در پشت این خانه امتداد یافته است و فضاهای متنوع را به یکدیگر وصل می کند، و یک بخش مدرن را در معماری منظر این خانه خلق کرده است.


طراحی توسط Walker Workshop در لس آنجلس، کالیفرنیا
۱۳. سنگ فرش های بتنی مستطیل شکل با آرایشی به شکل متناوب و به صورت عقب و جلو مرتب شده اند و یک مسیر منحنی را خلق کرده اند که در سراسر این حیاط مدرن کشیده شده است.


طراحی توسط Steve Hermann در کالیفرنیا
۱۴. یک مسیر چوبی تیره رنگ در میان حیاط این خانه طراحی شده است و یک فضای پوشیده شده از چمن را از فضای استخر خانه جدا می‌کند.


طراحی توسط Michael k. Walker & Assiciates Inc در فلوریدا

 

طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی
طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی

 

طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی
طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی
طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی
طراحی مسیر و گذرگاه در محوطه سازی

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist & pooyano