طراحی مرکز پلیس / معماری Coll-Barreu Arquitectos

طراحی مرکز پلیس / معماری Coll-Barreu Arquitectos

طراحی مرکز پلیس ؛ این ساختمان به عنوان مرکز خدمات امنیتی عمومی برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در منطقه شهری خدمت رساتی می نماید. زمین این پروژه که قرار گیری ساختمان در آن به صورت ناپایدار می باشد، نامطمئن بوده و علت آن گودبرداری سریع از معدنی روباز به میزان 50 متر در عمق زمین تصور می شود. در نتیجه یک شکاف غار مانند را در واقعیت فیزیکی این زمین ایجاد نموده است.

 

معماران: Coll-Barreu Arquitectos

موقعیت مکانی:اسپانیا ، Miribilla, 48003 Bilbao, Biscay

سرپرست معماران: Juan Coll-Barreu, Daniel Gutiérrez Zarza

مساحت پروژه: 12792.0 متر مربع

سال اجرای پروژه: 2012

تهیه عکس: Aleix Bagué, Juan Rodríguez, Courtesy of Coll-Barreu Arquitectos

در زمین‌های دیگر بالادست سایت، که از این سایت نیز  قابل مشاهده است، تاریخچه تغییر این زمین ها را از نظر نوع خاک و ماده، زندگی شهری و آن دسته از کارکنان معدن که آن را ایجاد نمودند تصدیق شده است. پلان این مرکز پلیس به هم پیوسته با درک از مناطق مجزا از هم، در جهت ایجاد ارتباطی نزدیک با شیب و توپوگرافی این زمین طراحی گردیده است.

طراحی مرکز پلیس
طراحی مرکز پلیس

این ساختمان که در بالای مکانی معلق قرار گرفته است، هیچ جرمی ندارد. ورق‌های آلمینیومی تاخورده دارای اینرسی کافی می باشد تا به خوبی در هوا ساپورت شود. اجرای این سازه یک سیستم لایه‌ای می باشد. این حجم شبیه کاغذ می باشد. ما نمی توانیم درک کنیم که چرا معماری حال حاضر در تلاش است تا حجم‌های توده ای و سنگین را شبیه‌سازی نماید، چرا که حجم‌های توده‌ای دیگر وجود ندارند.

طراحی مرکز پلیس
طراحی مرکز پلیس

در این ساختمان، به طور همزمان به شرایط انعطاف پذیر و قابل جابجایی از زمین توجه شده است.

ایستگاه پلیس
ایستگاه پلیس
نمای آلمینیومی
نمای آلمینیومی
مرکز پلیس
مرکز پلیس

این که این مرکز پلیس از ورق ساخته شده است به نظر ما متناسب با مرکز پلیس است ، چرا که با تعاملات دموکراتیک ما اشاره دارد. ساختمان‌های ما مانند ورق هستند، همان طور که امنیت، جامعه ما زودگذر، موقتی و نامشخص می باشند.

نمای آلمینیومی
نمای آلمینیومی