10 طراحی فضای کار زنانه برای خانم‌ های سختکوش

طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه

10 طراحی فضای کار زنانه برای خانم‌ های سختکوش

طراحی فضای کار زنانه ؛ این اتاق‌ها و فضاهای کار خانگی  با تم دخترانه و پالت رنگی قدرتمند به دختران و خانم‌ها دیزاین‌های مطلوب و سزاوارشان را ارائه می‌دهد.

دختر من مقطع راهنمایی اش را با نمرات عالی به اتمام رساند و وارد مرحله جدیدی از زندگی تحصیلی اش یعنی دبیرستان شد. من در حال تمیز کردن میز تحریر او قبل از عازم شدن به تعطیلات تابستانه بودم و روزنامه وار نوشته‌ها و لیست کارهایش کلاسی اش را می خوانم. او واقعا امسال سخت تلاش کرده بود. او دختر کوچک کاری من است که بیشتر شب ها دیرتر از من می‌خوابد و به مطالعه و انجام تکالیفش می‌پردازد.

دستاوردهای او مرا به فکر کردن در مورد فضاهای کار مخصوص زنان واداشت که برخی از آن‌ها واقعا اتاق جداگانه ای محسوب می‌شدند و برخی فقط میزی در یک اتاق بودند.

این جایی است که ما می‌خواهیم آن را به نمایش بگذاریم؛ یک روز مدرن برای کنترل ماموریت . شما هم ممکن است جزو آن دسته افرادی باشید که برای انجام دادن تکالیف، کار روی بلاگ یا نوشتن لیست مواد غذایی، طراحی یا پرداخت و حسابرسی به صورتحساب هایتان تا دیروقت بیدار می‌مانید، چرا نمی‌خواهید به دیزاین محل کار خود دستی بکشید و به آن زرق و برق و جذابیت اضافه کنید؟

همانند بسیاری از خانم ها من هم می‌دانم که این فضاهای کاری اغلب همزمان دو وظیفه را انجام می‌دهند. طراحی‌های زیر مخصوص تمام دختران و خانم‌های پرکار و سخت کوش اعم از مادران، طراحان، نویسندگان، وبلاگ نویس ها، دانش آموزان و غیره هستند. اگر شما هم دختری سخت کوش هستید، امیدوارم این فضاها باعث جرقه زدن ایده هایی در ذهن تان برای طراحی فضای کار دلخواه تان شود.

طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه
طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه

چه فضای کار جالب و زیبایی! من سبک انتقالی مبل و پالت رنگی خاکستری ذغالی و دخترانه این اتاق را دوست دارم. به مکان میز با فضای کاری در پشت آن که کامپیوتر رومیزی روی آن قرار دارد توجه کنید. این راهکاری عالی برای خارج از دید نگهداشتن سیم ها و اتصالات و در برابر دیوار است.

2

وای، چه زرق و برق زنانه ای، این طرح به هالیوود قدیم اشاره دارد. من مطمئن نیستم که آیا می‌توانم روی این میز کار کنم یا نه چرا که من سرگرم تماشای کاغذ دیواری مجلل و پرزرق و برق دیوار که تا سقف کشیده شده است می‌شوم. این اتاق جلوه ای زیبا و فاخری دارد، سقف ها الزامی ندارند که منحصرا سفید باشند.

3

اگر نصب کاغذدیواری پر نقش و نگار روی کل دیوارها برای شما زیادی است، آن را فقط روی دیوار تاکیدی نصب کنید. این کاغذ دیواری با تن قرمز رنگ(متمایل به رنگ صورتی ) با طرح‌های انتزاعی توانسته با نمای سفید میز مدرن به خوبی هماهنگ شود. به علاوه به مکان های ذخیره سازی بالاسری نگاهی بیندازید که مکان خوبی برای قرار دادن قفسه‌های اضافی هستند.

4

اگر فضای اضافی برای اختصاص دادن به یک دفتر کار ندارید، میزی در اتاق خواب خود را برای این کار در نظر بگیرید. این مکان کار عالی تنها چند قدم دورتر از تخت خواب است و با پالت رنگی اتاق خواب و مبلمان انسجام خوبی پیدا کرده است. تابلوی هنری انتزاعی روی دیوار با ترکیب با قطعه‌های سنتی، جلوه مدرن و لطیف جذابی را ایجاد کرده است.

5

چیزی که من در مورد این فضا دوست دارم این است که هیچ چیز واقعا به طور کامل مچ و هماهنگ نیست. پالت رنگی آن تا حدودی تصادفی انتخاب شده و دیزاین مبلمان آن نیز کاملا از هم متفاوت اند، اما در کنار یکدیگر جلوه خوبی پیدا کرده اند. این معیار صحیحی از دیزاین خوب است؛ انتخاب قطعه هایی که در کنار یکدیگر جلوه خوبی دارند اما کاملا هماهنگ و منطبق نیستند. من دوست دارم که در این فضا با میز کار بزرگ و زرق و برق های طلایی آن کار کنم.

طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه
طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه

آیا کمدی اضافی در جایی از اتاق تان دارید؟ تجربه به من ثابت کرده است که بیشتر افراد کمد خود را بیش از حد با وسایل پر می‌کنند. فکر کنید که آیا می‌توانید بخشی از کمدتان را خلوت و تمیز کنید تا مکان کار دنج و کوچکی برای خود دست و پا کنید.

این به فضای زیادی نیاز ندارد تنها سطحی برای کار، چند شلف و نور خوب برای ساخت آن کافی است. این فضای کار کوچک زیبا با رنگ و نقش و نگار روی دیوار پشتی آراسته شده است. توجه کنید که چطور درب کمد برداشته شده و به جای آن پرده نصب شده است. چه ایده خوبی!

7

یک فضای کار را با مکانی برای نشستن ترکیب کنید. آیا هیچ وسیله یا جایی در خانه تان برای نشستن دارید که بتوانید در جلوی آن یک میز کار اضافه کنید؟ برخی فضاها در منازل هستند که به خوبی می‌توانند به عنوان فضاهای دو وظیفه ای عمل کنند. به رنگ زیبای یاسی این مبل راحتی توجه کنید. در صورت امکان پارچه رومبلی تان را عوض کنید تا به تعریف فضای کار مختص یک خانم کمک کنید.

طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه
طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه

نقش و نگاری انتخاب کنید که جلوه اتاق تان را زنانه نشان بدهد. این شید پنجره با نقش آلو و سیب سبز پالت رنگی کل اتاق کار را تنظیم کرده است.

9

اگر فضای بزرگی مثل این دارید، فضاهای کاری متعدد و چند نفره را در نظر بگیرید. توجه کنید که استفاده عمده از رنگ های خنثی به همراه صورتی جلوه ای مشخصا زنانه ایجاد کرده است. شلف‌ های باز اتاق در پس زمینه به همان اندازه که کاربردی هستند از نظر زیبایی نیز حائز اهمیت می باشند.

طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه
طراحی فضای کار زنانه ؛ طراحی اتاق کار زنانه

طرح رنگی سیاه و سفید جسورانه و پرزرق و برق را انتخاب کنید. من همیشه اتاق هایی با تم سفید و مشکی را دوست می داشتم و آن ها را اندکی زنانه می دانم چرا که دیزان جالب و سرگرم کننده‌ای دارند. در این جا تنها جلوه کوچکی از گل های صورتی، این میز کار را به میزی مدرن و با زرق و برق های زنانه تبدیل می‌کند.

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz