ایده های جذاب در طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما : تابستانی با طعم خنک و دلچسب

ایده های جذاب در طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما : تابستانی با طعم خنک و دلچسب

طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما ؛ تابستان در راه است و هوا رو به گرم تر شدن می رود. با وجود این هوای گرم و روزهای بلندی که در پیش روست، اگر از ما بپرسید، به شما می گوییم که همینطور بیکار ننشینید و فکری به حال اوقات فراغت خود در تابستان امسال کنید. اگر یک استخر در فضای زندگی یا ویلای مخصوص تعطیلات خود دارید، باید تا جایی که می توانید از آن استفاده کنید. کمی تنوع و سلیقه در طراحی فضای داخل و اطراف استخر می تواند یکی از بهترین اوقات تابستانه عمرتان را رقم بزند.

با پویانو و ایده های جالب در طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما همراه شوید و به استقبال یک تابستان فوق العاده روید.

۱. فضای مخصوص آفتاب گرفتن تعریف کنید

حالا که فصل تابستان در راه است، بهتر است برای نهایت استفاده از آفتاب دلچسب برنامه بریزید. آفتاب گرفتن، آن هم در این موقع سال که خورشید هیچ رحمی از خود نشان نمی دهد، بدون داشتن یک فضای مخصوص غیر ممکن است؛ مگر این که حسابی به سرتان زده باشد! اگر یک استخر در محل زندگی خود دارید و می خواهید اوقات فراغت تابستانه خود را در کنار آن به آفتاب گرفتن بگذرانید، باید فضای آن را تعریف کنید. شما برای این کار به تخت های مخصوص آفتاب گیری و سایه بان نیاز دارید. بدون استفاده از سایه بان، نه تنها از آفتاب لذت نخواهید برد؛ بلکه از دست آن فراری می شوید! سایه بان را می توانید به گونه ای طراحی کنید که قابل جمع شدن باشد.

۲. یک نشیمن کوچک نزدیک استخر خود داشته باشید

اگر به استخر رفته باشید، حتما می دانید که استراحت بعد از یک شنای درست و حسابی تا چه حد لذت بخش است. برای لذت بردن از چنین احساسی، شما به یک دست مبلمان مخصوص فضای کنار استخر خود نیاز خواهید داشت. این مبلمان را می توانید در ترکیب با فضا نیز طراحی کرده و به این شکل یک پیوستگی بین نشیمن و استخر به وجود بیاورید. با داشتن چنین فضایی، می توانید پس از لذت بردن از شنا به سراغ مبل های راحتی رفته و خستگی را از بدن خود بیرون کنید.

۳. یک دست میز و صندلی کنار استخر بچینید

یک میز عصرانه کنار استخر؟ چرا که نه! یکی دیگر از بهترین کارهایی که می توان بعد از یک شنای طولانی مدت در تابستان انجام داد، صرف یک لیوان نوشیدنی خنک و روح افزاست. اگر فضای چنین کاری را در دیزاین استخر شنا خانگی خود داشته باشید، مطمئنا با هر بار استفاده از استخر برای دمی نشستن دور میز به صرف یک نوشیدنی خنک در هوای گرم و آتشین ترغیب خواهید شد.

۴. در طراحی استخر از نورپردازی استفاده کنیداس

برای جذابیت بخشیدن به فضای استخر، خصوصا در طول شب می توانید از نورپردازی فضای داخلی آن استفاده کنید. با نورپردازی استخر از داخل، دیگر احتیاجی به کار گذاشتن چراغ های متعدد در اطراف فضا نخواهید داشت و قادر خواهید بود در هنگام شب نیز از استخر و فضای اطراف ان در روشنی بهره مند شوید.

۵. استخر را در فضای میان درختان طراحی کنید

اگر حیاط خانه شما از امتیاز درخت های بلند و سایه دار برخوردار است، پس شما نیز باید از امتیاز داشتن یک استخر خنک و دلپذیر بهره مند شوید. فضای میان درختان یکی از بهترین محل هایی است که می توانید برای طراحی استخر خود در نظر بگیرید. این قسمت ها معمولا به خاطر سایه درختان بسیار خنک هستند و در عین منظره زیبایی را در اطراف شما به وجود می آورند.

طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما
طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما

۶. یک آبشار و آبنما در قسمتی از استخر داشته باشید

آبشار یکی از گزینه های اختیاری شماست که داشتنش جزو لزومات به حساب نمی آید، اما جذابیت خاص خودش را دارد. با داشتن یک آبشار در گوشه ای از استخر، شما به نوعی یک آبنما نیز خواهید داشت و چه داخل استخر در حال شنا باشید یا بیرون از آن در حال تماشا، از تماشای آن و صدای دلنشینی که به گوش می رسد لذت خواهید برد. آبشار یکی از جذاب ترین قسمت هایی است که می توانید در طراحی استخر خود در نظر بگیرید.

خوب، حالا وقت آن است که دست به کار شده و استخر خود را برای روزهای گرم تابستان پیش رو آماده کنید. با وجود این همه ایده با جذابیت های متنوع، داشتن یک استخر زیبا با محیطی دلچسب یکی از بهترین انتخاب ها برای رقم زدن اوقات خوش تابستانه است.

طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما
طراحی فضای داخل و اطراف استخر و آبنما

 

 

 

تحریریه پویانو