طراحی فضاهای داخلی با تم باران برای هتل Zander K در برگن

طراحی فضاهای داخلی با تم باران برای هتل Zander K در برگن

طراحی فضاهای داخلی با تم باران برای هتل ؛ آّب وهوای بارانی در برگن، نروژ، اساس این طراحی‌های داخلی برای هتل Zander K به طراحی استودیوی کلیسون کویویستو ران  (Claesson Koivisto Rune) در استکهلم بود.

این هتل 249 اتاقه قبلا یک مغازه دوچرخه‌فروشی و پارکینگ اتومبیل بود که به ترتیب در سال‌های 1920 و 1930 ساخته شده‌بودند. این استودیو هردو ساختمان را با هم ادغام نمود، دو طبقه اضافه به آن افزود و قسمت‌هایی از فضای خارجی را با رنگ آبی تیره رنگ‌آمیزی نمود.

استودیو کلیسون کویویستو ران  در همکاری با تصویرگر سوئدی، ژسپر والدرستن(Jesper Waldersten)، مجموعه‌ای از نمادهای باران را طراحی نمود که با فضای داخلی هتل ترکیب شدند –به عنوان اشاره‌ای به آب‌وهوای شدید منطقه.

 

این طراحی شامل کارت‌پستال‌هایی با تم باران، علاوه بر پرده‌های نیمه شفاف با طرح قطرات باران است و به میهمانان فرصت لذت از بارش باران را می‌دهد، حتی اگر بیرون هوا بارانی نباشد.

در این‌باره ایرو کایویستو اظهار داشت:«برگن بخاطر باران‌های سالانه‌اش در دنیا معروف است –شما اغلب هنگام بازدید از این شهر توقع دیدن باران را دارید.» «واقعیت این است که حتی اگر بگوییم اغلب باران می‌بارد، معمولا برای دوره‌ی بسیار کوتاهی است. روزهای آفتابی نیز بسیارند. ما فکر کردیم که با دربرداشتن این واقعیت معروف، می‌توانیم زاویه دید منحصربفردی از پروژه را معرفی کنیم.»

این هتل قسمتی از گروه مشابه ترمینوس ویلا در برگن است، که همین استودیو اخیرا آن را بازسازی نموده، و شامل فضا های داخلی روشنی می‌شود که ترکیبی از دوره‌های زمانی طراحی متعددی را به نمایش می‌گذارند.

طراحی فضاهای داخلی با تم باران برای هتل

فضای داخلی هتل Zander K در تم‌های رنگی آبی، سفید و خاکستری، به همراه چوب محلی، بتن نمایان و جزییات مرمری صیقلی مورد طراحی قرار گرفت.

 

 

استودیو علاوه بر طراحی و ساخت مبلمان هتل به طور اختصاصی –شامل میزهای فولادی آینه‌ای، و میزهای دورنگ کنار تخت‌خواب-، نورپردازی آرن جیکوبسن را نیز برای هتل انتخاب نمود.

 

اتاق‌ها دارای کاغذ دیواری با طرح شبکه‌ای هستند، و رستوران هتل که دارای شیشه‌های سبز و مخمل است،با کفپوش به طرح برگ پوشیده شده‌است. میزهای غذاخوری با صندلی‌هایی از جنس چوب خمیده و در رنگی متضاد با میز همراه شده‌اند.

استودیو کلیسون کویویستو ران (Claesson Koivisto Rune) در سال 1995 توسط مارتن کلیسون، ایرو کویویستو و اولا ران تاسیس شد و تمرکز آن بر روی پروژه‌های طراحی داخلی علاوه بر طراحی مبلمان بود. از آثار این استودیو می‌توان چراغ‌های صفحه‌ای بازتاب کننده برای فونتانارت را نام برد.

 

 

طراحی فضاهای داخلی با تم باران برای هتل

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منیع: dezeen