طراحی سردر مدرسه در Lille / شرکت معماری LT2A

طراحی سردر مدرسه در Lille / شرکت معماری LT2A

طراحی سردر مدرسه : استودیو معماری LT2A یک سازه الحاقی آجری را به ساختمان یک مدرسه در نزدیکی Lille اضافه کرده است. این سازه یک ورودی دارد که با سایبانی از جنس آلومینیوم آنودایز شده مشخص شده است، و همچنین پنجره هایی دایره ای شکل دارد که مناظری از باغ های حیاط را به نمایش می گذارند.

این مدرسه قدیمی که در جنوب غربی شهر در حومه Loos واقع شده است، در میان بلوک های بزرگی از مسکن های اجتماعی که در دهه 1970میلادی شاخته شده اند، قرار گرفته است.

تمرکز اصلی استودیو LT2A بر روی ایجاد یک ورودی جدید بود که بتواند حضور مدرسه و ارتباط آن با محله را تقویت کند، و در عین حال حریم خصوصی لازم را نیز برای فضاهای داخلی فراهم آورد.

در ترکیب بندی اصلی مدرسه، کلاس های درس به شکل ردیفی در دو طرف راهروی مرکزی عریض طراحی شده بودند، که معماران آن را به سالن کلیسا تشبیه کرده اند.

طراحی سردر مدرسه و سازه الحاقی یک جفت فضای جدید آجری را خلق کرده است که ساختمان را به سمت جلو گسترش داده و آن را به مسیری که در امتداد مدرسه قرار دارد، رسانده اند.

استودیو چنین توضیح داده است: ” پیشنهاد ما این بود که از ویژگی های بنای موجود شروع کنیم، و سازه جدید را به صورت واضحی به بستر موجود اضافه کنیم. ”

در امتداد سالن راهرو، یک ورودی جدید همراه با نما جدید ساخته شده استکه قرار است به تصویر تازه ای از مدرسه تبدیل شود. ”

سقف دو اتاق جدید از خطوط سقف ساختمان موجود پیروی می کند، اما از لبه آن کوتاه تر می باشد و در نتیجه یک حیاط روباز در ورودی و درون فاصله ایجاد شده، پدید آمده است.

یک سایبان با پوششی از پانل های فلزی آنودایز طلایی رنگ، در بالای ورودی گسترش یافته و جلو آمده است و یک فضای انتظار مسقف را برای والدین پدید آورده است.

حیاط ورودی مدرسه هم تراز با راهرو عمومی می باشد و دید مستقیمی را به انتهای دیگر ساختمان فراهم کرده است.

نماهایی از ساختمان که رو به مسیر قرار دارند، تا لبه های زمین گسترش یافته و پیش رفته اند. این نماها از آجرهای کم رنگی ساخته شده اند که به دیوارها یک بافت نهایی و یک حضور قوی داده است.

به جز درب ورودی، تنها بازشوهای موجود در دیوارها درچه ها و سوراخ هایی هستند که با شبکه هایی فلزی پوشیده شده و توسط فاصله اندازی بین آجرها ایجاد شده اند.

به گفته معماران: ” نمای سازه، فیلتری را بین فضای عمومی و فعالیت هایی که داخل مدرسه رخ می دهد، پدید خورده و به عابرین پیاده که از مسیر کنار مدرسه عبور می کنند این امکان را می دهد که به درون باغ داخلی نگاهی بیندازند، اما در عین حال از فعالیت های کودکان در داخل فصا نیز محافظت می کند.

فضاهاق تازه ساخته شده در دو طرف ورودی، در داخل با ورقه های فلزی موجدار پوشیده شده اند و هنچنین شامل درب های کشویی شیشه ای هستند که به فضاهای بازی در بیرون باز می شوند.

این پروژه همچنین شامل ارتقا محوطه و طراحی لنداسکیپ ساختمان نیز بود، تا باغ هایی ایجاد شوند که درختان موجود را حفظ کرده و یک ورودی جایگزین را معرفی کنند.

 

 

 

 

طراحی سردر مدرسه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع:  dezeen