طراحی ستون های باربر و بزرگ با روش های مدرن و متفاوت

طراحی ستون های باربر و بزرگ با روش های مدرن و متفاوت

طراحی ستون های باربر ؛ ستون های باربر از آن عناصر سازه ای به شمار می روند که بسیاری از اوقات حضورشان در برخی از فضاها مزاحم و نامناسب تلقی می شود. این ستون را به هیچ وجه نمی توانید حذف کنید، چرا که سازه ای هستند و بار ساختمان را بر دوش می کشند. پس با آن ها چه باید کرد؟

برای این که یک عنصر را از شکل مزاحم خود درآورید، لازم نیست حتما آن را حذف کنید. شما می توانید ستون ها را با روش های مختلفی از نظر پوشانده یا نمای شان به گونه ای طراحی کنید که زیبا به نظر برسند. برای آشنایی با این روش ها همراه پویانو باشید.

نصب کردن آینه

بر روی ستون یکی از شناخته شده ترین روش ها برای پرداخت به ظاهر آن است. آینه ها به طور کلی از عناصری به شما می روند که در طراحی نقش موثری دارند و مسلما این نقش آن ها می تواند در طراحی نمای ستون های باربر نیز به کمک ما آید. وقتی ستون ها را با آینه می پوشانید، آن ها را به یک حجم از آینه تبدیل می کنید که بازتاب فضاهای اطراف خود را نشان می دهد. این موضوع تا حدی نیز باعث می شود ستون از دید مخفی شده و جزئی از فضای دربرگیرنده خود شود که اگر به دنبال ایجاد چنین تاثیری هستید، روش مناسبی خواهد بود.

طراحی ستون های باربر و پوشش با شلف

یکی دیگر از روش های جالبی که می توان به کمک آن ستون های سازه را پوشاند یا از دید مخفی کرد، طراحی شلف در اطراف آن هاست. شلف ها می توانند به گونه ای طراحی شوند که ستون را در میان خود گرفته و به این صورت آن را در بطن خود مخفی نمایند. هر چه طراحی شلف قوی تر صورت گیرد، ستون بهتر از دید مخفی خواهد شد؛ به طوری که نتیجه برخی از طرح ها باعث می شود حتی به ذهن شما خطور هم نکند که ستونی در آن میان پنهان شده است. این نوع طراحی را می توان یک طراحی عملکردی نیز دانست، چرا که شما می توانید از فضای شلف استفاده کنید.

تبدیل به شومینه

طراحی داخلی به سبک مدرن تقریبا هر چیزی را ممکن ساخته است؛ بنابراین از وجود ستون بزرگی که در فضای میانی منزل شما خودنمایی می کند ناراحت نباشید. از میان هزاران طرحی که می توان برای پوشاندن این ستون های غول پیکر باربر پیشنهاد داد، انواعی هستند که بسیار جذاب تر از بقیه به نظر می آیند. ستون قطور موجود در فضای سالن خود را می توانید با به کار بردن سلیقه و ابتکار به یک شومینه زیبا و مدرن تبدیل کنید. این شومینه می تواند آن قدر جذاب باشد که حتی از داشتن چنین ستون مزاحمی خوشحال هم می شوید، چرا که علت تولد چنین ابتکاری بوده است.

ترکیب با کانتر

ستون هایی که در نزدیکی آشپزخانه شما قرار دارند را می توان به نحو دیگری طراحی کرد، به گونه ای که با محیط آشپزخانه به صورت یکپارچه و پیوسته دیده شوند و دیگر زائد به نظر نیایند. این ستون ها را معمولا می توان در ترکیب با کانتر تا حد زیادی از نظر پوشاند. در واقع در چنین طرحی ستون مورد نظر محدوده آشپزخانه را تعریف می کند و در نتیجه طراحی و اجرای کابینت ها باید به نحوی صورت گیرد که طبق همین محدوده در نظر گرفته شود. این طرح را معمولا برای آشپزخانه هایی می توان به اجرا درآورد که ستون مزاحم در قسمت مناسبی از آن ها قرار گرفته باشد.

نورپردازی سطح ستون

سطح ستون را می توان به وسیله نورپردازی نیز طراحی کرد. البته این روش منجر به پوشاندن یا مخفی کردن ستون نخواهد شد، بلکه آن را برجسته تر می کند، اما به نحوی باعث زیباتر دیده شدن آن می شود و در نتیجه می توان این طور گفت که ستون مزاحم به یک عنصر دکوراتیو و زیبا بدل می شود که همراه با دیگر قسمت های دکوراسیون به زیباتر به نظر رسیدن فضا کمک خواهد کرد و دیگر آن حس نامطلوبیت و اضافه بودن را نخواهد داشت.

طراحی ستون های باربرایجاد کاور سبز

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کمک آن ستون خود را از یک عنصر مزاحم به یک عنصر زیبا تغییر شکل دهید، کاور کردن آن با گیاهان است. گیاهانی که روی سطوح عمودی می رویند، می توانند گزینه های جذابی برای پوشش دادن یک ستون بزرگ و مزاحم باشند. این گیاهان به ستون شکل یک فضای سبز عمودی را می دهند که می تواند فضا را به کلی تغییر دهد و آن را تلطیف کند. به عبارت دیگر، ظاهر زمخت و نامناسب یک ستون سازه ای می تواند به این شکل کاملا تغییر کرده و به یک عنصر زیبا تبدیل شود.

 

 

 

طراحی ستون های باربر

تحریریه پویانو