طراحی سالن ورزشی Schuldorf Bergstrasse / معماری Loewer + Partner Architekten

طراحی سالن ورزشی Schuldorf Bergstrasse / معماری Loewer + Partner Architekten

طراحی سالن ورزشی

معماری : Loewer + Partner Architekten

سال ساخت پروژه: 2015

مهندسی سازه: Mark und Pieler Ingenieure

Sports Hall at Schuldorf Bergstrasse / Loewer + Partner Architekten

 

ساختمان Schuldorf Bergstraße که در سال 1954 تأسیس شده، یک مجموعه آموزشی است که به عنوان اولین مدرسه تعاونی گسترده در جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود. امروزه قسمت هایی از سایت و معماری منحصر به فرد این بنا به میراث تاریخی تعلق دارد.

ساختمان مجموعا یک مهدکودک، پیش دبستانی، دبستان، مدرسه استثنایی ها، راهنمایی مدرن، راهنمایی، دبیرستان و مدرسه بین المللی جهت ایجاد موقعیت برای حدود 2000 دانش آموز را در بر می گیرد. در سال 2008 اداره منطقه Darmstadt-Dieburg تصمیم گرفت تا یک سالن ورزشی برای باشگاه های ورزشی و اهداف تربیتی به مجموعه Schuldorf Bergstraße اضافه کند.

کانسپت به این صورت بود که ساختمان های آجری مدرسه و درختان کاج در کنار هم به عنوان شاخصه سایت در جهت یافتن راهکار طراحی در نظر گرفته شوند. معماران گروه Loewer + Partner توانستند به جمع 20 دفتر معماری مشهور در رقابت کشوری بپیوندند.

برش

پلان طبقه همکف

برش

منتخب بیانیه هیئت داوران:

… معماران قادرند با شناخت کافی، ظاهر معناداری خلق نمایند. موقعیت قرارگیری و جهت گیری ساختمان با سایت تناسب دارد. ساختار درختی، تاثیر نور و سایه و استفاده از آجر به عنوان متریال، همه از محیط برگرفته شده اند. ساختمان به جای داشتن نمای بسته، از همه جانب باز در نظر گرفته شده است.

طراحی جدید بنا میان یکپارچگی و جذابیت ارتباط ایجاد کرده است. به ارتباط ساختار موجود راه ها، منظر و چشم انداز احترام گذاشته شده است. علاوه بر این به اهدافی چون ایجاد یک ورودی جدید برای مجموعه و ایجاد مفهوم اجتماعی دست یافته شده است. فضای ورودی شامل یک محیط چهارگوش بزرگ می شود که توسط سازه ارگانیک سقف شکل گرفته است. ساختمان درون زمین فرو رفته و دارای دسترسی در این سطح می باشد. ورزشکاران می توانند از طریق آسانسور یا پلکان بیرونی به سالن و اتاق های رختکن دسترسی داشته باشند.

فضاهای عملکردی اصلی در طبقه زیرزمین واقع شده و می توانند به کمک نیرو و هزینه کافی ساخت، گسترش پیدا کنند. فضاهای عمومی مثل سالن ژیمناستیک، سالن اجتماعات و سرویس بهداشتی) در فضایی مجزا از آشپزخانه ، آسانسورها و تاسیسات بهداشتی قابل مشاهده هستند. پیش آمدگی بلند سقف امکان حفاظت از نور خورشید را به روش سنتی فراهم می آورد. سطوح بزرگ نما به سایه بان های متحرک مجهز هستند. چراغ های مات سقف نور ملایمی برای فضای سالن فراهم کرده و از انعکاس و خیرگی ممانعت می کنند. در نهایت، ساختمان جدید سالن ورزشی به یک نشانه شاخص در این منطقه تبدیل شده است.

طراحی سالن ورزشی

طراحی سالن ورزشی
طراحی سالن ورزشی

 

 

 

برگرفته از: Archdaily