طراحی سالن انتظار داروخانه‌ Medly در بروکلین با رنگ‌هایی از طیف آرامش بخش فیروزه‌ای / Sergio Mannino Studio

طراحی سالن انتظار داروخانه‌ Medly در بروکلین با رنگ‌هایی از طیف آرامش بخش فیروزه‌ای / Sergio Mannino Studio

کاشی‌هایی با طرح‌های گرافیکی در کف، یک میز سیمانی با طرح خال‌دار و صندلی‌های چرم انحنادار همگی از ویژگی‌های خاص طراحی سالن انتظار داروخانه Medly در نیویورک هستند. این داروخانه در نیویورک، توسط یک استودیوی محلی به نام «سرگیو مانینو» (Sergio Mannino) طراحی شده تا خدمات نسخه‌نویسی آنلاین را به مشتریان خود ارائه دهد.

استودیوی سرگیو مانینو این داروخانه را برای Medly که یک اپلیکیشن است تکمیل کرد. این اپلیکیشن با هدف ارائه راهکاری پربازده‌تر و جالب‌تر به اهالی نیویورک راه‌اندازی شده‌است و کاربران می‌توانند نسخه‌های درمانی خود را از طریق آن سفارش دهند.

این داروخانه که در خیابان «گراهام» نیویورک واقع شده علاوه بر ارائه سرویس تحویل در محل، به کاربران این امکان را می‌دهد که نسخه‌های سفارش‌داده شده آنلاین خود را جمع‌آوری کنند و یک مشاوره حضوری را با متخصصین تجربه کنند.

استودیو سرگیو مانینو که در نیویورک دایر است در مورد جایگاه بنای این داروخانه با اپلیکیشن آن گفت: «داروخانه Medly یک اپلیکیشن مکمل طراحی کرده که مشتریان را هنگامی که خروج از خانه به علت بیماری برایشان زحمت دارد از این ضرورت معاف کند، چه برسد به معطلی‌های طولانی در صف‌های دریافت دارو. اما بهرحال یک بیزینس موفق نیاز به یک پایگاه فیزیکی دارد و طرح ما برای داروخانه Medly بر پایه این اندیشه در ذهنمان بود.»

تیم طراحی با الهام گرفتن از رنگ‌های سفید و سبز موجود در آرم Medly، از یک مجموعه رنگی در طیف رنگ سبز-آبی برای دکوراسیون سرتاسر اتاق انتظار این داروخانه استفاده نمودند.

دیوارهایی که با رنگ نعنایی رنگ‌امیزی شده‌اند با موزاییک‌های سیمانی کف که توسط طراح اسپانیایی «جیم هایون» (Jaime Hayon) طراحی شده هماهمگ هستند. موزاییک‌های کف دارای طرح‌های گرافیکی منحنی هستند که با لوگوی این داروخانه هارمونی دارد. دانه‌های رنگی سطح میز پذیرش این داروخانه را که به طور اختصاصی طراحی شده پوشانده‌است. میز پذیرش در قسمت پشتی فضا قرار گرفته‌است.

 

استودیو گفت: «طراحی این داروخانه هم نشاط‌ آور و هم شیک است؛ یک پیشخوان درخشان و منحصربفرد به همراه موزاییک‌های روشن با نقوش هندسی به عنوان بخشی از این طراحی رنگی و روشن فضا نقشی مهم ایفا می‌کنند.»

دو نیمکت ساخته شده از چرم وینیل سبز تیره و فلز کروم در فضا قرار گرفته که به گفته استودیو «ادای احترامی» به طراح ژاپنی قرن بیستم، «شیرو کوراماتا» (Shiro Kuramata) است. هر کدام از نیمکت‌ها ظرفیت نشستن چهار نفر را دارد –در هر سمت دو نفر- و به گونه‌ای چیده شده‌اند که مشتریان را به گفتگو با یکدیگر تشویق کنند.

استودیو افزود: «از آنجا که جامعه یک ارزش کلیدی برای داروخانه Medly است، ما تضمین کردیم که طراحیمان با این ارزش گره بخورد. طبیعت این فضای کوچک به این معنا است که مراجعان بطور غریزی با یکدیگر و با کارکنان داروخانه ارتباط برقرار کنند، برخلاف داروخانه‌های بزرگ‌تر که سهوا مشتریان را میان راهروهای بلند از هم جدا می‌کنند.»

جزییات دیگر فضا شامل یک قفسه سفیذرنگ و ظریف است که بر روی یکی از دیوارها ساخته شده تا داروهای بسته‌بندی شده با آرم Medly را به نمایش بگذارد، و یک چراغ آویز گرد و سفیدرنگ که بالای میز پذیرش آویخته شده‌است.

یک صفحه چین‌دار در طول دیوار ضلعی عقبی داروخانه کشیده شده تا فضای مدیریت را که در آن نسخه‌ها نگهداری می‌شوند از سایر بخش‌های داروخانه تفکیک کند. در مجموع، مساحت فضای داروخانه 177 مترمربع می‌باشد.

داروخانه Medly از تعدادی از داروخانه‌ها الگوبرداری می‌کند که در آن‌ها طراحی داخلی به عنوان راهی برای تحول تصویر خشک پزشکی داروخانه‌ها شناخته شده‌است. برای مثال می‌توان به داروخانه‌ای در تایوان اشاره نمود که در آن گیاهان سبز و قفسه‌های شیشه‌ای و جزییات مسی بکار رفته، و داروخانه دیگری در توکیو که با دیوارهای چوبی روشن و مبلمان مات طراحی شده‌است.

 

 

 

 

طراحی سالن انتظار

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen