طراحی ساختمان GAF / شرکت معماری جیکوبسون

طراحی ساختمان GAF / شرکت معماری جیکوبسون

طراحی ساختمان GAF ؛ نقل قول از معمار: ما با کار بسیار و محدودیت‌های سازه‌ای در طراحی این خانه مواجه بودیم. این خانه برای یک زوج و سه فرزندشان در سائو پائولو ساخته شد.

11

معمار:  شرکت معماری جیکوبسون

 مکان:  سائو پائولو، ایالت سائو پائولو، برزیل

تیم پروژه: پائولو جاکوبسن، برناردو جاکوبسن، ادگار موراتا، مارسلو وسونی، جیمی کونیا از جونیور، مسیحی روجاس، هنریک وترو، مایا لیل

مساحت: 1660 متر مربع

سال پروژه: 2016

عکس ها: فرناندو گوئرا | FG + SG

 

طراحی ساختمان GAF
طراحی ساختمان GAF


82پروژه به شکل L  است که بخشی از آن در مرز بین سایت پلان و خیابان و بخشی در یک سمت طبقه ی همکف ، ساخته شده است. بنابراین ما همزمان محافظت فیزیکی و دیداری نسبت به خیابان را حفظ کردیم و همچنین بیشترین فضا را به باغچه اختصاص دادیم. این ساختار موجب ایجاد حفظ حریم خصوصی کامل و در عین حال با نور خورشید بیشتر شد. شکل مربعی حوض آب رسما به دنبال نشان دادن اهمیت این فضای باز است، که به عنوان هسته و فضای مرکزی خانه و تمام فعالیت های اعضای خانواده عمل می کند.

98

103

نقشه ای که مشتریان درخواست کرده بودند بر اساس برنامه ی فیزیکیِ مشخصی بود. انتظار می رفت که؛ گاراژ و خدمات در زیر زمین؛ نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه و ایوان ها در طبقه همکف؛ و در نهایت، اتاق خواب، نشیمن خصوصی و دفتر در طبقه فوقانی، باشد.

طراحی خانه
طراحی خانه
طراحی خانه
طراحی خانه

134

طراحی داخلی ویلا
طراحی داخلی ویلا

طبقه‌ی همکف به سمت باغچه باز است و شفافیتی که ملهم از وجود ستون های نگهدارنده است. دسترسی به خیابان از طریق یک راهروی سرپوشیده است که به سمت درب جلویی است. برای ورود خودرو به داخل گاراژ نیز این مسیر سر پوشیده وجود دارد.

نمای طبقه ی هم کف و طبقه بالایی یکپارچه شده است تا از سمت خیابان دو طبقه به نظر نرسد.

طراحی محوطه ویلا
طراحی محوطه ویلا
طراحی داخلی ویلا
طراحی داخلی ویلا
طراحی ویلا
طراحی ویلا

طبقه بالایی با پوسته ای چوبی احاطه شده است. این پوسته شامل پنل های متحرک و ثابت است که در قاب های فلزی جاسازی شده اند. شکل گیری این عناصر نیازمند ضوابط خاص و سیستم  های بازشو ی ویژه است. این پوسته  علاوه بر حفظ حریم دیداری، و ایجاد تهویه مناسب به نور طبیعی اجازه ی ورود می دهد و هویتی بی همتا به نمای ساختمان داده است.

طراحی ویلا
طراحی ویلا
طراحی محوطه ویلا
طراحی محوطه ویلا

featured_image

ga-pub-cortes ga-pub-elevacao ga-pub-pav_inferior ga-pub-pav_superior ga-pub-pav_terreo

منبع: archdaily

تحریریه پویانو